axi vs roxxy / towerpro vs futaba /ele vs yeti

ik sta op het punt om een nieuwe elektromotor, regelaar en servo's te kopen..
nu is mijn vraag: is een axi bvb zijn geld waard? of zal de performance van een gelijkwaardige roxxy motor evengoed zijn?
regelt een hacker of yeti of een andere bekende merknaam-regelaar de gascurve mooier af dan eentje van bvb ele-model?
is het de moeite om kleine futaba servo's te kopen ipv de goedkope towerpro servo's?

Ik vind het verschil bij alle voorbeelden die je geeft klein, maar ze zijn wel aanwezig.
Het is dus maar net wat je wilt.

Overigens is een Roxxy vergelijkbaar met de AXI silverline. Als je een normale AXI koopt is dat meestal de Gold line. Deze zijn net iets beter maar of je het verschil merkt???
Ik denk dat je het verschil wel kan merken als je erg kritisch kijkt. Het is ook maar net wat je ervan verwacht.

Kwa regelaars vind ik dat een ELE(of towerpro) gewoon een veel betere Kwaliteit/prijs verhouding heeft dan een JETI of CC. Voordeel van de dure merken is dat ze meestal iets meer softwarematige mogelijkheden hebben en makkelijker te programmeren zijn.

In mijn ogen is het dus alleen de moeite waard om een A-merk te kopen, als je ook een dure kist hebt waar je die dure dingen nodig hebt.

Wil je 3D/precisievliegen dan zijn de Waypoint 060 servo's erg goed voor slechts 13 euro.
Neem dan ook een Castle Creations Phoenix regelaar...
Roxxy's zijn prima, De Tower Pro servo's ook, ze zijn echter wat trager en minder precies,dit maakt voor de meeste tussendoor kistjes niet zo veel uit...
Vanavond Aerocat ingevlogen met TowerPro 9 grams servo's, stuurt prima.

Ron de "Roxxy's" zijn gewoon "Axi's" met een ander stikkertje ...... (alleen de kleinste "Roxxy" is niet als "AXI" te koop .... ).....

zoals al gezegd: De duurdere merken zijn beter, maar inverhouding tot de meerprijs..... Rendement zal een paar % meer zijn misschien en bij hogere belasting houdt hij beter rendement bv maar dat ligt dus compleet aan je toepassing of je dat nodig hebt. ik trek bv 400W uit een 78g axi :) een vergelijkbare roxxy zou dat niet fijn vinden. Zit je nu op 200W dan maakt het weinig meer uit.

Qua regelaar zelfde verhaal. Bij grotere vermogens merk je de inwendige weerstand of he trendement op hoge toerentallen maar bij standaard toepassingen is het nagenoeg gelijk op de software opties na.

bij servo's is het vaak de nauwkeurigheid die beter is. Kracht en snelheid zijn die "dure merken" soms zelfs slechter in alleen zijn ze dan wel meer dan 2x zo nauwkeurig...

Back