Avroto M2814 met of zonder rubber dempers??

Ik heb voor de Avroto M2814 motoren rubberen m3 dempers besteld bij Conrad in de veronderstelling dat dit zeker wat trillingen bij de bron weg zou nemen.

Heb een test opstelling gemaakt met de Iphone4 en het programa iVibrometer wat de G krachten meet op de X/Y en Z as, om eerlijk te zijn verbaast mij de uitslag :confused: het lijkt (blijkt) er op dat de dempers juist de trillingen vergroten.

De 2 testen zijn met exact de zelfde gasstand dmv endpoint instelling op 670g lift ingesteld bij vol gas.

De dempers waar het om gaat,
546382_BB_00_FB.EPS.jpg

Links is met dempers en recht zonder,

Laatst bewerkt door een moderator:
Motoren die we op dempers zetten.
Daarvan is de bedoeling: als dat de trillingen niet worden door gegeven .
Naar het opject waar de motor zich bevind Casco schip bijvoorbeeld
Fundatie in een ziekenhuis oid
En nog vele andere toepassingen
De trillngen moeten bij de bron blijven MOTOR dus
mvg
Frederik:D

Het is een beetje zoals bij het monteren van de Multiwii sensoren, een zoektocht naar wat trillingen nu precies vermindert.
Sommige rubbers reduceren de trillingen, andere rubbers zijn de oorzaak van meer trillingen.
Het rubber mag niet te hard zijn, ook niet te zacht. De afstand tussen de gemonteerde stukken doet er ook toe denk ik.

Eigenlijk is dit een beetje zoals je motorendatabase.
Je zou verschillende materies d.m.v. verschillende manieren van monteren kunnen testen en bijhouden in een database.
Pas dan weet je hoe je best trillingen kan vermijden.

Deze stand-off's gebruiken ze ook bij Mikrokopter als ik mij niet vergis, dacht dat ik ze al zien staan had in de shop.

Voor mijn tricopters heb ik tot nu toe mij beperkt tot het plaatsen van een stukje rubber tussen de motor en de arm.
Het rubber dat ik gebruikt heb is afkomstig van de hoes van zo'n multiwii plus zoals hieronder afgebeeld.

140caimwv31.jpg

Het is een soort van zacht dun rubber dat trillingen goed lijkt te absorberen.
In de multiwiiGUI kon ik met draaiende motoren (allelei toerentallen) bijna geen trillingen waarnemen in de sensors.

Misschien is dit soort rubber iets dat je kunt uittesten.

Laatst bewerkt:
Bij een hydro-mount van vliegtuigen wordt ook een klein olie gedempt schokbrekertje toegepast, zoals er bij model auto's gebruikt worden. Misschien moet je het in die richting zoeken.

Hans

Hier een vergelijk met Vibration op de Iphone, zelfde condities en setup.

Without dampers
without-dampers.jpg

With dampers
with-dampers.jpg

Without dampers
without-dampers1.jpg

With dampers
with-dampers1.jpg

Tja, om de correcte trillingsdemper te vinden voor zo'n motortje zal je eerst moeten kijken in welk frequentiespectrum deze trillingen voorkomen.
Ik heb dempers meegemaakt op mijn werk die de trillingen zo versterkten dat de hele fundatie met motor en al aan de haal ging. Vloeren die gingen meebewegen waardoor de mensen die daar werkte van die grappige stemmetjes kregen.
Probeer verschillende types demper uit met dezelfde motor en setup. Daar moet je dan een keuze uit kunnen maken, vervelende hierbij is dat de motoren niet constant in dezelfde "range" zitten maar op en neer in toeren gaan.
Het moet wel te doen zijn hoor.
Ik zal eens op mijn vorige werk vragen wat je hier het best kan gebruiken, geeft de Iphone ook een frequentie aan waar de meeste trillingen inzitten??

Ik heb een nieuwe test gedaan maar dan op een alu 15x15x1 arm die ik ook ga gebruiken met de nieuwe hexa, de trillingen zijn nu zo laag met de Avroto Graupner prop combi dat ik het hele demper verhaal ga vergeten, scheelt ook nog eens 60g totaal.

Wat wel heel erg belangrijk is dat je de prop's goed balanceert en de sweet spot van de prop positie op de motor zoekt, scheelt zo maar het drievoudige qua trillingen ;)

P7264045.jpg

Met dempers,

without-damper.jpg
without-damper1.jpg

Zonder dempers,

with-damper.jpg
with-damper1.jpg

wat je nog kan proberen is siliconen bak matten van accion.
ik vermoet dat die 1,5mm dik zijn en die kan je prima verwerken tot voet plaat dempers voor onder de motor.

Dit houd in dat ondanks dat alles goed gebalanceerd is de prop positie op de motor heel erg bepalend is om de trillingen zo laag als mogelijk te krijgen, zet een prop maar eens vast op 8 verschillende posities op een motor en dan voelen of beter nog meten naar het verschil, op de positie met de minste trillingen kan je nog in hele kleine stapjes fijn tunen, je zult versteld staan hoeveel dit scheelt.

