Avantis Heerlen

• Topicstarter Topicstarter bajabashers
  • Startdatum Startdatum
B

bajabashers

Guest
Wie van de forumleden hier vliegt wel eens op Avantis?of in de buurt van Heerlen?

Hoe meer zielen(Planes en heli's) hoe meer vreugde!!!!!

MVG Steve

Sorry jongens, maar dat is geen strak plan. Het Avantis terrein ligt volggens mij nog net in de CTR van Maastricht Aken Airport en de AWACS basis in Geilenkirchen. Een fout daar kan de kop kosten voor diverse modelvliegclubs in Limburg die een convenant hebben met de luchtverkeersleiding omdat ze ook in de CTR zitten. En roep nu niet direct dat er nooit vliegtuigen over komen, dat is niet nodig om er een probleem door te krijgen.

Het Kaartje van de CTR staat ergens hier op dit forum, zoek dit op en bepaal dan een vliegplek buiten die CTR.

Sorry jongens, maar dat is geen strak plan. Het Avantis terrein ligt volggens mij nog net in de CTR van Maastricht Aken Airport en de AWACS basis in Geilenkirchen. Een fout daar kan de kop kosten voor diverse modelvliegclubs in Limburg die een convenant hebben met de luchtverkeersleiding omdat ze ook in de CTR zitten. En roep nu niet direct dat er nooit vliegtuigen over komen, dat is niet nodig om er een probleem door te krijgen.

Het Kaartje van de CTR staat ergens hier op dit forum, zoek dit op en bepaal dan een vliegplek buiten die CTR.

ik heb hier al eens eerder naar gezocht, maar ook nu weer kan ik het niet vinden. ik kan die kaart niet vinden.
Als het echt zo belangrijk is, moet het toch eenvoudig te vinden zijn. Ook als ik zoek naar ctr maastricht (zelfs bij google afbeeldingen) vind ik niks.
Dus zooooooo belangrijk schijnt het niet te zijn. lijkt me wel verstandig om minimaal 4km van een vliegveld vandaan te blijven.

verder denk ik dat de afstandbedieningen zo ver ontwikkeld zijn dat er geen problemen mogen optreden. anders waren ze hier wel verboden.

CTR heeft niets met radio-besturings apparatuur of frequenties te maken.

er wordt gezegd dat het kaartje hier ergens op het forum staat. ik kan hem dus niet vinden. zelfs op het internet kan ik geen fatsoenlijk antwoord vinden.

Ron, als je er meer over weet, info is van harte welkom. Aan je korte antwoord heb ik eigenlijk niet veel. sorrie.

groet Ton

aaah..

ik geloof het heeft te maken met aanvliegroutes, en de hoogte van de vliegtuigen rond de vliegvelden. En waarschijnlijk ook nog met dat kleine politievliegtuigje dat over de steden vliegt op zoek naar plantages en de helicopter van de ADAC die regelmatig rondvliegt.

Zo iets???

Back