Auto gekocht, afstellen?!

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Sanderl, 1 apr 2006.

  1. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Helemaal gelijk, super-race moet dat zelf een keer meemaken, dan begrijpt hij waarom wij zeggen dat je beter een failsafe kan gebruiken (buiten de veiligheid om)
     
  2. Ferrari F 2005

    Ferrari F 2005

    Lid geworden:
    24 apr 2004
    Berichten:
    1.643
    Locatie:
    prov.groningen
    dat bedoel ik nou!!!!!! 13 jaar en str#@t eigenwijs!!!
     
  3. Rene

    Rene

    Lid geworden:
    30 aug 2004
    Berichten:
    846
    Locatie:
    Grootebroek
    Daar zat ik ook aan te denken.... :|
    Bij sommige mensen moet het gewoon een keertje gebeuren voordat de ogen opengaan,die lessen zijn dan goud waard.

    Maar ik denk dat ie het nu wel een beetje begrijpt wat we bedoelen,kunnen we nog wel uren over doorgaan maar ik denk dat dat alleen maar een averechts effect heeft.
     
  4. super-race

    super-race Guest

    hou nou een op over dat ik een failssaver moet gebruiken. :evil: :evil:

    :offtopic:

    Welke vailsaver kunnen Sanderl het best gebruiken.
    :eek:ntopic:

    Julie kunnen we blijfen zeuren maar ik koop er tog geen.
    en het topic is er niet voorbedoeld.
     
  5. Rene

    Rene

    Lid geworden:
    30 aug 2004
    Berichten:
    846
    Locatie:
    Grootebroek
    Zoals ik al iets eerder zei, ik denk dat het weinig uitmaakt welke je koopt.
    Gewoon even naar de locale rc winkel en even kijken wat ze hebben liggen.(ongeveer 20 euro)
    Het enige wat ik niet aanraad is zo een zelfmaakbrouwsel die ik wel eens her en der te koop heb zien staan.
     
  6. Ferrari F 2005

    Ferrari F 2005

    Lid geworden:
    24 apr 2004
    Berichten:
    1.643
    Locatie:
    prov.groningen
    goed , nou even in het normaal nederlands graag zonder al die typefouten.
    en als sander een failsave wil vraagt hij zelf wel om advies welke hij het beste kan nemen!!

    wat mij betreft mogen de moderators deze op slot gooien!!!
     
  7. Atarikid

    Atarikid Guest

    God ja, het is maar een advies hé. Je moet dit echt niet kopen hoor. Uw modelbouwwinkel zal u dankbaar zijn. :)
     
  8. R3an!m@ted

    R3an!m@ted

    Lid geworden:
    9 jul 2005
    Berichten:
    709
    Locatie:
    Zwanenburg
    Elke keer goed je batterijen opladen en de bedrading wegwerken en dan heb je geen failsafe nodig.
    Heb nog nooit last van storing gehad.
     
  9. Sanderl

    Sanderl Guest

    Deze zender heb ik: Tamiya Expec
    Deze ontvanger: TTU-01

    Ik kan zo 123 niet vinden of er een failsafe ingebouwd zit.
     
  10. Ferrari F 2005

    Ferrari F 2005

    Lid geworden:
    24 apr 2004
    Berichten:
    1.643
    Locatie:
    prov.groningen
    NEE!!
     
  11. Ferrari F 2005

    Ferrari F 2005

    Lid geworden:
    24 apr 2004
    Berichten:
    1.643
    Locatie:
    prov.groningen
    nog een die str@#teigenwijs is , ik hoop voor julli allen die zonder failsave rijden , dat het een keer goed mis gaat , kijken of julli dan nog zo eigenwijs zijn!!
     
  12. Rene

    Rene

    Lid geworden:
    30 aug 2004
    Berichten:
    846
    Locatie:
    Grootebroek
    @Ferrari F 2005,

    Je hebt helemaal gelijk ! Ik ben het helemaal met je eens.
    Maar denk om je hart.... :wink:
    Ik heb zo een vermoeden dat de serieuze mensen die dit draadje lezen echt wel gaan kijken naar een failsafe.

