Axi 2808/16 (buitenloper) trekt veeeeel te veel stroom???

Tadango

Forum veteraan
Ik ben een beetje met mijn nieuwe Axi motor aan het testen maar hij trekt veeeeel te veel stroom :(

Dit is de motor : http://www.modelmotors.cz/index.php?id=en&nc=produkty_vypis&url_ps=axi_2808_16&id_odkazy=m_ac

Volgens specs moet hij met een 8,5x6 op 8V ongeveer 22A trekken. Nu heb ik een APC (SlowFly) 9x6 met 7 cellen die op 30A ongeveer 7,8V hebben. Je zou denken dat hij net iets meer stroom gaat trekken bv. 26A, niet echt veel meer. Nu trekt hij dus met een half volle accu al 36A :(. Why????? Kan die prop. zo anders zijn? Motor stuk? Kortsluiting in de wikkelingen? Hij word op 1/2 gas (17A) ook al lekker warm. Ik heb ook een 10x4,7 prop maar dat gaat naar 38+A toe. Iemand ervaring met deze motor? Hoe kan ik testen of hij nog goed is?

Ik heb met motocalc alles nog eens nagerekend maar ik kom niet boven de 25A. 36A Moet alleen kunnen met minder wikkelingen dus kapotte motor..:(

Motor aandrijven met dremel o.i.d. en de spanningen meten. Als er een fase is met minder wikkelingen (of een aantal onderling kortgesloten wikkelingen), zullen de spannnigen verschillend zijn.

Ik heb net even een 8x5 en 9x4 prop geprobeerd. 8x5 trekt 18,5A en 9x4 trekt 21A. Dit lijkt al beter. Nu doen mijn 7 cellen meestal netzoveel als 8 normale :) (lang leven de pushed and matched cellen) dus daarom kan alles iets hoger uitvallen. Toch snap ik niet dat 9x6 33A trekt. Ik heb met andere timing er 3A afgekregen. Motor lijkt toch niet stuk maar die SlowFly props zijn gewoon Veel te veel, 9x6 lijkt wel 10x7 :(

Back