Auto onbestuurbaar

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Pascal1990, 11 mrt 2022.

  1. Pascal1990

    Pascal1990

    Lid geworden:
    11 mrt 2022
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Veenoord
    Hoi. Ik zal me eerst voorstellen. Ik ben pascal en noggal nieuw in de RC wereld.

    Nu heb ik een tijdje geleden vanwege opzoek naar een hobby een RC auto gekocht.
    Niet te duur om het eens te proberen.
    E dat was zo leuk en me bonus zoontje vond het ook helemaal te gek. Dus hem ook 1 gekocht.
    Eerste buitenrit hele auto's aan stront gereden.
    Je raad het al ik ben aan de knutsel gegaan nieuwe onderdelen besteld en voor me zoontje een nieuwe bruched motor en esc.

    Nu wou ik dat zojuist weer aansluiten en nu werkt het allemaal niet met de zender en ontvanger. Als ik nu aan het wiel draai gaat ie vooruit/achteruit. En sturen homaar.

    Wat the hell heb ik verkeerd gedaan?

    Mvg en hopelijk thx voor de hulp, Pascal
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Als je stuurt gaat die rijden?
    Dan heb je wat kanalen op de ontvanger verwisseld. In ieder geval moet je kanaal 1 en 2 op de ontvanger gebruiken en 1 daarvan is voor het gas en de ander voor het stuur. Hbe je de kanalen verwisselt moet je gewoon de stekkertjes omwisselen.
     
    Cnn vindt dit leuk.
  3. Pascal1990

    Pascal1990

    Lid geworden:
    11 mrt 2022
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Veenoord
    Ja dat dacht ik ook idd Roelof. Maar heb beide combinaties geprobeerd. Stekkertjes daar en andersom en ja dan stuurt ie wel maar geeft ie dus geen gas. Kan zijn dat de ontvanger kapot is?
    Zou beetje vreemd zijn aangezien die nog geen 2 maand oud is. Of moet ik zo'n regelkaart hebben om hem opnieuw in te stellen?
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Gezien je een nieuwe ESC hebt moet je deze dan ook eerst calibreren. In de manual staat de procedure beschreven met hoogstwaarschijnlijk een knopje ingedrukt houden al dan niet tijdens aanzetten en in stappen gas, rem en neutraal positie aangeven waarbij een LED en/of piepjes een bevestiging geeft.

    Als het niet lukt helpt het als je hier even je model zender en ESC aangeeft dan kunnen we meekijken.
     
    Cnn vindt dit leuk.
  5. Pascal1990

    Pascal1990

    Lid geworden:
    11 mrt 2022
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Veenoord
    Helemaal top zal vanavond na het werk ff controchekken of ik er papieren bij heb anders ff online zoeken.
     

Deel Deze Pagina