autocad vraag

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door lespinoy, 14 apr 2006.

  1. lespinoy

    lespinoy

    Lid geworden:
    27 okt 2004
    Berichten:
    1.036
    Locatie:
    belgie
    hey,
    ik ben een depron vleugel aan het tekenen en nu is mijn vraag: hoe kan ik de omtrek van het profiel van een rib meten? ik moet dit weten omdat ik dan precies weet hoe groot mijn boven/onderkant moet zijn
    ik exporteer het profiel met profili naaar dxf en gebruik dan insert block om het in acad te importeren..
    ik heb arc length al geprobeerd maar dat werkt niet :(
     
  2. J Bos

    J Bos

    Lid geworden:
    3 mrt 2006
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Groningen
    Je kunt de lijnstukken ook afzonderlijk bij elkaar optellen. bij de eigenschappen (CTRL+1) van elk lijnstuk staat de lengte.
     
  3. lespinoy

    lespinoy

    Lid geworden:
    27 okt 2004
    Berichten:
    1.036
    Locatie:
    belgie
    das eventueel mogelijk, maar nadat je explode gebruikt heb je mss 100 kleine lijnstukjes, er moet toch een makkelijker manier zijn?
     
  4. jeroens

    jeroens

    Lid geworden:
    4 aug 2004
    Berichten:
    526
    Locatie:
    Brabant
    Volgens mij moet je er een pline van maken:
    Pedit , eerste lijnstuk aanklikken en dan optie join dan de rest aanklikken...

    vervolgens list
     
  5. cortenhoor

    cortenhoor

    Lid geworden:
    7 jul 2004
    Berichten:
    166
    Locatie:
    marum
    als je lijn uit een stuk bestaat klik je er dubbel op dan krijg je een sup menu daar in scrolje naar beneden als je bij het GEOMETRY menu komt in dat menu onder aan staat de lengte
     
  6. lespinoy

    lespinoy

    Lid geworden:
    27 okt 2004
    Berichten:
    1.036
    Locatie:
    belgie
    werkt ook niet, sorry
     
  7. 1107972

    1107972 Guest

    Dit is het correcte antwoord.

    Ik zal het nog ff duidelijker proberen uit te leggen met een paar commando's

    Explode: blaas het blok op om er weer afzonderlijk lijnen van te maken

    PE (polyline edit): van deze afzonderlijke lijnen kan je een polyline maken, mits er geen eclips inzit, die zijn namelijk niet om te vormen tot polyline.

    MO: het properties menu verschijnt in het scherm, klik je net gemaakte polyline aan alle info hiervan weer te geven.

    De omtrek van je polyline word dan weergegeven bij lenght.

    Bij niet polylinen worden ook de omtrek weergegeven.

    Lukt het je nog steeds niet dan mag je het me ook mailen (post4eric@hotmail.com)

    Succes, Eric
     

Deel Deze Pagina