De Avro Triplane heeft in de tussentijd een aantal vluchten gemaakt.
Omdat ik met mijn bedrijf gestopt ben had ik geen plaats meer voor hem en ook het vervoer werd een probleem.
Ik had hem daarom te koop gezet.
Alleen keken evt. kopers tegen dezelfde problemen aan.
Ik kon hem in onze bedrijfsbus vervoeren met opgebouwde vleugels en landingsgestel. Hierdoor was hij in twintig minuten op te bouwen.
Als je alle vleugels uit mekaar moet halen kost het opbouwen heel veel tijd.
Omdat ik daardoor geen koper vond toch maar besloten om er dit jaar mee te vliegen.
Ik had wel na mijn laatste post een aantal veranderingen doorgevoerd.
Omdat het inhaken met kwiklinks meizaam ging heb ik een snelspansysteem ontwikkeld.
Hiermee zijn al een aantal vluchten meegemaakt en voldoet prima.
Dan viel het geluid tegen en het uitlaatsysteem voldeed niet. De tweede cilinder op het stalen plaatje werd te heet voor hout waar de clinder op was gemonteerd.
Dit heb ik opgelost om tussen het stalen plaatje en het hout een teflon plaatje te monteren.
Op de stalen plaat word de tweede cilinder gemonteerd.
In de romp zat een uitlaat gemaakt van een blik. Ook deze voldeed niet. Deze heb ik vervangen door Zimmermann onderdelen.
De moeilijkheid hierbij was om de nieuwe uitlaat zodanig te maken dat hij en in het stalen plaatje en door de oorspronkelijke opening in de romp paste.De romp is hier erg smal en lastig bij te komen.
De verbinding tussen de twee cilinders (zie foto in eerdere post) heb ik vervangen door ook een Zimmermann uitlaat.
Nu heeft hij twee dempers en de tweede cilinders werkt ook al s demper.
Ook hoorde je het aanzuigen in de carburateur duidelijk.
Hiervoor heb ik een aanzuigkastje , of hoe noem je het , gemaakt.
De Avro maakt door deze veranderingen een mooi diep brommend geluid.
Het is wel een kist die na een vliegdag iedere keer helemaal nageken moet worden.
Dat ga ik nu ook weer doen en dan is hij weer klaar voor komend seizoen.
Groet
Ton