Auto gekocht, afstellen?!

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Sanderl, 1 apr 2006.

  1. Rene

    Rene

    Lid geworden:
    30 aug 2004
    Berichten:
    846
    Locatie:
    Grootebroek
    @super-race,

    Wat voor zender heb je ? Als ik het zo hoor heb je er misschien een failsafe inzitten.
    Maar als je even het type doorgeeft kan dat zo bekeken worden.
     
  2. Sanderl

    Sanderl Guest

    Ik denk dat je helemaal gelijkt hebt rene, als ik de auto goed op orde heb, ga ik er zeker 1 aanschaffen!
     
  3. M@@rten

    M@@rten Guest

    superrace..failsave is niet alleen voor buiten bereik komen!
    bij te lage accuspanning werkt het ook en ook bij storing!
    een failsave zouden ze er eigelijk standaard bij moeten leveren!
    zal een hoop ellende en ergernis kunnen besparen!
     
  4. super-race

    super-race Guest

    mooi zo. Einde discusie failsafe

    En nogmaals. IK zeg wat ik er van vindt. JUlie moeten het alemaal zelf weten. :D
    En als mijn auto ervan door gaat is het mijn probleem.
     
  5. Rene

    Rene

    Lid geworden:
    30 aug 2004
    Berichten:
    846
    Locatie:
    Grootebroek
    @super-race,

    Je hebt gelijk, jij denkt er zo over en iemand anders weer anders ( :? vreemde zin..maarja)
    Maar de mensen hier proberen alleen maar raad te geven (en vaak uit ervaring of het zien gebeuren) en dat is soms het overdenken waard.
    Ik hoop ook dat je lekker kan blijven rijden zonder storing enz enz.

    @M@@rten,

    Sommige zaken zeggen het ook bij aanschaf van een nieuwe auto.
    Ze kunnen je niet verplichten om zo een ding te kopen.
    Maarja meestal komen diezelfde mensen vrij snel terug voor een x aantal onderdelen en daar zit meestal een failsafe tussen :wink:
     
  6. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Niet geheel mee eens, als je schade wilt oplopen is dat jouw zaak, als jij door jouw stommiteit mij schade berokkend heb je een ander probleem :evil:

    Die failsafe is niet alleen voor de veiligheid van jouw (auto) maar ook voor omstanders!!!
     
  7. Rene

    Rene

    Lid geworden:
    30 aug 2004
    Berichten:
    846
    Locatie:
    Grootebroek
    Hmm, goed punt ! Helemaal vergeten !
    Maar dat heeft eigenlijk allemaal te maken met verantwoordelijkheid en zelfstandig nadenken...
     
  8. truck-freak

    truck-freak

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    866
    Klaarrrrr !!!! :lol:

    ( ga er ook maar eentje aanschaffen :oops: :D )
     
  9. super-race

    super-race Guest

    Laat mij nou maar gewoon zonder failsafe rijden.
    En de veiligheid voor andre in de buurt zou niet weten wie.
    IK rij altijd op een heel groot grasveld. En daar is niemand en geen auto's.En daar langs loopt een sloot.
    EN als ik in die sloot kom is het mijn eigen schuld. :eek:
     
  10. super-race

    super-race Guest

    in plaats tegen met zeuren dat ik een failsafe moet gebruiken.

    Kunnen we het beter oven hebben welke failsafe je het beste kunt kopen.

    Want truck-freak en Sanderl gaan er 1 kopen. Welke kunnen hum het best kopen.
     
  11. M@@rten

    M@@rten Guest

    ja klopt..zelf kocht ik hem meteen bij de Enigma. maar met de alpha 3 heb ik nooit met failsave gereden en daar heb ik ondertussen wel spijt van :p
    heeft me nog niet veel gekocht maar nu ik een andere auto heb gehaald vond ik het wel de moeite om der een failsave bij te halen!

    enja wat Burp zegt klopt zeker ook! als iemand door jouw schuld schade oploopt omdat jij geen failsave hebt..is dat toch nogal !@#$%

    groetjes maarten :D :D
     
  12. Sanderl

    Sanderl Guest

    Dat lijkt mij ook veel beter dan hier "ruzie" zitten te maken over of super-race wel/niet met failsafe moet rijden, want dat is helemaal niet de vraag waar het om draait in dit topic.
     
