Auto rijd alleen achteruit

Beste,

Ik heb een LRP spx stock spec regelaar met een LRP X11 10,5 turns motortje in mijn buggy.
Maar de auto rijd dus alleen achteruit.
Bij brushless motoren kan je 2 motordraden omwisselen en dan draait de motor de andere kant op.
MAAR, kan dit ook met een sensored system?

MVG Marco

Bij een SENSORED systeem mag je GEEN TWEE DRADEN WISSELEN! Dit mag enkel bij sensorless systemen.

Ofwel moet je de richting van de motor omschakelen in de software van de ESC, ofwel draai de gas en rem om op de zender.

Als je het omdraait in de zender heb je kans dat het remmen in een keer achteruit rijden wordt. En dat een sensored geen draden mag wisselen is nieuw voor mij, maar weer wzt geleerd!

Als je het omdraait in de zender heb je kans dat het remmen in een keer achteruit rijden wordt. En dat een sensored geen draden mag wisselen is nieuw voor mij, maar weer wzt geleerd!

Dat kan idd. Maar in dit geval maakt het niet veel uit, want die regelaar heeft geen achteruit. Enkel gas en rem.

Bij een SENSORED systeem mag je GEEN TWEE DRADEN WISSELEN! Dit mag enkel bij sensorless systemen.

Ofwel moet je de richting van de motor omschakelen in de software van de ESC, ofwel draai de gas en rem om op de zender.

Niet helemaal waar. als je 2 kabels wisselt, zul je ook de 2 juiste sensoren om moeten wisselen. dan zou het wel mogen. verder 100% met je eens hoor. :mrgreen: dit zul je idd in de software van de ESC op moeten lossen.

Korste klap is de sensor kabel losgooien, en alsnog twee motor draden omwisselen.
En volgens mij is deze regelaar er in twee varianten, waarvan er eentje `reversed` in de naam heeft. :-)
Je hebt dus de verkeerde regelaar aangeschaft :-(

Ik hoop dat je hier wel wat mee kunt

een andere oplossing, voor zover mogelijk zou zijn de diff's van de auto om te draaien. (weet niet om welke auto het hier gaat? ) dus beide diffs er op de kop in zetten indien mogelijk, dan draai je ook de draairichting om.

De LRP regelaar kan niet sensorless werken, je hebt een A, B en C draad en die moet je correct op de motor solderen c.q. aansluiten met stekkers. Als de auto dan alleen achteruit rijd zal je de servo reverse in de zender om moeten zetten. Dit ligt dus niet aan de regelaar noch aan de motor.

Zonder sensorkabel zal de regelaar en motor dus niks doen. Je kan in de LRP ook niet software matig de draairichting veranderen aangezien het een FWD - Brake regelaar is.

Zoek het dus in de zender...

err.. ja, maar wat ik ervan begrijp rijdt de auto achteruit, en remt alleen als die vooruit zou moeten rijden. (omdat de regelaar geen achteruit heeft)
dan draait de motor t.o.v. de auto dus verkeerd om, dat kun je toch niet met de zender behelpen dan?

lijkt mij inderdaad dat je het niet in de zender moet zoeken. En ik heb inderdaad verkeerd gelezen dat de regelaar ook ongesensord kon werken. Zal dus waarschijnlijk een andere regelaar worden.

Als ik vragen mag, om welke buggy gaat het hier nu eigenlijk?

Alle RWD buggies hebben voor zover ik weet de motor aan de linker kant hangen (tandwielen rechts) bijvoorbeeld. dus ik denk dat er ook een soort van standaard moet zijn tussen draairichting van de motor, en hoe deze ingebouwd zit.

PS: Bricks, wat je zei over regelaars met 'reverse' in de naam. volgens mij zijn dat de regelaars die een achteruit hebben. de 'normale' competitie regelaars zijn ja alleen vooruit en remmen.

Laatst bewerkt:
Het gaat om een reely pyro.
Moest ook altijd al de brushed motoren al andersom aansluiten..
Of ik ga zelf iets fabriceren dat ik de motor andersom kan monteren of dit model verdwijnt de prullenbak in en ik koop een fatsoenlijke auto :P

Dus even voor de duidelijkheid, de zender is goed.
Alleen de draairichting van de motor is verkeerdom voor dit model.
Diffs omdraaien past helaas niet..

Fijn dat er toch mensen zijn die meedenken :)

Back