Auto reageert niet

Help,
Mijn arrma fury blx werkt niet meer goed. Ik heb het volgende probleem, als ik begin met rijden werkt alles nog. Na een tijdje geeft hij zelf vol gas en kan ik niks. Uiteindelijk kan ik niks doen als hij stil staat. Dan zet ik hem uit en aan dan werkt het weer heel even.

Hebben meer dit probleem gehad??
Zo ja kunnen jullie mij dan daarmee helpen?

Al vast bedankt,
Jori

Dit soort verschijnselen is vaak te wijten aan een ongeladen accu in de auto. Er kunnnen ook andere oorzaken zijn. Via eliminatie moeten alle mogelijkheden een voor een worden uitgesloten, Dat is logisch storingsonderzoek. Wat voor soort accu (type/capaciteit/aantal cellen) gebruik je en hoe heb je die geladen (type lader/instellingen/eindspanning van de geladen accu)?

Laatst bewerkt:
Ik gebruik 3 accu's 1 van die van rc plus en die laat ik op met de yellow rc oplader.
20180729_171407.jpg 20180729_171402.jpg

De andere 2 zijn van rc power en laad ik op met de ambisha oplader.
20180729_171325.jpg 20180729_171322.jpg

Dat lijkt te kloppen. Het laden van een lege LiPo moet dan ongeveer 1 uur duren. De spanning op de lader moet dan 8,4 volt aangeven.

Als de auto niet meer rijdt, werkt de stuurservo dan nog en brandt na de uitval de Led op de ontvanger nog?

Hij laadt inderdaad 1 uur op. Het sturen werkt na het studeren werkt niet na het uitvallen de LED werkt wel.

Laatst bewerkt:
Lijkt mij een probleem in de zender of ontvanger.
In de zender wel alle batterijen vol?
Had je de ontvanger al eens opnieuw met de zender gebonden?

Als je een soortgelijke zender kunt vinden dan even lenen en binden, kijken wat dat doet. Anders haal je voor nog geen 30 euro een simpele GT2 zender.

Ik kan hem momenteel niet opnieuw verbinden, omdat ik momenteel niet thuis kom waar dat verbinding middel ligt. Als ik thuis ben kan ik dat doen.

Al vast bedankt,
Jori

Je hebt niet direct een verbindingskabel nodig, op de bind-connector hoef je alleen de 2 buitenste pinnen met elkaar te verbinden, met een los draadje of een punttang moet dat ook wel lukken.

Maar vermijd contact met de middelste pin, anders maak je sluiting....

Back