autocad tekening naar tiled bestand overzetten om op A4 uit te printen .

• Topicstarter Topicstarter ultim@te
  • Startdatum Startdatum
U

ultim@te

Guest
hallo kan iemand mij even helpen om een autocad tekening zo aan te passen dat ik hem op A4 tjes kan uitprinten aub .
alvast bedankt .
mvg eric

Hoi Erik

Als je me een pb'tje stuurt met je e-mailadres stuur ik je ff een mailtje. Als je dan replyed en je tekening meestuurt kan ik hem wel op A4 zetten voor je als je wil.

gr

Arno

De makkelijkste manier:
teken over je tekening rechthoeken van 270 x 190 (of 27 x 19 afhankelijk van de eenheden). Zet bij het printen je plotwindow op deze rechthoeken en plot met schaal 1:1

De makkelijkste manier:
teken over je tekening rechthoeken van 270 x 190 (of 27 x 19 afhankelijk van de eenheden). Zet bij het printen je plotwindow op deze rechthoeken en plot met schaal 1:1

270x190 is lekker, als het afgedrukte maar iets overlapt, dan heb je duidelijke referentie hoe en ander op elkaar aansluit.
En zet dan in een hoek een aantal 1x1cm blokjes zodat je kan meten op papier of het inderdaad 1:1 uit de printer is gekomen.

Typ in autocad gewoon in:

Limits
Typ dan je papierformaat en klaar....
Je kunt dan niet meer buiten de tekening tekenen..

Ik denk dat het de bedoeling is om een tekening die niet op 1 A4 past in meerdere stukken te "knippen", uit te printen op A4 en daarna weer aan elkaar te plakken. Bijvoorbeeld omdat het gaat om een bouwtekening in een bepaalde schaal.
Dan kun je de tekening wel gaan verkleinen, maar dan houd je zo'n klein modelletje over.

Back