auto valt stil bij terugtrimmen en remmen

hallo iedereen,ik heb al lang een probleem met de trophy 4.6!
als ik de moter wil aanleggen ,moet ik eerst de trim wat hoger zetten!
wanneer ik hem terug wil zetten op de normale toeren,slaat hij af
wanneer je dus even niet oplet rij je ergens tegen!
ook wanneer je toch eens gas geeft en dan in de remmen schiet valt hij af!dit probleem heb ik al vele keren opgezocht !
alleen informatie gevonden hoe ik de stationairschroef moet regelen ,maar geeft niet veel succes!!!
hopelijk krijg ik nu wijze raad!
alvast bedankt!!
pierre:squarewink:
 
ik heb zonet geprobeerd!!
en als ik hem meer uitdraai verminderen de toeren,maar hij blijft niet stilstaan,en dan valt hij weer stil!! hatelijk!!
mvg pierre
 
even voor de duidelijkheid en misschien overbodig, maar je stationair toerennaald moet je indraaien wil je het toerental verhogen
 
even voor de duidelijkheid en misschien overbodig, maar je stationair toerennaald moet je indraaien wil je het toerental verhogen



Clockwise in = Leaning

Counterclockwise Out = Rich


When tuning HIGH needle Look carefully for Blue smoke and engine sounds



High speed needle = Lean is clockwise turn = Meaning more air, les fuel

Signs of a to LEAN HSN: Bogging on acceleration or full throttle,goes engine off, and engine raching very high temperatures.

YOU Must REALISE THAT HAVING TOO LEAN SETTINGS IS VERy DANGEROUS FOR YOUR ENGINE ANd WHEN nOTICED, IS RICHENED OUT STRAIGHT AwAY


High speed needle = Rich is Counterclockwise turn = Rich means too much fuel not enough air. does not damage enigne however does minise performance.

Signs of a to RICH HSN: Full throttle the engine RPM is alot lower than it was when properly tunend.



LOW SPEED NEEDLE:

When you have a properly tuned Low Speed Needle, your engine should be able to idle for at least 60 sevonds befor quiting.

When doing Pinch Test:

Pinch fuel line when engine is running, The engine should raise its RPM and quit after about
3-5 seconds. If it takes while, Than lean it ( Clockwise ) If it cuts out very quickly, than richen it ( Counterclockwise)

Clockwise turn, Leaner settings, Meaning less fuel & more Air.

Counter clockwise Turns, Richer , meaning more fuel and less air


Sign of TO Rich LSN:

Engine going to very low RPM

Engine Quits when Ignitter is removes, or wont start at all unless idle is set high


Signs of TO Lean LSN

Idle starts to go very high, engine revvs on it own. Engine Overhets.

Also when you have a lean LSN, When you pinch the fuel line the engine will quit very quickly.

Engine wil not start easly
 
Leuk verhaal, maar dat gaat over de sproeiers, niet over de stationair schroef. Dat is dus de derde schroef op de carb en die moet worden ingedraaid om het toerental te verhogen...
 
Gevonden.

Eindelijk heb ik het probleem gevonden:ik dacht het al,de blokjes van de koppeling zijn met veer enal versleten!
Bedankt voor de reacties!
Mvg pierre
 
Back
Top