Auto Start wel maar valt na 2 seconde uit.

• Topicstarter Topicstarter peterkru
  • Startdatum Startdatum
P

peterkru

Guest
Hallo,
Ik heb vorig jaar een carson auto (groot model) gekocht. Het is een auto die op gewone 95 rijd met een toevoeging. Nu na de winter zit hij weer schoon in elkaar maar heb ik problemen met starten.
Als ik hem start gaat hij gewoon van start maar na 2 seconde draaien mijn voorwielen naar links en stopt de motor. Wat kan hier het probleem van zijn. Iemand zij dat het aan de afstandbediening kan liggen maar dat is een nieuwe 2.4 GHz XG-6 race-spec.
Wie kan mij helpen.
Groeten Peter

Dit is een vraag voor de bigscale gedeelte. Big Scale auto's - Modelbouwforum.nl De heren mod ff vragen of die hem kunnen verplaatsen.

Daar staan ook meer topics met jou probleem. Daar staat de oplossing vast wel tussen.

ps. als je je woonplaats ff invult is er misschien wel iemand in de buurt die je ff wil helpen.

Eerste tip, draai je stationair iets hoger.

Is het membraan in je carburateur nog wel goed? Je zou deze even moeten demonteren en hem even goed schoonmaken met wasbenzine, er kunnen namelijk ook vuiltjes inzitten of resten olie die zijn opgedroogd en ergens een leiding verstoppen

Lijkt of de failsafe zijn werk doet, misschien geen goede batterijen in de zender (niet vol genoeg) of een los contactje, lege ontvanger accu.

Failsafe schakelt de motor uit en kan een stuurbeweging maken, dit is in te stellen tijdens het binden van de zender met de ontvanger. Lees daar de handleiding maar eens op na.

Stationair hoger draaien verhelpt het stuurprobleem niet!

Back