Toen ik een aantal jaren geleden weer begonnen was met bouwen wilde ik toch een toestel hebben om te vliegen.
Ik kwam toen in contact met Jacques Meuwissen.
Hij had een Avro Tutor in de verkoop.
Zoals de meesten weten waren de modellen van Jacques zeer goed en mooi gebouwd.
Dus het besluit was snel genomen.
Op het moment ben ik bezig om een Gaui 50 in de Tutor te plaatsen.
Is bijna klaar.
Een aantal jaren geleden was ik met de Tutor op Dawn Patrol.
Daar vloog Henk van Hoorn met een Avro D .
Het beeld in de lucht was geweldig.
Dus toen ik hoorde dat Henk de Avro D wilde verkopen ben ik daar op in gegaan.
Dat is Avro nummer 2.
Toen ik de Avro D ging ophalen bood Henk aan om de Avro Triplane ook mee te nemen.
Ik kon later beslissen wat ik met de triplane zou gaan doen.
Maar er was veel werk te doen.
Een paar maanden later is hij weer terug gegaan naar Henk.
Het afgelopen jaar heeft Henk die Triplane onder handen geworden.
Dit is te volgen geweest op dit forum.
De Triplane ziet er nu prachtig uit.
Henk vroeg me of ik nu wilde overnemen.
Dat wilde ik wel
Dat is Avro nummer 3.
Ik heb nu dus drie Avros staan.
Nu gaat de Avro D naar een museum.
Henk had de tank van de Triplane achter de motor geplaatst.
Dit is een goede oplossing.
Maar na het bekijken van de fotos van de echte Triplane was de vleugeltank erg aanwezig.
Na het meten van een aantal fotos kom ik op de volgende maten uit.
Diameter is 110 mm en een totale lengte van 380 mm.
Dus een behoorlijke tank.
Ik ga eens nadenken hoe ik deze kan maken.
Hou jullie op de hoogte.
Ton
Ik kwam toen in contact met Jacques Meuwissen.
Hij had een Avro Tutor in de verkoop.
Zoals de meesten weten waren de modellen van Jacques zeer goed en mooi gebouwd.
Dus het besluit was snel genomen.
Op het moment ben ik bezig om een Gaui 50 in de Tutor te plaatsen.
Is bijna klaar.
Een aantal jaren geleden was ik met de Tutor op Dawn Patrol.
Daar vloog Henk van Hoorn met een Avro D .
Het beeld in de lucht was geweldig.
Dus toen ik hoorde dat Henk de Avro D wilde verkopen ben ik daar op in gegaan.
Dat is Avro nummer 2.
Toen ik de Avro D ging ophalen bood Henk aan om de Avro Triplane ook mee te nemen.
Ik kon later beslissen wat ik met de triplane zou gaan doen.
Maar er was veel werk te doen.
Een paar maanden later is hij weer terug gegaan naar Henk.
Het afgelopen jaar heeft Henk die Triplane onder handen geworden.
Dit is te volgen geweest op dit forum.
De Triplane ziet er nu prachtig uit.
Henk vroeg me of ik nu wilde overnemen.
Dat wilde ik wel
Dat is Avro nummer 3.
Ik heb nu dus drie Avros staan.
Nu gaat de Avro D naar een museum.
Henk had de tank van de Triplane achter de motor geplaatst.
Dit is een goede oplossing.
Maar na het bekijken van de fotos van de echte Triplane was de vleugeltank erg aanwezig.
Na het meten van een aantal fotos kom ik op de volgende maten uit.
Diameter is 110 mm en een totale lengte van 380 mm.
Dus een behoorlijke tank.
Ik ga eens nadenken hoe ik deze kan maken.
Hou jullie op de hoogte.
Ton