    Als ik zo bekijk waar je mee rijd (erg mooi trouwens) ga ik er vanuit dat de mensen in jouw omgeving wel rijden met een failsafe.
    Zelfde als bij mij, ik ken er geen 1 die zonder rijd. Die jongens weten wel wat er gebeurd als er 13 kg en 5 a 6 pk op hol slaat.
     
  13. super-race

    super-race Guest

    Als je dan een failsafe gaat kopen. Gewoon naar de modelbouw winkel in doesburg. Hum zouden er vast wel 1 hebben. Dan kunnen ze gelijk vertellen welke de beste zijn.

    ferari jij zij van als sanderl een failsafe wilt vraagt die het zelf wel.
    Dat klopt. IK zij dat gewoon om naar een andre onderwerp te gaan. EN niet steeds tegen mij te zeuren.
     
  14. super-race

    super-race Guest

  15. Sanderl

    Sanderl Guest

    @ Ferrari F 2005

    Het enige wat ik vroeg was of er een failsafe zit in gebouwd, deze suggestie werd hier gedaan, en jij antwoord met NEE!!! Betekend dat dan dat er geen failsafe in zit, en zo ja, hoe weet je dat dan?

    En ik ben echt wel van plan er 1 te kopen, maar momenteel ligt mijn auto in ik schat 100 losse stukjes, heb hem helemaal uit elkaar liggen, als hij daarna weer goed loopt, dan koop ik er heus wel 1!
     
  16. d@nnis

    d@nnis

    Lid geworden:
    14 okt 2004
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Weert
    ik heb meerdere wagens...en onlangs heb ik bij eentje een failsafe ingebouwd voor het eerst in m'n leven..

    verder heb ik nog nooit met failsafe gereden (al 12-15 jaar niet)...en is m'n wagen pas een keer op hol geslagen..toen had ik geen schade verder...en later bleek dat er een kabelbreuk in het batterij-draadje zat, dus achteraf had een failsafe ook niks uitgemaakt...(die krijgt dan immers geen stroom, net als de servo)

    ik zorg gewoon dat ik een goeie zender heb (40mhz fm) incl verschillende kristallen en accupacks...en dat ik m'n batterijen altijd verwissel als ze pas ca 70-80% leeg zijn..

    vergeet niet dat een failsafe maar in bepaalde gevallen werkt...en dat zijn: batterij leeg,wagen buiten bereik, of storing.....maar als iemand anders met hetzelfde kanaal ''perongeluk'' z'n zender aanzet, heb je vaak ook weinig aan een failsafe...het sterkste signaal reageert ie gewoon op...(laatst getest met wat vrienden)

    sommige storingen heb je niks aan een failsafe, bijv. als er een tak/steen oid tussen je gas zit....of als (zoals bij mij is gebeurt) de accu om de een of andere reden uitvalt..

    sommige storingen kunnen zelfs veroorzaakt worden door een faisafe...je gebruikt immers 1 extra kabeltje (kabelbreuk), en 1 extra stekker (vocht)...en de failsafe zelf natuurlijk
     
  17. Ferrari F 2005

    Ferrari F 2005

    Lid geworden:
    24 apr 2004
    Berichten:
    1.643
    Locatie:
    prov.groningen
    de standaard tamiya zenders hebben geen failsave , kom je al gauw in de duurdere zenders uit en zeker een FM zender .
     
  18. Sanderl

    Sanderl Guest

    Ok, kijk dat is nou een antwoord waar ik wat meer mee kan dan met alleen nee! ;)

    De auto weer helemaal in elkaar geschroeft, en hij doet het goed :)
     
  19. Sanderl

    Sanderl Guest

    Blijkbaar zijn er dus niet alleen maar voordelen zoals vele hier suggeren. Ik ga gewoon naar de modelbouwzaak, en vraag hun mening, en kijk aan de hand van jullie reacties, en de reactie van de MBZ wat ik ga doen ;) To be contiued!
     
  20. Dark_Falcon

    Dark_Falcon Guest

    Wie is hier 13?
    Ik heb 1x gehad dat hij er volgas vandoor ging ja. Dat was toen hij on der een auto zat. Ik had hem net onder de auto vandaan gehaalt en gelukkig net in mijn handen toen hij begon gas te geven.

    Maar dat is 1 van de tig keer dat ik nu al heb gereden. Het is een aanrader. Je moet het alleen zelf weten of je het wilt.
     

Deel Deze Pagina