Wat bedoel je met sweet spot positie, klinkt voor mij nieuw in de oren?

leek me logisch dat die hoger dempers de trillingen nog gaan verergeren. Als er onbalans is gaat dit zich nog meer vertalen in grotere bewegingen vanwege het rubber. Te vergelijken als zou je een ongebalanceerde prop in een rubber ring monteren op een motoras.
Maar zoals je zelf aangeeft, probleem aanpakken bij de bron.

Ik denk dat het meeste rubber ook te hard en stug is en de eventuele trillingen op die manier gewoon doorgegeven worden aan het frame.
Net wat Michel Pet al aangaf denk ik dat je met zacht silliconerubber (en vooral dat snotachtige) betere resultaten haalt.

Maar dan zit de motor ook als snot vast :rolleyes:

Ik denk dat het meeste rubber ook te hard en stug is en de eventuele trillingen op die manier gewoon doorgegeven worden aan het frame.
Net wat Michel Pet al aangaf denk ik dat je met zacht silliconerubber (en vooral dat snotachtige) betere resultaten haalt.

het spul waar ik het over heb werkt goed.
schroef. ring. rubber. vrame deel. rubber. en dan de motor.

en de schroef locken.

Prijs voor 6 motoren,

Hi,Mario,
Many thanks for your message on our web and on my trade message .And thanks again for you to choice our fantastic motors.

The unit price of MT2814 is $35/pcs,The shipping charge is $28.6 to Netherlands.The total price is USD248 .(including the paypal handing charge).we can accept the paypal,our paypal account is techwumin@gmail.com.

If you want to order please let me know which KV value you need?710 or 770?

Our MT2814 motor have a super quality and high efficient.
Specification of MT2814 KV770
*Weight approximately 100 grams not including wires.
*35mm D x 36mm L
*Shaft diameter 4mm.
*No-load speed: 770 rpm / V
*Watts: 350
*Lipo cell 3-5
*Current capacity 22A/60s
*Wire length 600mm
*14 magnets 12 stator arms

MT2814 KV710
*Weight approximately 105 grams not including wires.
*35mm D x 36mm L
*Shaft diameter 4mm.
*No-load speed: 710 rpm / V
*Lipo cell 3-5
*Current capacity 22A/60s
*Wire length 600mm
*14 magnets 12 stator arms

recommend prop :3S-1047/1147/1338
4S-1047-1147-1338

The Top Ten Reasons Why You Should Try T-Motor Brushless Motors
1.All of our motors come with extremely permanently lubricated EZO ball bearings from Japan.

2.All the stators of our motor are made with NO.1200#0.2mm sukucib laminations from Japan for maximum efficiency and minimum eddy current losse. High quality stator plates are epoxy coated on the inner surface to prevent winding shorts
3.Specially designed N45uh magnets with a 200 C (392 F) temperature rating for trouble-free operation.
5.Oxygen-free copper wire temperature of 180 degrees is used in winding the motors.

6.CNC Machined aluminum front and rear housing with cooling holes that pump air through the motor while it runs.
7. Orderly winding configuration

8. Offering perfect balance movement performance.

9. Rear threaded mounting holes with both hole spacing fit a variety of applications.

10. A machined aluminum cross style mount and a threaded prop mount is included with every motor, along with a wobbly adapter on select models.

To sum up, creating a high quality T-motor motor

Why should we select the EZO bearing?

Bearing selection is a key factor in the quality of the motor, T-motors are installed with quality EZO bearings made in Japan, which are professionally designed for high speed running motors. This kind of bearings feature the durability even for a high speed running motor up to around 50000T/min. EZO bearings provide 2-3 times the service time of bearings of the other brands normally when they are compared with each other under a running motor load of 10000T or 20000T. Even under the load of the motor of 400000T, the bearings can make a smooth running flow without any faulty noise. The minimal resistance can come from the running bearings which make the frictional noise less than 25dbs. Besides, the design takes it essentially into account that the great effectiveness can be ideally fulfilled by largely reducing the possibility of the frictions and minimizing overheating generated by a high speed running motor.

Happy Flying,
Best regards
Julia Young
rctigermotor_rctigermotor
Msn:tiger.motor@hotmail.com
Email:rctigermotor@gmail.com
Tel/Fax:86-791-8231619
Add.:No3,Changdong 1TH RoadChangdong Industry centre,Nanchang City,Jiangxi Province China
Hi, What will six of the MT2814 motor cost including the shipping to the Netherlands? Regards, Mario

Laatst bewerkt:
de 770 kv voor mijn hexa is zeker een overweging waard en dan op 4s:p
hoeveel amp regelaar zou je hier voor nodig hebben ????

Back