Avro familie.

Luchtvaartmuseum 14 18 Old Leghem
Medenstraat 17
Ledegem.

Es ist ein privates Museum.
Es sind alle Modelle aus dem WW1 ausgestellt.
Die meisten von ihnen sind in der Größe 1-3.

Ton
 
De Avro Triplane heeft weer gevlogen.
Na diverse veranderingen heeft hij op het schaaltreffen bij LVC Sittard een aantal vluchten gemaakt.

540.jpg


540.jpg


Vloog goed .
Zwaartepunt gelijk goed , niet hoeven te trimmen.

540.jpg


Opbouwen gaat redelijk snel.
Alleen de draden van de vleugels naar de romp kan verbeterd worden.
Zitten nu kwiklinks op. deze zijn moeilijk in te haken.
Heb ik iets anders op verzonnen.
Nu de hele kist nakijken voor de volgende vlucht.

Ton
 
Proficiat Ton! Ziet er mooi uit.
Hoe bevalt de aansturing van de rolroeren?
Is de kist op deze manier goed te besturen?

Groeten Ralf
 
Hallo Ralf ,

De avro is goed bestuurbaar met de rolroeren.
Het is dan wel niet schaal maar stuurt een stuk beter dan damaals de avro D.
De savox servos die ik gebruikt heb hebben er totaal geen moeite mee .

Ton
 
Normaal moet een moertje genoeg zijn.
Maar ik zet er ook een M3 moertje met linkse schroefdraad bij.
Is beter geborgd.
En makkelijker aan te draaien met twee sleutels.
 
Nu het seizoen voor de deur staat wil ik een aantal zaken op de Avro veranderen.
Zoals ik eerder schreef ga ik de kwiklinks vervangen door een ander systeem.
De luchtaanzuiging van de carburator was duidelijk hoorbaar. Ga ik een aanzuigfilter voor maken.
Ook de uitlaat verbinding tussen de twee cilinders voldeed niet.
Komt ook een nieuwe op.
Verder ga ik bekijken of het landingsgestel aan de vleugels kunnen blijven. Scheelt ook weer met opbouwen.


Ton
 
Hoi Ton,

Lang niet in dit forum geweest..

Zie ik het goed...je vliegt met de familie King in de neus?? Start het prima? En hoe is het met het geluid..zit de pot er nog onder die ik gemaakt heb??
 
De Avro Triplane heeft in de tussentijd een aantal vluchten gemaakt.
Omdat ik met mijn bedrijf gestopt ben had ik geen plaats meer voor hem en ook het vervoer werd een probleem.
Ik had hem daarom te koop gezet.
Alleen keken evt. kopers tegen dezelfde problemen aan.
Ik kon hem in onze bedrijfsbus vervoeren met opgebouwde vleugels en landingsgestel. Hierdoor was hij in twintig minuten op te bouwen.
Als je alle vleugels uit mekaar moet halen kost het opbouwen heel veel tijd.
Omdat ik daardoor geen koper vond toch maar besloten om er dit jaar mee te vliegen.

Ik had wel na mijn laatste post een aantal veranderingen doorgevoerd.
Omdat het inhaken met kwiklinks meizaam ging heb ik een snelspansysteem ontwikkeld.
a732be7d-f8e1-446b-851c-3e6487429072.jpg

Hiermee zijn al een aantal vluchten meegemaakt en voldoet prima.

Dan viel het geluid tegen en het uitlaatsysteem voldeed niet. De tweede cilinder op het stalen plaatje werd te heet voor hout waar de clinder op was gemonteerd.
Dit heb ik opgelost om tussen het stalen plaatje en het hout een teflon plaatje te monteren.

f19a89ab-fa86-4e2a-a2ef-9a53523cf1a7.jpg


Op de stalen plaat word de tweede cilinder gemonteerd.
In de romp zat een uitlaat gemaakt van een blik. Ook deze voldeed niet. Deze heb ik vervangen door Zimmermann onderdelen.
De moeilijkheid hierbij was om de nieuwe uitlaat zodanig te maken dat hij en in het stalen plaatje en door de oorspronkelijke opening in de romp paste.De romp is hier erg smal en lastig bij te komen.
De verbinding tussen de twee cilinders (zie foto in eerdere post) heb ik vervangen door ook een Zimmermann uitlaat.
Nu heeft hij twee dempers en de tweede cilinders werkt ook al s demper.
Ook hoorde je het aanzuigen in de carburateur duidelijk.
Hiervoor heb ik een aanzuigkastje , of hoe noem je het , gemaakt.

187f6987-46aa-4fac-a9b9-4a260600a817.jpg


03bfca8c-0c03-4c09-8db2-a3bca36d7b58.jpg


b17bdd68-23c6-4d07-b355-0f3575138106.jpg


De Avro maakt door deze veranderingen een mooi diep brommend geluid.
Het is wel een kist die na een vliegdag iedere keer helemaal nageken moet worden.
Dat ga ik nu ook weer doen en dan is hij weer klaar voor komend seizoen.

Groet
Ton
 
Blijft een prachtige kist, Ton. Ik hoop uhm dit jaar weer eens te zien vliegen bij DDP. En jou weer te ontmoeten, lekker kletsen bij een biertje, het ga je goed en tot July. [emoji106][emoji6]
 
Back
Top