Auto trekt naar links/rechts bij hard gas geven.

Zie titel.

Een kameraad heft sinds 1 week een nitro rc auto gekocht, helaas is deze frontal in botsing gekomen met een andere rc auto, waarbij de voorkant was beschadigd. De benodigde onderdelen vervangen, helaas waren de schokdempers niet voorradig en had de verkoper andere tuning schokdempers gegeven.

Alles gemonteerd gingen we testen, en bij het gas geven trok de auto abrupt naar links. Geen id wat het was. Vanavond weer getest, en kwam ik op het idee dat het misschien aan de nieuwe schokdempers lag.

Dus heb ik de schokdempers veranderd, een naar onderen gedraaid, ander naar boven. We gingen weer testen en toen trok hij naar rechts.

We hebben allerlei afstellingen geprobeerd maar hij blijft instabiel, soms ietwat naar links, en soms ietwat naar rechts.

Iemand enig verstand van schokdempertuning in de buurt van Enschede? Of adviseren jullie ook om de standard schokdempers te bestellen?

Welk type auto gaat het over (type, merk, model)? On-road, off-road? Zijn de nieuwe dempers even lang als de oude? Beweegt de vering wel goed? Zijn ze even lang? Is alles goed gemonteerd en heb je aandrijving op beide voorwielen? Foto's? Video's?

controleer je spoor eens. Zijn de assen nog recht? bodemplaat nog recht? ophanging nog goed. velgen nog recht? alles goed uitgelijnd? even een paar dingetjes die me te binnen schieten waar het probleem ook kan liggen, vooral na een crash.

Bodemplaat getordeerd? Auto op de setup board plaatsen. En opnieuw alles checken. Downstops links en rechts gelijk? Schokbrekers even lang en werken ze hetzelfde? etc. Anders even een wedstrijdrijder bij je in de buurt raadplegen die heeft meestal wel de juiste spullen hiervoor. Ik ook maar zo te zien woon ik te ver bij je vandaan.
Succes ermee.

Back