auto te warm?

ik heb een lrp s10 blast bx
maar als ik ff aan het rijden ben stopt ie
sturen wil wel maar rijden niet meer
rij met een brushless motor en regelaar
op beide zit een koeler
rijdt met een 2s lipo 4000mah
iemand enig idee
wat het kan zijn ????

Ja.... 1001 dingen....

Om ook maar enigszins een oplossing aan te kunnen dragen zul je eerst flink wat meer info moeten geven dan dit...

Hoe lang heb je de auto , wat heb je er allemaal al aan veranderd , gebeurd het meteen of als de accu bijna leeg gereden is , waar rij je met de auto , welke ondergrond , hoe rij je met de auto... Om maar ff een paar voorbeelden te noemen.

de auto is tweedehands gekocht het was al een brushless model
het gebeurd ongeveer na 10 minuten rijden
de motor is dan ook flink warm en de esc ook en ja ik ben een flinke door rijder
rijd zowel op terrein als asfalt merk geen verschil in gedrag auto hierbij (onderhoud de auto wel na het rijden )
mijn lipo staat in ieder geval niet bol
de ecs is van yeah racing 35 a
de motor is onbekend staat niets op ik weet alleen dat ie 9 turns is
maar beide zijn brushless motor en ecs
(mocht ik een domme uitspraak doen dan sorry ben er nog niet zo in thuis )
ik weet dat het gekocht is als set
heb er geen buzzer op
maar als de accu leeg is stopt de esc hem
de accu zat er bij en weet niet hoe oud hij is
volgens de eigenaar was de accu nog geen jaar oud
de tandwiel verhouding is orgineel met slip clutch
alleen ipv buggy banden zitten er truggy banden onder
maar kwa radius bijna even groot
voor de rest is er naar mijn weten weinig aan veranderd
de speling tussen de tandwielen is goed
de banden zijn niet te strak aan gedraaid
als hij uit is rolt ie gewoon
de diffs maken geen raar geluid
pfff verder weet ik het niet meer

nog ff dit is het set wat er op zit na enig zoeken vond ik dit
Yeah Racing Ultimate Brainpower ESC 35A & 9T Sensorless Brushless Motor Set

Normaal als het een hitte probleem is of lipo cut off zou de regelaar met een lampje moeten aangeven wat het probleem is. Meestal is dit een rood lampje wat flikkert. Aan de hand hiervan kan je dan kijken in de manual wat het wil zeggen. De manual staat vast gewoon te downloaden op Google en aangezien je nu precies weet welke set het is mag dat geen probleem zijn.Ook kan je dan dingen beginnen uitsluiten zoals lipo stuk, motor niet sterk genoeg, esc te weinig Amps enz... Mijn mening zou zijn ofwel de lipo cut off omdat de lipo leeg geraakt/niet meer op en top is, ofwel de motor en regelaar die niet sterk genoeg zijn voor een buggy met grotere wielen. Deze setjes kom je nog wel mee weg in een 2wd buggy ofzo maar 4x4 vraagt gewoon meer.

oke ik ga van de week eerst een lipo tester halen
en dan denk ik dat ik de vertanding ook maar eens ga aanpassen
denk een kleinere pinion
want heb nog eens gekeken als de lipo een 5 a 10 minuten heeft gereden dan knippert er bij de esc een rood lampje snel
maar gaat ook ff een manual downe is wel zo makkelijk
bedankt voor de tips allemaal alvast
mocht er nog iets zijn laat ik het weten
enne doorgaan met he forum heb er veel plezier van

Zo'n lipo buzzer is altijd handig. Je kan eens een speedrun doen met een volle accu, als hij binnen de eerste minuten al signaal geeft dan wilt het zeggen dat er waarschijnlijk een cel wat minder geworden is. Die trekt dan te snel leeg onder last maar komt bij stoppen er terug boven op. Dus met gewoon aansluiten zal die dan wel een goed voltage laten zien.Kan natuurlijk ook dat je zo zwaar vertand hebt dat de lipo het niet kan trekken en dus nog wel ok is.

ondertussen klan ik vermelden dat mijn lipo helaas is overleden
toen ik vanmorgen opstond en het bericht las
dacht ik opeens ohja miijn lipo ff opladen en na ongeveer 5 minuten
keek ik naar me lipo helemaal opgezwollen
dus lipo kaduuk
denk dat het gewoon de lipo is geweest
maar haal alsnog de buzzer enzo

35a... beetje weinig ik vind niet gek dat het dan warm word als je een stevige rijder bent.
lipo cutoff moet je idd ook hebben
kan ie op 3s? moet je dat eens proberen, dan word ie minder warm of heet moet ik denk ik zeggen

Back