Axial Scorpion

Wil eerst de standaard banden gebruiken, moet beetje oppassen met budget. Heb net een nieuw huis gekocht en een baby ;-)

Ben er alleen nog niet achter of ik de standaard innerfoams nog moet trimmen?

Goed idee. ff rccrawler voor een malletje
foammodel.jpg

Chassis ziet er netjes uit. Hij is helemaal volgens het boekje gebouwd?

Die insert is idd creatief met broodmes en een schaar :)

dat is wle een hele kale insert ;)
ik ben bang dat je er net wat te grote driehoeken uit hebt... ach je kan altijd nog memory foam bestellen, daar hoef je niet in te knippen en werkt perfect en kost geen drol

gewoon geen insert er in doen lijkt mij beter,bij de standaart banden dan.
en vergeet niet een gaatje te boren in de velgen[ze zijn aardig luchtdicht anders]
groeten.

wat is het nut van gaatjes in de velgen eigenlijk? Bij crawling kan ik dat nog een beetje verstaan, de band moet makkelijker meegeven met de ondergrond voor meer grip. Maar bij truggy's wordt het ook gedaan (dacht ik toch) maar zo bevorder je toch alleen maar het opbollen van een band bij hoge snelheden?

Leuk chassis, zo'n crawler zit toch weer heel anders in elkaar... en dat groene maakt het wel flashy :)

Wordt het een 4 wielgestuurd exemplaar?

ik denk dat bij truggys de gaatjes ar in zitten om klappen op te vangen. (als ze er niet in zitten zal er wel redelijk wat kracht op de lijm-verbinding tussen band en velg komen te staan elke keer dat de auto land van een sprongetje etc) kan me natuurlijk ook vergissen. ^.^

Elke velg heeft volgens mij wel 2 of meer gaatjes om de lucht te laten ontsnappen. Ook in tourwagens.

Heb 1 band met velg gemaakt zonder insert, dan worden de wangen wel heel erg slap. De band rolt helemaal over de velg. Met 6 sterren insert wordt toch vooral de wang van de band steviger.

Wordt een vierwiel bestuurde versie

Laatst bewerkt:
Gisteravond electronica ingebouwd. 19turns motor met een regelaar die alleen vooruit kan en remmen. Verre van ideaal. Eens even neuzen wat de mogelijkheden zijn.

damn dat word een racer ipv een crawler ;)

je kan als je wil gewoon voor een mooi novak setje gaan (rooster crawler met 55 turns)
of lekker lux (zoals ik, met een mamba max en een 890kv outrunner)

Ik heb gekozen voor die Integy 55T motor. Kost iets van 22 dollar dus dat valt wel mee als je dat omrekent.

Als regelaar ben ik er nog niet helemaal uit maar denk dat het de Tekin FX-r gaat worden. Deze is iets duurder als de Novak Rooster Crawler maar wel een stuk kleiner als de Novak. Deze heb ik in Hong Kong gevonden voor 100 dollar incl. verzenden.

leuk
ik heb die regelaar net besteld in hong kong..
ik denk dat je die van dinnball shop bedoeld..
ik bestel er nu 1, en later nog 1. dan kan ik ze samen in een clod gooien :D

Ja die bedoel ik inderdaad. Heb hem niet goedkoper kunnen vinden en verzendkosten is al helemaal laag bij Dinball.

Eindelijk!! De motor in laten lopen en ingebouwd, blijkt het kabeltje van de regelaar naar de ontvanger draadbreuk te hebben. Dat moet ik eerst solderen...

Ga nog een andere accu opstelling maken, maar wil eerst eens rijden.

IMG_0553.jpg

IMG_0549.jpg

Inmiddels is de body gespoten. Electronica is nu een 7,4 volt S2 lipo. Heeft genoeg power. Regelaar met voor/achteruit. Moet nog de dempers opnieuw maken, de rubbers die nu de demperuitslag beperken zitten aan de buitenkant. Die moeten nog in de dempers. Dan komt het chassis wat lager te staan.

IMG_0594.jpg

IMG_0596.jpg

IMG_0597.jpg

IMG_0598.jpg

IMG_0599.jpg

Laatst bewerkt:
Back