Auto opnieuw afstellen als je een ander merk brandstof gebruikt

Hallo, ik had een vraagje, ik rij met een nitro% van 25% van het merk hpi, als ik een ander merk brandstof met 25% zou kopen voor mijn auto, moet ik dan ook alles weer opnieuw afstellen?? Of is het beter aan te raden om gewoon op precies dezelfde branstof te blijfen?, MVG

Om wat uitleg te geven. Iedere brandstof gebruikt nitromethaan en methanol wat zeer dun is en bij iedere brandstof hetzelfde in viscositeit is. Daartegen gebruikt iedere brandstof een eigen olie wat op zich vrij dik is en alle oliën zeer variëren in de dikte (viscositeit).
De stroomsnelheid van de brandstof is sterk afhankelijk van de olie en daar zitten de verschillen. Een andere stroomsnelheid doet de motor een andere afstelling geven.

Dus ja, een motor moet hoogstwaarschijnlijk bij het wisselen van de brandstof anders afgesteld worden. Een motor is bij een andere brandstof altijd startbaar en van daar moet je kijken hoe de motor reageert en de carburateur corrigeren waar nodig.

Hallo,
Ik rij al iets meer dan een jaar met de hpi power fuel 25%, en vind het nu toch wel prijzig worden.
Ik kwam net op internet tegen: burning fuel 25% , en vraag me dan nu ook af?
Heeft iemand ervaring met dit merk. Is het een goed merk en is het betrouwbaar?
MVG Damonv
image.png

Heb wel eens vaker gezien dat het verstuurd wordt, naar mijn weten mag het niet maar goed.
Dat merk heb ik nog nooit van gehoord.

M.v.g. Mark

Heb wel eens vaker gezien dat het verstuurd wordt, naar mijn weten mag het niet maar goed.
Dat merk heb ik nog nooit van gehoord.

M.v.g. Mark

Naar mijn weten ook niet staat in de postnl regels geen vloeistof.
Bij Arjan kun je het niet eens bestellen in de webshop......

Maar ik ken het verder niet. Rij al jaren heel tevreden met Merlin.

Back