Avionik B08 aangekomen

Ja de foto's zijn even snel gemaakt. De verf is echt niet normaal, een kunstwerk!!!

Heb net even alles in de romp gestopt (passen) en RTF zit ik op net over de 1600 gram. Een nieuwe Neu motor past perfect zonder aanpassingen en de 6S 3300mah TP lipo als gegoten.

Al met al ben ik er dus erg blij mee en kan niet wachten eindelijk een echte kist te vliegen die vergelijkbaar is met de grote namen. Zullen we eens zien wat ik er van kan maken.

Klein puntje, de servo's zijn JR 161 en Dymond D60. Das jammer want ik was in de veronderstelling dat het Hyperion DS09 zou worden.

Jos

a2844662-233-DSCF8317.jpg

Tuurlijk wel, als je hem maar als afbeelding toevoegd met de knop bovenin het reply venster. (wel zelf hosten inderdaad, zo makkelijk als bij rcgroups gaat het niet)

Strakke kist wel. Niet helemaal mijn kleurgebruik maar ben erg benieuwd hoe het vliegt de 7e.

Las ik het trouwens goed dat je het staart gedeelte er zelf aan moet lijmen?

En welke stekkers zie ik daar voor je vleugelverbinding?

Laatst bewerkt:
Idd zelf lijmen en de stekkers zijn die ook de duitsers gebruiken. Staat een link in het draadje tips en trucs en ook op RCG is er een draadje te vinden.

Je moet de kleuren echt in het echt zien, op de foto is het niet duidelijk. Het zijn fluor kleurtjes en die zijn in het echt heel fel en zeer mooi. Maar ja, smaken verschillen.

Jos

Wellicht beginnersgeluk.;)

We zullen binnen kort de resulaten van het rakken zien zeker.

groeten
val

Val, zit nu al op de 17 seconde voor 4 rakken.

Dus dus 30 seconde over, moet wel lukken 6 beentjes extra te doen dan. Ik bedoel 10 seconde om van 4 naar 6 beentjes te gaan. Ofwel 27 seconde voor 6 beentjes. Dat soort nummertjes zijn niet buiten gewoon als je naar de top vliegers kijkt.

Tijd om het auto rak B apparaat gereed te maken.

:)

10' van vier naar 6 lijkt me krap. dus je haalt nu op zijn minst 44 a 45 beentjes. als het wel lukt om in 27' 6 beentjes te vliegen dan kan je daarop oefenen om consistentie te kweken(hoor me bezig ken er zelf niets van) na 7 keer stijgen heb je nog 12' over voor een bliksem 2 laps. zoek maar uit wat er best lukt.

Hoe bevalt jouw het vlieggedrag anders? wegvallen over de tippen, stabiliteit besturing, instelhoek, remmen, gewicht en zo...

Val

Val, ik heb er nog maar 2 vluchten mee gemaakt.

Voorals nog met het CofG op ergens tegen de 65mm is hij ontzettend vriendelijk. Dit is al best een achterlijk zwaartepunt volgens de meeste mensen.

Zie ook de draadjes op RC Groups over de B08.

Wat betreft hoe veel tijd het kost om 4 of 6 te vliegen. De top piloten vliegen ongeveer 16-17 seconde over 4 en 25-26 seconde over 6.

Het is belangrijk om 4 en 6 af te wisselen anders loopt de snelheid er te veel uit. Je moet je laatste 6 ook altijd top op het eind bewaren zodat als het mis gaat je er 5 of 4 van kan maken. Klimmen voor 2 is er niet bij tenzij je een ernstige fout hebt gemaakt.

Ik denk daarom dat voor het oefenen in jou geval, toch het beste is om uitsluitend setjes van 4 te vliegen. Pas als je consistent 40 beentjes haalt in die 200 seconde, of zelfs al 41 wordt het tijd om eens een keer een 6 te proberen. Het oefenen van 2 beentjes is vrijwel zinloos.

Een andere manier is kijken of je binnen de 20 seconde zit per setje van 4. Dit is op de Unilog best makkelijk na te kijken. Natuurlijk niet of je wel die 150 meter haalt. :(

Misschien toch maar een mid winter NL F5B event organiseren. ;)

Back