Auto rolt niet

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door ronic03, 26 mrt 2020.

  1. ronic03

    ronic03

    Lid geworden:
    26 mrt 2020
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Haarlem
    Goedenavond. Ik heb van mijn vrouw een kyosho met een 2'5 cc nitro gekregen . Deze is dor iemand gebouwd. Echter het ding rolt niet. Ik heb de motor los gehaald dit mag echter niet baten. Het is een 4 wd. Zowel voor als achter rollen niet zonder weerstand. Beide diffrencieels werken wel naar behoren. Iemand enig idee waar ik nog kan zoeken ?
     
  2. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.869
    Locatie:
    Velserbroek
    staat de rem los?
     
  3. ronic03

    ronic03

    Lid geworden:
    26 mrt 2020
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Haarlem
    Ik heb het idee van wel ik zal dat deel voor de zekerheid los halen
     
  4. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.869
    Locatie:
    Velserbroek
    evt foto's kunnen ook helpen..
     
  5. ronic03

    ronic03

    Lid geworden:
    26 mrt 2020
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Haarlem
    rem werkt. Koppeling ook alleen blijft hij weerstand geven . Ik ben compleet noob in dit verhaal dat moet ik er wel even bij zeggen . Ik ga even een foto zien te fabriceren
     
  6. ronic03

    ronic03

    Lid geworden:
    26 mrt 2020
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Haarlem
    Het zwarte tand wiel draaid even als de aandrijf as naar voorzijde. Als ik probeer te starten lijkt hij normaal te reageren. Mss heb ik mij van de wijs laten brengen zou best kunnen
     

    Bijgevoegde bestanden:

  7. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.869
    Locatie:
    Velserbroek
    zo te zien is dat ook de kant van je rem, dat is die stang met die twee bronskleurige stelringen
    als je die beweegt, verbeterd of verslechterd het dan?
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Een Kyosho Alpha 2 of 3?
    Die schockbreker zit verkeerd, misschien een idee om even de manual erbij te pakken en kijken wat er allemaal verkeerd zit.
     
  9. ronic03

    ronic03

    Lid geworden:
    26 mrt 2020
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Haarlem
    Helaas heb ik er helemaal niets bij gekregen , Geen manual of wat dan ook. Ik heb niet eens een idee of het een 2 of 3 is. maar hij is geleverd met een gt12 motortje ik weet niet of dat type gebonden is ?
    de rem werkt overigens wvr
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
  11. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Bij de alpha 3 werden toentertijd 2,5 cc motoren geleverd en op de alpha 2 de 2,1 cc motoren.
    Maar qua aandrijving waren ze nagenoeg identiek.
    Handleiding kun je downloaden op kyosho.com dacht ik.

    M.v.g. Mark
     
  12. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/Belgiƫ
    Als het nog niet goed rolt, moet je gewoon stapje voor stapje de aandrijflijn nalopen, al ken ik deze auto niet.
    Motor met koppeling demonteren: loopt het nog niet, dan zit het verder, indien wel, is de koppeling wellicht versleten of kapot of zo.
    Centerdiff demonteren. Indien nog niet, zit het in de voor- of achtertrein. Maar als ze apart niet goed rolden voordien, zou het heel toevallig zijn dat ze elk apart gelijkend probleem hebben.
    Wat is er fout aan de shock? Zit toch niet ondersteboven of zo? Maar ik ken de auto niet..
     
  13. ronic03

    ronic03

    Lid geworden:
    26 mrt 2020
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Haarlem
    zaten aan de verkeerde kant van de auto , Deze horen helemaal aan de achterzijde.(volgens manaul)
     
  14. ronic03

    ronic03

    Lid geworden:
    26 mrt 2020
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Haarlem
    Alles voor elkaar weten te krijgen wat betreft het rollen. Zat idd het een en ander verkeerd gemonteerd. Uiteraard diende een volgend probleem zich gelijk al aan. Na veel afstellen en gepiel eindelijk het motortje aan de praat gekregen. Bij het verwijderen van de gloeibatterij slaat het ding af. Andere gloeiplug mocht niet baten ik heb blind het advies overgenomen van muco Amsterdam . Ik denk dat het een R3 is. Ik kreeg geen antwoord op de vraag welke het nou was. (beetje jammer vooral omdat ik er bij heb gezegd dat het compleet nieuw voor mij is)
    Nu heb ik wel een eerste tankje weten te verstoken mooie blauw pluim. een stand met hele lage toeren tegen afslaan aan.
    Welke plug kan ik nu het beste hebben? Ik ken de geschiedenis van de auto dus niet weet dat de motor 1 keer heeft gelopen.
     
  15. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    Dan moet hij nog inlopen.
    tijdens het inlopen zijn ze nog niet helemaal okselfris, en loopt het nog niet zoals je zal verwachten.

    Zoek even de sticky's op, bovenaan deze pagina
    https://www.modelbouwforum.nl/forum/brandstof-autos.31/
    Hier wordt uitgelegd hoe het afstellen werkt, en hoe je de motor in laat lopen.
    LEES dit echt even door.
    het red motoren, en scheelt veel frustratie.

    aan een nieuwe motor kun je een hoop verzieken met verkeerd inlopen en zo.
    de heren van muco zullen er vast iets van gezegd hebben, wat ergens wel daar op uit komt.
    maar de methoden uit de sticky's worden door velen gebruikt..

    Wat heel goed kan, is dat de motor dermate rijk staat, dat de plug wordt "uitgepist"
    het is gewoon een gloeidraadje.
    met stroom erop gloeit hij.
    zonder stroom hoort de warmte van de verbranding het draadje gloeiend te houden.
    (veel) te rijk, en de brandstof werkt als water, pist de gloei uit.

    je hebt nu lage toeren gedraaid, erg rijk.
    vanaf hier moet je gaan afstellen. de blauwe pluim zal wel enigszins moeten blijven
    maar dan zul je gaan merken dat het motortje een beetje toeren wil gaan maken

    hou in het achterhoofd, de jbf (jan boerefluitjes) methode:
    spuugje op je wijsvinger.
    wijsvinger op de kop van de motor.
    hoor je meteen "sis" en doet het zeer, motor is te heet. VEEL te arm
    kun je de motor op die manier 2 sec aanraken tot het pijn doet, is het goed.

    let wel, die pijn is gewoon dat je blij ben dat je hem los mag laten.
    het is niet de bedoeling dat je wacht tot er een 3e graads verbrande plek op je vinger zit.
    je moet het zonder verbrandingsplekken kunnen redden :D

    Let op, je hebt een ABC motor, te koud is ook niet goed. dan zet de motor niet goed uit, en slijt de boel juist harder.
    kun je de kop langer dan 3 sec vasthouden, moet hij armer.
    die 2 sec is een soort van de sweet spot. voor de jbf methode.
     
    Schots en Scheef vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina