Auto met vliegtuigzender

Momenteel heb ik een 1/10 Tamiya Hornet in bestelling staan.
Voor de besturing van deze auto wil ik gaan proberen mijn Graupner DX7 (vliegzender 2.4 ghz) te gaan gebruiken.
Nu lees ik hier en daar dat wanneer je een stick zender voor een auto gebruikt, er op het gas een veer moet zitten voor de neutraal stand.
Een vliegtuigzender heeft dat niet. Hebben jullie misschien een truuk om het toch goed te laten werken op een auto?
Rijden met alleen de rechter stick voor gas en sturen zou kunnen maar lijkt me lastig. Net als het gas rechts.
De zender op zijn kop vast houden (met servo reverse) zou natuurlijk ook nog kunnen, maar dat is niet zo elegant (ondanks de korte 2.4 antenne).

Graag hoor ik jullie suggesties.

tjah het is natuurlijk aan te leren, ik zou zeggen probeer het even :)

en je zou een elastiekje kunnen proberen...alhoewel dat ook wel weer lastig wordt om precies naar de neutraal te laten teruggaan.

als het niet lukt kun je nog altijd een goedkope zender aanschaffen.

Je kunt natuurlijk ook een veersetje aanschaffen. Als het goed is, wordt zoiets ook bij de zender bijgeleverd. Heb je zo'n setje niet, dan bestel je er eentje bij je winkelier. Waarschijnlijk kun je dan het beste vragen naar een veerset voor een MX12 of een MX16S, want die zijn hetzelfde. In het Duits heeft zoiets een "Neutralisierungssatz" en het bestaat uit een veertje en een beugeltje.

Met zo'n veertje moet ik steeds mijn zender ombouwen. Steeds open en dichtmaken wanneer ik moet switchen tussen rijden en vliegen lijkt me lastig en niet bevordelijk voor de zender. Ik ga dan toch maar proberen om rechts gas te geven en links te sturen of de zender op zijn kop vast te houden.
Kijken hoe dat gaat.

Ach, een goedkoop 27mhz knuppelzendertje kost je 50 euro, waarom moeilijk doen....

Back