Auto start niet

• Topicstarter Topicstarter capitalG
  • Startdatum Startdatum
C

capitalG

Guest
Hallo,ik heb onlangs een nitro auto gekocht maar nu start die niet.
Ik heb redelijk wat stappen doorgaan die ik heb kunnen vinden maar ik krijg geen nitro door de slang naar de carb.
Wat zou ik hieraan nog kunnen doen,ik heb hem 1 keer aan de praat gekregen en toen viel hij uit en sindsdien niet meer aan gekregen.
Moet wel zeggen dat ik aan die hoofdsproeier heb lopen draaien dus dat zal ook wel weer afgesteld moeten worden maar kan daar niks over vinden.
Hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Het gaat trouwens om een NB16-T Nitro Radiografische Truggy van Acme.

Mvg Gregory

als er geen nitro naar de carb gaat is die verstopt of hij staat helemaal dicht.

luchtfilter er af halen en kijken of er een spleetje zichtbaar is in de carb als je er van boven af in kijkt.

als je een spleetje ziet staat de schuif voorlopig ver genoeg open en dan is je carb waarschijnlijk verstopt.
slang bij je tank losmaken en wat remreiniger er door spuiten.

het zou ook kunnen dat je slang of tank lekt waardoor er geen druk op je brandstof systeem komt maar dat zou je wel merken lijkt mij

Als je dat ding nieuw gekocht hebt zou ik zeggen dat je terug moet naar de winkelier. Ik denk dat het nu de kans aan de user "RC Lover" (=nitrotek.nl) op dit forum is om te tonen hoe goed zijn support is na een onlangs PB discussie die ik met hem had.

Maar lees de handleiding eens door, ik neem aan dat er ergens een factory setting van de carburateur moet zijn. Ik kan online even snel geen manual vinden...

GemXwbadRjo[/media] Settings for NB16 Toki .5 Engine - YouTube

Dit kind heeft veel online filmpjes staan met zijn NB16

Andere dingen die je na moet lopen:
- gloeier goed opgeladen?
- juiste brandstof (geen vliegtuig brandstof?)
- kapotte plug? (draai hem er eens uit en duw hem los in de gloeier)

De gebruikte motor kent ook de Xray NT18, hier een complete manual met default settings:
http://www.teamxray.com/teamxray/showfile.php?file_id=2669

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey bedankt voor de reacties,nu heb ik eens geblazen op het slangetje van de uitlaat naar de tank en dan gaat de nitro wel naar de carb toe maar het lijkt erop dat ie het met het trekkoord niet aankan.

Ik heb hem 2ehands gekocht en die mensen kregen hem ook niet meer gestart dus deden ze hem weg,er is amper mee gereden dus ik snap het dan ook niet.
Ga nog wel even verder zoeken wat het zou kunnen zijn want wil hem wel aan de praat krijgen natuurlijk.
Alvast bedankt voor de hulp.

Gr. gregory

de trekstarter kan slippen of door de compressie van de moter moeilijk rond gaan.
aangezien de moter nog redelijk vers is, ga ik er van uit dat het komt door de compressie.
moter voor het starten warm maken met een verfstripper schijnt wel eens te helpen.
je kunt ook de moter los maken en dan met de hand over dit punt heen draaien maar dat lijkt mij niet echt goed voor de moter

Ik geloof dat de TS bedoelde dat met de trekstarter er geen brandstof door de leiding naar de carb stroomt Marc.

Om dit voor elkaar te krijgen moet je ook even een aantal (5) maal aan de trekstarter trekken en met je vinger de uitlaat dicht houden. Daarna gloeistarter erop en gewoon proberen te starten.

Dat is het dus,als ik me vinger op de uitlaat hou dan stroomt er ook geen nitro naar de carb dusja.
Ik heb de carb ook al schoongemaakt voor zover ik dat kon dus ik snap er niks van.

Denk dat ik gewoon iets over het hoofd zie maar kom er niet uit.

Dat is het dus,als ik me vinger op de uitlaat hou dan stroomt er ook geen nitro naar de carb dusja.
Ik heb de carb ook al schoongemaakt voor zover ik dat kon dus ik snap er niks van.

Denk dat ik gewoon iets over het hoofd zie maar kom er niet uit.

Als je je vinger er ophoudt en trekt komt er dan vloeistof door de slang??
Anders heb je ergens een luchtlek in je slang bv. een scheurtje.
Of je nitro tank deksel slijt niet goed.

Blaas dan ook eens op het slangetje naar de uitlaat, misschien zit de nippel aan je uitlaat verstopt. Indoen zo misschien met wat perslucht of remmenreiniger doorblazen.

RCKJ zei:
Als je je vinger er ophoudt en trekt komt er dan vloeistof door de slang??
Anders heb je ergens een luchtlek in je slang bv. een scheurtje.
Of je nitro tank deksel slijt niet goed.

Nee komt niks door,wat kan ik dan aan dietankdeksel doen dan of word dat gelijk een andere tank.
Maar als ik dus op de slang naar de tank vanaf de uitlaat blaas komt het er wel.

Roelof zei:
Blaas dan ook eens op het slangetje naar de uitlaat, misschien zit de nippel aan je uitlaat verstopt. Indoen zo misschien met wat perslucht of remmenreiniger doorblazen.

Dat heb ik idd nog niet geprobeerd dus ga dat ff doen,als die niet verstopt zit komt er lucht uit de uitlaat neem ik aan.

Alvast bedankt voor de tips weer,ga er mee aan de slag.
Jullie horen ervan.

Ik weet niet of het uitmaakt maar ik denk dat als je blaast dat de druk dan veel hoger is maar dat weet ik niet zeker.
Als je tankje luchtlek is denk ik dat je een nieuwe moet kopen.

Nou had ik vanmiddag de uitlaat uit elkaar gehaald en schoongemaakt en toen leek het alsof hij bijna starte en ineens hield dat geluid op en klonk het alsof je het zonder gloeistarter aan het doen was.
Zou het dan kunnen dat die gloeistarter leeg is,of is misschien toch die gloeiplug niet meer goed.

Laatst bewerkt door een moderator:
En hoe snel raakt een glowstarter leeg en hoelang moet je die opladen.

als er geen nitro naar de carb gaat is die verstopt of hij staat helemaal dicht.

luchtfilter er af halen en kijken of er een spleetje zichtbaar is in de carb als je er van boven af in kijkt.

als je een spleetje ziet staat de schuif voorlopig ver genoeg open en dan is je carb waarschijnlijk verstopt.
slang bij je tank losmaken en wat remreiniger er door spuiten.

het zou ook kunnen dat je slang of tank lekt waardoor er geen druk op je brandstof systeem komt maar dat zou je wel merken lijkt mij

of wat beter lezen in het vervolg.

Wat zou ik dan beter moeten lezen,alles wat mij vertelt is heb ik geprobeerd dusja. Ik ga hem denk ik weg brengen om na te laten kijken,lijkt me het verstandigst want zo word ik niks wijzer.

Back