Axial SCX-10 ervaring
Hallo allemaal,
Ik zag de Axial SCX-10 in M-auto voor het eerst, het c-channel chassis zag er erg goed en dat was ook de reden tot aanschaf

.
Toen ik afgelopen maand in Amerika was kwam ik hem voor een leuke prijs tegen en heb hem meegenomen.
Na twee avonden gesleuteld te hebben zit hij volledig in elkaar.
Helaas hebben ze bij Axial wel een beetje naar buiten zitten kijken tijdens het maken van de gebruiksaanwijzing:celebrate:.
Ik ben meerdere keren fouten in de gebruiksaanwijzing tegen gekomen, erg slordig voor een relatief dure kit.
Maar met een beetje logies nadenken en de onderdelen bekijken kom je een heel eind.
Ik heb hem uitgevoerd met een 45T motor en een Tamiya 101BK regelaar.
De hele auto zit erg solide in elkaar en is ook aardig zwaar:tank:.
Het enige nadeel is de veel te kleine radio box, hier kan je of je ontvanger of je regelaar in kwijt maar zeker niet beiden dus je moet aan de slag met dubbelzijdig plakband

Bij Axial hebben ze er voor gekozen om alle 3 de differentieel te locken niet vreemd natuurlijk en een uitkomst in het terrein of voor het bedwingen van de rotsen.
Lockers en assen zijn allemaal van staal en van goede kwaliteit.
Ik ben erg te spreken over de vering en de bodemvrijheid van de SCX-10.
Verder zijn de Proline banden goed voor off-road rijden en wat klim werk, het is wel een uitdaging om ze zonder slinger op de velg te krijgen.
Over de Looks van de kap valt te twisten maar de kap is in ieder geval van goed kwaliteit en kan zeker een stootje hebben.
Dus als je een leuke scale truck wil hebben dan is dit zeker een aanrader.
Groeten,
Dennis