AutoGyro

• Topicstarter Topicstarter DeepSpace
  • Startdatum Startdatum
D

DeepSpace

Guest
6 jan ga we met de club een aantal autogyro's maken. De Suitcase Minnie.

Zijn der hier meer die een autogyro hebben?

Neen,

Maar lijkt me wel heel leuk, hebben jullie een plan van die kist, wat is de rotordia en andere specs zoals vlieggewicht met welke motor accu etc?

Peter

Pjotrrr zei:
Neen,

Maar lijkt me wel heel leuk, hebben jullie een plan van die kist, wat is de rotordia en andere specs zoals vlieggewicht met welke motor accu etc?

Peter

neej, maar als je kijkt op www.autogyro.com dan zie je Jan Bakker staan als importeur voor iig dat model. En laat zijn nou ook es bij ons vliegen. Dus hij gaat ff voor leraar spelen. :D

Elke dinsdag bouwen todat ie af is :)

Nou, we zijn vandaag begonnen. Het project kan hier en eventueel hier gevolgd worden.

Er komen waarschijnlijk twee uitvoeringen. Een met electro en een met brandstof motor.

ik zal het zeker volgen, heb al twee keer geprobeert een autogiro te bouwen en het is twee keer niet van de gront gekomen. :(

Groeten Halmar

Gunskes zei:
Bouwen jullie autogiro's omdat je niet kan kiezen tussen een heli en een vliegtuig ? :wink:

ghehe, neej. ik gewoon een vleugel vlieger. Een autogyro heeft dan kwa vlieg gedrag ook meer van een vliegtuig weg dan van een heli. Tis gewoon een speeltje dus :D

op www.autogyro-rc.com staan wat leuke bouwpakketten, maar wel prijzig zelfs met de huidige dollarkoers. Echter ik ben een modelbouwer met weinig tijd, dus zelf rotorbladen schuren, etc. is niets voor mij; weet iemand een goed bouwpakket (electro uiteraard) te koop in europa ?

Alvast bedankt,

Marc

Onze gyro-guru bereid alles voor ons voor. We hoeven het bijna alleen nog maar inelkaar te zetten.

Heb m'n site net geupdate. Foto's van vandaag, bouw-week 2 staan er op :)

We gaan in overleg over een foto-serie over hoe je de rotorbladen moet maken. Dus waarschijnlijk is die binnenkort beschikbaar.

Vandaag weer gebouwd. De pylon en de romp stonden op de planning voor vandaag, dus daar zijn we dan ook mee bezig geweest. Foto's kun je vinden op m'n site.

De motorisering wordt bij de meesten een PJS-1000 Brushless buitenloper. Sommge zetten er een 2.5cc brandstof motor op.

We zijn weer aan het bouwen geweest vandaag. Stabilo en kielvlak gemaakt.

Ik heb wat materiaal gekregen van Jan Bakker om een handleiding te maken voor de rotorbladen. Dit zal ook binnenkort online verschijnen.

ik wilde er eerst ook een bouwen maar omdat ik te weinig info had ben ik maar gestopt, als die van jullie vliegt dan zou ik wel een bouwtekening willen hebben van dat exemplaar. ik wil graag zo'n pusher proberen, net als die ene in die bondfilm...

ik heb ook wel interesse in een tekening, kan ik eens een autogiro bouwen die wel vliecht. :lol:

groeten Halmar

Back