Avios sea fury "riff raff" van hobby king

Heeft er iemand ervaring mee dan hoor ik het graag.
Die van mij is namelijk niet zo best met dit vliegtuig.
Bij het weg willen vliegen brak het landingsgestel uit.
Niet het landings gestel was uit gebroken maar de houder die in de vleugel zit waar je de retracts op moet schroeven was uit de vleugel gekomen.
Deze bleek niet goed te zijn vast gelijmd.
Nu had ik het toestel gekocht tijdens de veiling van 2 Augustus aan de stand van Hobby King.
Dus eigenlijk direct bij de bron..
Hij was nog nieuw, had alleen tijdens de Eurotour op de paal gehangen.
Dat is de rede voor HK om mij niet tegemoet te komen om het probleem op te lossen..
Geen garantie , niet online gekocht geen order nr: dus geen hulp van HK..
Maar goed.
Alles weer vast gelijmd en weer vliegen..
Toestel vliegd goed, wel langzamer dan je mag verwachten maar stabiel en goed.
De landing was heel mooi.
Gewoon netjes, en je mag dan verwachten dat alles heel blijft.
Maar weer is alles uit gebroken..
De vleugel is van het slappe soort schuim gemaakt dat niets kan hebben.
Dus geen kist voor een grasbaan..
Nu zou ik graag willen weten of er meer zijn die dit probleem kennen..
Ik hoor het graag van jullie..

Gr Wil

IMG_9393 - kopie (800x533).jpg

Is er niemand die de Sea Fury heeft ? (van hobby king dan he )
Niemand die deze heeft, lijkt mij toch wel en kist die wel meer mensen zou aanspreken..!!

Ik heb hem niet maar het probleem is duidelijk.
Ik bouw zelf wat kleinere depron vliegtuigen en vlieg ook op gras en een oplossing in een dergelijk geval is het landingsgestel verwijderen en een propsaver op de motoras zetten.
Maar met zulke grote props vooral als het drie of vierblads props zijn is dat de props dan wel eens stuk gaan bij de landing.
Omdat een propsaver niet mogelijk is op zo een grote prop moet ik het volgende vast stellen.
Dat vliegtuig is dus niet geschikt voor jouw vliegveld.
Daar helpt zelfs een prima service niet bij want het zal een zwakke plek blijven of je zal het zelf afdoende moeten oplossen met zware versterkingen en dus weer extra gewicht.
Ik adviseer een langzamer vliegtuig te kiezen of een geschikt voor buiklandingen.
Een goede grasmaaier is ook een oplossing maar dat kan misschien niet op jouw veld.;)

Laatst bewerkt:
Heeft er iemand ervaring mee dan hoor ik het graag.
Die van mij is namelijk niet zo best met dit vliegtuig.
Bij het weg willen vliegen brak het landingsgestel uit.
Niet het landings gestel was uit gebroken maar de houder die in de vleugel zit waar je de retracts op moet schroeven was uit de vleugel gekomen.
Deze bleek niet goed te zijn vast gelijmd.
Nu had ik het toestel gekocht tijdens de veiling van 2 Augustus aan de stand van Hobby King.
Dus eigenlijk direct bij de bron..
Hij was nog nieuw, had alleen tijdens de Eurotour op de paal gehangen.
Dat is de rede voor HK om mij niet tegemoet te komen om het probleem op te lossen..
Geen garantie , niet online gekocht geen order nr: dus geen hulp van HK..
Maar goed.
Alles weer vast gelijmd en weer vliegen..
Toestel vliegd goed, wel langzamer dan je mag verwachten maar stabiel en goed.
De landing was heel mooi.
Gewoon netjes, en je mag dan verwachten dat alles heel blijft.
Maar weer is alles uit gebroken..
De vleugel is van het slappe soort schuim gemaakt dat niets kan hebben.
Dus geen kist voor een grasbaan..
Nu zou ik graag willen weten of er meer zijn die dit probleem kennen..
Ik hoor het graag van jullie..

Gr Wil

Bekijk bijlage 179736

Ik heb de "normale" versie hiervan ( Avios Seafury) en heb ook wel wat problemen hiermee, deze zijn voornamelijk te wijten aan het feit dat ik van een grasveld vlieg en de wielen eigenlijk te klein zijn hiervoor. Het gevolg is dat het vliegtuig makkelijk op zijn neus gaat staan en dat is bij de vier- of vijfblads prop wel een probleem.
Daarnaast is de spinnen van "waaibomen" plastic wat bij resulteerde in een spinner die mid-air een eigen leven ging leiden. Gelukkig geen gevolgen en normaal kunnen landen ondanks dat een van de bladen van de prop ook beschadigd was.

Het is duidelijk een toestel dat niet geschikt is voor starts en landingen op het gras. Voor de rest heb ik er nog geen problemen mee gehad.

Tja weet je. het toestel heeft wielen die groot genoeg zijn, ik heb er toestelen bij met kleinere en die gaan ook goed op gras.
Maar als de constructie niet goed is gaat het gewoon stuk. Je kan geen bakje van 4 cm goed vastzetten in een ruimte van 4,5.
Geeft te veel spelling en komt het los.. Jammer dat HK dat zo niet ziet, of ze komeb er niet eerlijk vooruit..
Om geen vergoeding te hoeven geven..
Maar goed.. Ik ben klaar met HK.
Ik koop er niets meer..

Gr Wil

Maar als de constructie niet goed is gaat het gewoon stuk. Je kan geen bakje van 4 cm goed vastzetten in een ruimte van 4,5.
Geeft te veel spelling en komt het los.. Jammer dat HK dat zo niet ziet, of ze komeb er niet eerlijk vooruit..
Om geen vergoeding te hoeven geven..
Maar goed.. Ik ben klaar met HK.
Ik koop er niets meer..

Gr Wil
Dit schijnt dus wel vaker voor te komen.
Zie filmpje op 5 minutenen.
Altijd nuttig om voor de aanschaf zo veel mogelijk info over je aankoop te verzamelen.
Met alleen HK te meiden ben je er niet.
http://www.ebay.com.au/itm/RC-Avios-Riff-Raff-99-Sea-Fury-Racer-EPO-1200mm-PNF-/151680742893
Post 1317
http://www.rcgroups.com/forums/show...age=88&highlight=avios+riff+raff#post32245411

Laatst bewerkt:
Back