axial scx-10

• Topicstarter Topicstarter zjust
  • Startdatum Startdatum
Z

zjust

Guest
hallo mensen,

heeft er hier iemand ervaring met de axial scx-10 of er goede verhalen over gehoord. want ik lees heel weinig of helemaal niks op de nederlandse fora. terwijl trailen volgens mij wel een beetje in opkomst is in nederland omdat je hier lekker door de bossen kunt raggen. dus heeft er iemand tips, goede of slechte verhalen.

groeten,
zjust

en is het een beetje een goeie trailer/crawler? en kunnen op die assen de zelfde hop-ups als op de ax-10

gr,
zjust

jazeker.... vooral trailer... en de assen zijn hetzelfde als die van de ax10 crawler.. alleen zit er achter een steering lock out op en sterkere diff lockers....

ok en zijn high clearence links aan te raden? en zijn de standaart banden een beetje fatsoenlijk op rotsen en harde ondergrond. of moeten er proline banden onder.

gr,
zjust

Een scaler met HC links is niet echt een scaler meer. Standaardbanden zijn reeds ProLine FlatIrons, helemaal niks mis mee. Ook op de rotsen werken deze banden goed als je rekening houdt met het feit dat de SCX10 een scale truck is en geen competitiecrawler. Als je voornamelijk rotsen wilt overwinnen is een crawler waarschijnlijk een betere keuze ipv een scaletruck ...

maar in een crawler zit vaak niet zo heel veel uitdaging om ergens overheen te rijden zeker niet in nederland. en met rotsen bedoel ik zon rivierbedding in frankrijk met allemaal steentjes zegmaar.

en als je de scx-10 lift dan lijkt het mij best een bekwame rig om ook mee op rotsen etc. te prullen en dan is het wel een stuk moeilijker

wat zou je hier zeker aan moeten veranderen/vervangen om van de standaard kit een goed onderstel te maken

gr,
zjust

niets vind ik persoonlijk.... misschien andere dempers... hangt er allemaal vanaf wat je ermee wil gaan doen....
binnenkort hebben we weer een trial op de utrechtse heuvelrug... 2 augustus...

nou ik wil er een beetje mee over rotsen baggeren en trailen. komen er ook rijders uit omgeving rosendaal daar heen en rijden er ook scx-10's bij

Axial SCX-10 ervaring

Hallo allemaal,

Ik zag de Axial SCX-10 in M-auto voor het eerst, het c-channel chassis zag er erg goed en dat was ook de reden tot aanschaf :rolleyes:.
Toen ik afgelopen maand in Amerika was kwam ik hem voor een leuke prijs tegen en heb hem meegenomen.
Na twee avonden gesleuteld te hebben zit hij volledig in elkaar.
Helaas hebben ze bij Axial wel een beetje naar buiten zitten kijken tijdens het maken van de gebruiksaanwijzing:celebrate:.
Ik ben meerdere keren fouten in de gebruiksaanwijzing tegen gekomen, erg slordig voor een relatief dure kit.
Maar met een beetje logies nadenken en de onderdelen bekijken kom je een heel eind.
Ik heb hem uitgevoerd met een 45T motor en een Tamiya 101BK regelaar.
De hele auto zit erg solide in elkaar en is ook aardig zwaar:tank:.
Het enige nadeel is de veel te kleine radio box, hier kan je of je ontvanger of je regelaar in kwijt maar zeker niet beiden dus je moet aan de slag met dubbelzijdig plakband :(
Bij Axial hebben ze er voor gekozen om alle 3 de differentieel te locken niet vreemd natuurlijk en een uitkomst in het terrein of voor het bedwingen van de rotsen.
Lockers en assen zijn allemaal van staal en van goede kwaliteit.
Ik ben erg te spreken over de vering en de bodemvrijheid van de SCX-10.
Verder zijn de Proline banden goed voor off-road rijden en wat klim werk, het is wel een uitdaging om ze zonder slinger op de velg te krijgen.
Over de Looks van de kap valt te twisten maar de kap is in ieder geval van goed kwaliteit en kan zeker een stootje hebben.

Dus als je een leuke scale truck wil hebben dan is dit zeker een aanrader.

Groeten,

Dennis

Zwaar?

Ik heb hem ook, uitgerust met 7,2V stickpack,
Die van mij komt uit op 2,2Kg.
Komt mss ook omdat ik een Hilux heb van 5kg+ heb.

Over de handleiding heb je helemaal gelijk

Back