auto gezocht

Hallo allen,

Na een aantal jaar bezig te zijn geweest met vrachtwagens en boten wil ik een RC off-Road auto gaan kopen.

De eisen die ik een beetje heb zijn:
4x4
1/8 of 1/10
rtr
max 400euro
elektro
dessert buggy / short cours truck

wat ik er mee wil doen is rijden op asfalt stenen gras en in een skate park.

Op het internet heb ik al zitten kijken en kwam ik een aantal tegen die mij wel aanspreken:
1.https://www.toemen.nl/team-associated-prolite-4x4-short-course-truck-rtr-p-13876.html
2.https://www.toemen.nl/apache-flux-rtr-electric-4wd-short-course-p-7040.html (beetje boven buget)
3.https://www.rchobbypro.com/shop/rc-vehicles/thunder-tiger/thunder-tiger-jackal-rc-desert-buggy/ (mijn voorkeur)
4.http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=76293 (staan slechte dingen over bij)

Hierbij vraag ik jullie mening over de auto's die ik heb gevonden en wat jullie eventuele ervaring(en) er mee zijn. Ook sta ik open voor suggesties voor andere auto's.

met vriendelijke groet,
Siebren

Laatst bewerkt:
Associated aangeraden. HPI houd ik niet van, qua diffs. Verder heb ik ook een Losi SCTE 2.0 RTR gehad, topding.

Thunder tiger ziet er leuk uit geen ervaring mee. En hobbyking niet doen, vaam wat goedkoper spul en net wat je zegt: er zijn geen goede recensies.

Wat ook leuk is is een Traxxas Slash, maar Losi is zelfde bedrag alleen beter...

Of je kijkt op marktplaats naar een 2e hands competitie truck roller waar je elektronica voor koopt. Heb je alles naar eigen voorkeur. Uiteindelijk is elektronica het kwetsbaarst en een auto onderdeel kan vervangen worden met bedragen van maximaal 30 euro...

Tis maar net wata je wil maar Losi is extreem goed merk.

Ik ben ook op zoek naar een leuke rc auto, genre Traxxas Rustler vxl. Alleen heb ik geen ervaring met een rc auto.
Ik heb al verschillende forums gelezen maar iedereen heeft zijn eigen favoriete auto. Moeilijke keuze :-).

Ligt eraan wat voor type terrein u rijd. Vertel eens wat meer bv aandrijving 2wd of 4wd budget en of u al accu en lader bezit. Accu en lader scheelt een bult met aankoopwaarde.

Verder: tweedehands of nieuw?

2ehand bevat meer risico's. Heb eerder gezegd in dit forum dat je beter een 2ehands roller aanschaftvan bijvoorbeeld 150 euro met zender ontvanger en servo. Dan schaf je een bijbehorend motorsetje bij in de winkel en je bent rtr

Welkom op het forum!
De Rustler is ook een prima auto, dus dat zou ook een optie kunnen zijn.
Waar wil u gaan rijden?

Ik wil Sieb zijn topic niet overnemen. Maar ik zou er zowel licht off road als on road met rijden. Gewoon waar ik plaats heb.
Ik wil een dergelijke, betrouwbare rc auto en twee of drie goede Lipo accu's en een goede betrouwbare lader.

Laatst bewerkt:
Dan kom je op een yellow rc lader, met een rustler of slash ed. Wat ook leuk is is een losi xxx-ten ofzoiets.

Traxxas is wel een goed beginners merk en vooral als je er vanaf wilt een goede restwaarde en veel reacties.

Dan zal het bij mij een Traxxas Rustler vxl worden. Of een Slash vxl 2wd. En als ik het onder de knie heb kan ik nadien uitkijken naar een meer complexe en/of beter instelbare rc auto.

Dan zal het bij mij een Traxxas Rustler vxl worden. Of een Slash vxl 2wd. En als ik het onder de knie heb kan ik nadien uitkijken naar een meer complexe en/of beter instelbare rc auto.

koop geen traxxas , veel sleutel tijd en veel reparatie tijd , HPI of Losi is een beter alternatief, iets hoger qwa aanschaf maar ozo veel duurzamer en rij genot ....

Traxxas is te duur tegenover slechte kwaliteit ....

Oké, terug naar af dan . Als beginner is het heel moeilijk om de passende auto te vinden blijkbaar. Ik sta open voor elk merk. Alleen wil ik een goede na service hebben en vooral vlot wisselstukken kunnen vinden/kopen.

Hmm. Ligr eraan. Voordeel is dat traxxas erg sleutel vriendelijk is vooral voor beginners. Als je begint ga je je nieuwe 1e auto niet tot het uiterste pushen. Idd zou ik wel losi aanraden. OF BETER: alle producten van horizonhobbys.de

Erg goede auto's, zeer veel merken, je hebt vaterra welke wat goedkoper is, dan losi etc etc

traxxas sleutel vriendelijk ?

nou ken ik alleen de revo maar om bij een diff te komen moet de hele ophanging er af. dat is bij de savage x of een inferno een stukje anders

Hmm. Ligr eraan. Voordeel is dat traxxas erg sleutel vriendelijk is vooral voor beginners.

lol, voor iemand die Losi aanraadt als de " betere" auto , zegt dat traxxas sleutel vriendelijk is ?:hammer:

Je kan ook afvragen waarom er zo veel after market delen te koop zijn , en bijna bij elke LHS.

Oké, terug naar af dan . Als beginner is het heel moeilijk om de passende auto te vinden blijkbaar. Ik sta open voor elk merk. Alleen wil ik een goede na service hebben en vooral vlot wisselstukken kunnen vinden/kopen.

Waarom vlot wisselstukken te kunnen vinden?, als je een degelijke en goede auto koopt hoef je niet vlot onderdelen te zoeken , tuurlijk elke auto is niet stoeprand proof....

Klopt. Raad losi aan, maar denk dat traxxas wat sleutelvriendelijker is. Je moet wel reëel zijn en de pro's en contra's noeme [emoji6]

Toch zal mijn advies losi blijven. Of verder eigenlijk dus alle producten van horizonhobby...

Ik zou zelf gewoon HPI aanraden. Ik ben begonnen met een Rustler VXL, toen die weg is gegaan heb ik er nog een gekocht omdat ik dacht dat hij erg sterk was. Toen ik daarna een HPI Trophy truggy kocht is de Rustler direct de deur uit gegaan. Ik weet dat ik hier 1:8 met 1:10 vergelijk, maar bij de Rustler was er na iedere rit wel iets afgebroken of versleten. Bij de Trophy heb ik nog niks kapot gehad. Ik heb 1 keer een paal geraakt, toen is de paal afgebroken en was mijn shocktower gebogen. Shocktower rechtgebogen en hij kon weer verder :)

Nogmaals, ik weet dat ik hier 1:8 met 1:10 vergelijk, maar het verschil tussen de 2 is gewoon onbeschrijfbaar.

Ik denk dat dit voor hem boven het budget ligt. Een vergelijkbaar iets met rusler moet je hebben. Losi heeft een 2wd short course en hpi ook. Ik heb betere ervaring met losi. Verhalen gehoord over slechte kwaliteit diffs van hpi.

Tis maar net wat je kiest. Qua elektronica gaat mijn voorkeur naar Losi. Bij de nieuwste modellen gebruiken ze hobbywing elektronica. Hpi gebruikt mamba monster en zelf vind ik hobbywing toch beter, ondanks dat hobbywing goedkoper is en dus slechter lijkt. In de wereld bestaat het nog dat goedkoper ook beter kan zijn[emoji6]

Back