Auto Kopen

• Topicstarter Topicstarter timk
  • Startdatum Startdatum
T

timk

Guest
Goedenmiddag,

Ik ben opzoek naar een redelijk betaalbare (On-Road ) auto, heb zelf al een zender + servo's maar geen regelaar. Ik ben dus eigenlijk opzoek naar een auto waar al een regelaar bij zit . Ik heb een budget van ongeveer 200 euro. Welke auto kunnen jullie mij aanraden en waarom? Alvast bedankt!

Goedenmiddag,

Ik ben opzoek naar een redelijk betaalbare (On-Road ) auto, heb zelf al een zender + servo's maar geen regelaar. Ik ben dus eigenlijk opzoek naar een auto waar al een regelaar bij zit . Ik heb een budget van ongeveer 200 euro. Welke auto kunnen jullie mij aanraden en waarom? Alvast bedankt!

Ik raad je een Tamiya TA 05 aan, redelijk goede auto en tweede hands RTR voor ongeveer 150,-. Maar ik denk dat het beter is om een goed gehopte Tamiya TA 05 rollend chassis te kopen en er los een Ezrun setje bij te kopen ofzo. Dan heb je een hele mooie, snelle auto.

Ik heb nog een Xray t2r staan die weg mag...

Incl. een MRT VX pro regelaar en een Orion 12x2 motor ( Marc Reinhard) , enige wat je dan nog moet hebben is accu's en een (paar) pinion's voor op de motor.

Goedenmiddag,

Ik kan je aanraden de zoekfunctie is te gebruiken.

Deze leek mij ook wel wat: Quartel Modelbouw B.V.

Maar wat voor regelaar moet hierin? Ik zou niet weten welke ik moet hebben :D kan ook aan een corally cct komen voor 80 incl zender enz..

Laatst bewerkt door een moderator:

Maar wat voor regelaar moet hierin? Ik zou niet weten welke ik moet hebben :D kan ook aan een corally cct komen voor 80 incl zender enz..

Het gaat hier om een F1 auto, lijkt me niet echt de auto om mee te beginnen. Verder staat er hierop het forum er ook een 2e hands te koop.
Ik zou gewoon even rond kijken voor een leuke TA05 of de T2R van savage .26 picco. Als ik jouw budget had zou ik wachten op iemand die stopt met RC en alles verkoopt. Heb je alles in 1x bij elkaar incl. reserve onderdelen. Als het dan later toch niet alles is kun je het verkopen zonder al te veel verlies te maken.

Het gaat hier om een F1 auto, lijkt me niet echt de auto om mee te beginnen. Verder staat er hierop het forum er ook een 2e hands te koop.
Ik zou gewoon even rond kijken voor een leuke TA05 of de T2R van savage .26 picco. Als ik jouw budget had zou ik wachten op iemand die stopt met RC en alles verkoopt. Heb je alles in 1x bij elkaar incl. reserve onderdelen. Als het dan later toch niet alles is kun je het verkopen zonder al te veel verlies te maken.
Waarom zou ik met een f1 auto kunnen beginnen? Heb al aardig wat ervaring met nitro auto's maar van electro weet ik bar weinig af :D Dat laatste wat je zegt had ik al overwogen maar er word niet superveel aangeboden :( Corally CCT iets?

De cct is verouderd ja, maar tweewiel aangedreven is niet iets negatiefs :-).

Met wat modificaties kan je nog best goed competatief meekomen en het is een goede en goedkope manier ( als je hem voor een zacht prijsje kan overnemen) om de eerste stappen te maken met deze klasse. Er komen zo af en toe ook c10x -en (oude pro10 van corally) op ebay en marktplaats etc. Deze zijn 235mm breedt. je zult wel wat meer moeite hebben met afstellen omdat er niet veel meer mee rijden en dus je niet iets specifieks kan kopieren.

Wil je toch wat nieuwers dan zijn de crc's en de nieuwe corally NG 10x wat makkelijker af te stellen omdat veel hiermee rijden, je kunt dan de setups kopieren van andere. Op welk circuit rij je?

Nee oke ... als je wat meer ervaren bent niet...

Maar voor de TS worden het de eerste stappen in het electro gebeuren... Dan heb je aan een 2wd je handen heel vol ;)

Had hem al mijn Xray T2 aangeboden voor een redelijke prijs...

CCT moet je vergeten, daar wordt niets meer voor gemaakt.

Maar de CCT en die Tamiya klinken wel leuk maar waar ga je er mee rijden?
De bodemspeling van beide auto's is al net veel en ook de manier van veren en dempen zijn bij beide auto's meer gemaakt voor een vlakke ondergrond.

En de regelaar.... iets wat bij de motor past?
Regelaars komen in alle soorten en maten, zorg dat je er 1 koopt waar je wat toekomstmogelijkheden hebt.

Laatst bewerkt:
Ik kan niet bij een club rijden omdat ik in het hoge noorden woon ( Harlingen, Friesland ) Het word dus parkeerplekken werk :) Nou hebben we een heel mooi en vooral leeg geasfalteerd ( Is dat een woord? :D ) parkeerterrein waar ik een beetje wil gaan rijden. 2WD of 4WD maakt me niet echt uit :)

CCT moet je vergeten, daar wordt niets meer voor gemaakt.

Maar de CCT en die Tamiya klinken wel leuk maar waar ga je er mee rijden?
De bodemspeling van beide auto's is al net veel en ook de manier van veren en dempen zijn bij beide auto's meer gemaakt voor een vlakke ondergrond.

En de regelaar.... iets wat bij de motor past?
Regelaars komen in alle soorten en maten, zorg dat je er 1 koopt waar je wat toekomstmogelijkheden hebt.

Waarom koopt u niet gewoon een Ezrun setje? Daar kan u nog lang zat mee doen.

De auto waar de link naar verwijst is de F103GT; geen formule 1 auto maar een tweewiel aangedreven toerwagen; ik heb hem zelf ook staan.....ik vind hem lastig te rijden zelfs op foambanden, maargoed...ik rijdt nog niet zo lang;-)

Je gaat het meeste fun hebben met een 4 wd-toerwagen aangezien je hiermee "makkelijker" hard kan gaan en zodoende je er ook lol in blijft houden; overigens zou ik je wel aanraden ook eens een circuit op te zoeken aangezien je je dan ook eens kan meten met de rijders die daar zijn.

groet,

Eric

De auto waar de link naar verwijst is de F103GT; geen formule 1 auto maar een tweewiel aangedreven toerwagen; ik heb hem zelf ook staan.....ik vind hem lastig te rijden zelfs op foambanden, maargoed...ik rijdt nog niet zo lang;-)

Je gaat het meeste fun hebben met een 4 wd-toerwagen aangezien je hiermee "makkelijker" hard kan gaan en zodoende je er ook lol in blijft houden; overigens zou ik je wel aanraden ook eens een circuit op te zoeken aangezien je je dan ook eens kan meten met de rijders die daar zijn.

groet,

Eric

Blijven oefenen dan ;)

Back