axi 5330 f3a ook geschikt voor 3d stijl vliegen?

Even een vraagje. Ik heb een xtrafun van 2m. Ik zit er aan te denken om deze om te bouwen naar electro. Nu kan ik voor een heel mooi prijsje een nieuwe axi 5330 f3a krijgen. Kist totaal gewicht zal incl. 10s lipo op een 5400-5600 gram komen. Is die motor ook een beetje geschikt voor het 3d werk of echt puur en alleen voor f3a stijl vliegen? Iemand die me er iets over kan vertellen? En is die motor sterk genoeg voor 3d op dat gewicht?

Er staat ook ergens op dit forum een AXI 5345/14 te koop. Die doet het zeker goed voor 3D op 10S

De 5330/F3A kan met bv een 21x8/22*8 ook aardig wat wegsleuren. maar je zal niet zo heel veel over hebben als je model 5500Kg weegt. De grote broer (5345) sleurt met groot gemak 7-8Kg in de rondte

Succes

deze zal het zeker doen en gewoon eenvoudig backmount
hyperion 4045-12
Hyperion shop
heeft een grote lager voor de bel aan de achter kant

en ook geen slecht prijsje

Bart,

Anders gesteld. Wat zou nou een mooie motor zijn voor op een 2m extrafun (funtana). Ik zou wel graag op 10cellen vliegen want deze pakketten heb ik. Gewicht incl. paketten is ongeveer 4700 gram. En daar dan weer een zo licht mogelijke motor incl. steun bij.

> De Hyperion motoren met 's' toevoeging, worden door Scorpion gemaakt.

Klopt, maar de 4xxx serie van scorpion heeft geen bell kogellager, daarom heb ik gekozen voor de ZS 4xxx serie van hyperion

Bart

Back