AXI fast setup

Op de website van AXI kan je via een 'fast setup' de juiste motor en prop vinden voor een bepaald type model in functie van het gewicht.

Geeft een Turnigy brushless (zelfde type) motor dezelfde prestaties, of kan je niet zomaar een AXI 2204 door een Turnigy 2204 vervangen (verschillend aantal polen)

Je kan niet een Turnigy gelijk stellen aan een Axi . ;)

Prestaties liggen duidelijk hoger en de qualiteit van Axi,s is ook beter .

Maar het is maar net waar je de motor voor gaat gebruiken .
Op vele modellen is een Turnigy genoeg .

Mvg Johan

Ik zal de vraag anders stellen:
Als ik een 3D model met een gewicht van 220 gr opgeef, dan stelt die 'fast setup' voor:

een AXI 2204 met 9x3,8 prop en 3S Lipo.

Geeft dan een 9x3,8 prop (en 3S Lipo) met een Turnigy 2204 vergelijkbare resultaten of kom ik dan trekkracht tekort...

Iemand die test al gedaan?

Dat er andere aspecten zijn die het prijsverschil rechtvaardigen lijkt me logisch.

Een turnigy op 3S trekt die prop niet , dan brand hij door.

7 x 3,5 op 2S vlieg ik op de Felix 60/80 met de turnigy 2204

Mvg Johan

zo zie je wel dat je er ook wat voor terug krijgt om met een 'merk'motor te vliegen :-)
velen zeggen dat het het niet waard is maar ik denk daar toch anders over.....

als je het geld er voor hebt zou ik een axi of hacker kopen hacker bij voorkeur omdat je ze als er iets mee gebeurd (flinke klap gekregen of iets anders) dan kan je hem gewoon op sturen en dan reparairen ze hem of dan krijg je 40 procent korting op een nieuwe (hoorde ik)

gr motor regelaar accu prop cell volt amp rpm power

250 A20-34S X-7-Pro TF 350-2S 8x4,3 GWS 2 7 7,8 7744 55
250 A20-34S X-7-Pro TF 350-2S 8x3,8 APC-Slow 2 7 8,2 7580 57

dit is wat hacker aanraad bij de aandrijfstabellen
hobbyking heeft ook hacker clones presteren die beter?

Even proberen

HansL,

Dit is een setup simulator. Het resultaat is zo goed als de nauwkeuriheid van de gegevens die erin zit (de "modellen"), en die zijn er in veel gevallen door modelvliegers ingestopt (dus niet door een bedrijf).

Maar het geeft wel een indicatie.

Kies je motor, kies je prop, kies je lipo, kies je ESC, en je ziet hoeveel stroom, vliegtijd, gewicht en thrust je theoretisch hebt.

Er is (rechts onder) ook een indicatie hoe nauwkeurig die uitslag is gebaseerd of analyse van de gegevens van de modellen.

Speel er eens mee, dan weet je grofweg wat je kunt verwachten

Volhout

Drive Calculator

AXI 2203/52
CC Phoenix 10
GWS 8 x 4,3

geeft theoretisch bij een constante spanning van 7,4V: 29,3 W output bij 7,0 A en 342 static thrust... en dat voor een geschat AUW van rond de 110 gr (althans daar hoop ik op uit te komen)

Eflightwiki geeft aan:
100 W / lb (= 22 W / 100 gr) voor 'aggressive aerobatics and mild 3D, effortless loops from level flight
150 W / lb (= 33 W / 100 gr) voor 'all out performance (or reasonable 3D)

Dat komt dus wel in orde.

Bedankt voor de tip maar was al gedownload ;-)

Back