  13. Atarikid

    Atarikid Guest

    Ik denk dat je dan inderdaad een ingebouwde failsafe hebt in je ontvanger.
    Om de 'default' settings te programmeren moet je meestal een bridgeconnector gebruik.
    Bij Multiplex ontvangers gaat dit zo:

    - Zet de zender aan.
    - Zet de ontvanger aan.
    - Rem en zet je stuur in neutrale positie en hou beide posities aan.
    - Steek nu een bridge connector in eender welk niet gebruikt kanaal.
    - Haal de bridge er terug uit.
    En voila, je ontvanger is geprogrammeerd. Als je nu de zender afzet zal je zien dat de gas/rem servo zal remmen en je wielen in neutrale positie komen.
     
  14. Rene

    Rene

    Lid geworden:
    30 aug 2004
    Berichten:
    846
    Locatie:
    Grootebroek
    Ik weet niet meer welke failsafe ik heb.... maar ik ben gewoon naar de locale rc winkel gegaan en daar de eerste de beste van de plank gehaald.
    Ik geloof dat het een BMI is die ik heb.

    Werkt prima, al diverse keren profijt van gehad.(lage accu spanning)

    Maar ik denk als je naar de locale rc winkel gaat dat ze geen troep op de plank hebben liggen (athans, bij mij niet).
    Of je kan even kijken op het internet
    Dus wat is de beste ? ik heb geen idee.

    @Sanderl,
    Het is geen ruzie hoor :wink: , maar het is zo zonde als hij zijn auto kapot rijd door een te lege accu of storing. En dat proberen we te vertellen.
    Als super-race er voor kiest zonder te rijden is dat zijn beslissing.
    Maar de meeste forumleden proberen iemand te "behoeden" voor een fout die ze in het verleden zelf gemaakt hebben (of gezien hebben).
     
  15. diamond334

    diamond334

    Lid geworden:
    12 feb 2006
    Berichten:
    187
     
  16. Atarikid

    Atarikid Guest

     
  17. Rene

    Rene

    Lid geworden:
    30 aug 2004
    Berichten:
    846
    Locatie:
    Grootebroek
    @Sanderl,

    Er zit een pistoolzender bij je set, wat voor merk is het ?
    Misschien is het dan te achterhalen of er een failsafe opzit.
     
  18. diamond334

    diamond334

    Lid geworden:
    12 feb 2006
    Berichten:
    187
    hey

    opmijn bootje heb ik een minivaartregelaar en als ik tijdens het varen mijn afstandsbediening afzet gaat alles naar neutraal.

    wat wel de kloterij is als mijn zendbat. plat is begint mijnne roerservo te freaken zoals: schudden, bibbern en soms helemaal uitslaan naar een bepaalde kant. als je weet dat alles begint de freaken als je baterij onder de 40% gaat kun je er rekening me houden. :hammer: (al goed dat ik dat getest had als hij nog op zijn sokkel stond)

    het heeft nu niet veel met auto's te maken maar de radiobesturing komt op het zelfde neer.

    groetjes geert
     
  19. Dark_Falcon

    Dark_Falcon Guest

    Nog even over die failsave.
    Als iemand anders met hetzelfde kanaal rijd, dan neemt de sterkste zender hem over maar wel in een stotterende fase. Daar grijpt de failsave dan al in!

    Maar ik rij zonder failsave, moet nog even wachten of mijn inkoopactie doorgaat want dan zit er 1 in de nieuwe auto. (Traxxas revo 8) )
    En bij de overige dingen die al genoemt zijn grijpt een failsave ook in.

    - Spanning.
    - Storing (bv andere zender met zelfde kanaal of storing in de lucht).
    - Evt. zender uitval.
    - Rijden buiten bereik

    Ik rij nu al 2 maanden zonder en geen 1 probleem gehad maar als ik weer wat geld heb ga ik er zeker 1 kopen al is het maar voor de zekerheid.
    Het kan narigheid voorkomen.

    Verder veel plezier met je auto en de instellingen verkrijgen is een lastige taak tot je het door krijgt. Zelf heb ik er geen problemen meer mee hij staat perfect bij mij zonder dat de motor uitvalt of wat dan ook :D .
     
  20. Ron4you

    Ron4you Guest

    Lees even mijn topic "Novarossi overleden"....dan weet je hoe belangrijk een failsave kan zijn.

    Grt, Ron
     

Deel Deze Pagina