B-17G Flying Fortress 1:10

Deze kan je misschien ook wel helpen.

59584af5e43d5f26a.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat je allemaal niet tegenkomt op zo'n CD, en alles in high res! :p

Zo moet je toch wel verder kunnen ;)

59584af5e5c66088f.jpg

ow dacht dat je
full
deze bedoelde
ps ; smoelt oook wel lekker

ah vandaar. alletwee mooi toch .maar peter zijn bouw vordert gestaagt en voor de motoren zolang er geen wrichts op schaal zijn wordt het electro . keep up the good wurk

He Teus,
bedankt, kan ik zeker gebruiken.
Ik had zelf nog een foto van een walk-around gedownload van RCscalebuilder. Staan erg mooie foto's op:
DSC_5068.jpg

(het omcirkelde stukje ging me het eerst om, hoe ik dat ga maken.)

DSC_5070.jpg

zo'n alu B-17 is ook erg mooi. Lijkt me alleen erg besmettelijk voor vuil en lastig te imiteren.

Een civiele B-17 is ook nog een optie.

Boeing B-17 'Felix'
United States of America / Sweden, 1944 - At the end of World War II a number of U.S. Air Force B-17's made emergency landings in neutral Sweden after being damaged by German flak above Berlin. Seven of these bombers were converted by SAAB for civilian use. The countries airline ABA had lost two DC-3’s to German fighters while flying the hazardous Sweden/Scotland routes and needed replacement. A solution was found by the U.S. Air Attaché Col. Felix Hardison who offered the seven B-17’s to the Swedish government in exchange for the release of interned American airmen. The converted planes were called 'Felixes' after the Colonel's first name. Five of them went to the Swedish airlines ABA and SILA and two were sold to Denmark. In order to accomodate the repositioned radio room, the forward fuselage was extended. The 'Felixes' could carry 14 passengers.
The model represents the Danish 'Felix' OY-DFA called 'Stig Viking' (ex USAF 232076 'Shoo Shoo Shoo Baby').

BoeingB17Felix.jpg

Of als je al dat zilver toch een probleem vindt, de Zweedse SE-BAM, een airliner in legergroen ...

B17a.jpg

B17b.jpg

B17c.jpg

BEL-AIR MODELS

Laatst bewerkt:
Een civiele B-17 is ook nog een optie.

BEL-AIR MODELS

Dit wist ik helemaal niet. Natuurlijk geen onlogische keuze toen. Als je ziet hoeveel van die B-17 kisten na de oorlog op het kerkhof staan. Beetje triest gezicht.

Kingman%20Arizona%20Boneyard.jpg

ik weet het nog niet. Ik denk dat ik bij het Nine-O-nine kleurenschema blijf. Voor een airliner denk ik eerder dat ik zo een wil bouwen dan:

dc4-05.jpg

Nu zit Jan op het puntje van zijn stoel :mrgreen:

P.s.

Als het goed is heb je dinsdag post!

Helemaal geweldig. Dit soort dingen en alle leuke reacties zijn de leuke dingen van MBF!

@ Jan; niet in slaap vallen he, op het puntje van de stoel. ;-)

En kijk dan op bulkverkaufdotcom naar de lipo's 4S en je gaat helemaal glimlachen.
Doe het ruig en je neemt 5S 2P (1800s) dus 2 accu's van 1800 parallel is dan 5S 3600mAmp dan komen er 2 accu's per motor bij, is 8 x 5S 1800 mAmp. (8x 29 dollar inclus verzend :wink: is 232 dollar voor de lipo's)
Nee electro is zo duur niet meer.
Ik heb deze pakketten ook in de P38 zitten en ze presteren buitengewoon goed.

Ger.

He Ger, wat is die website nou? ik kan hem zo niet vinden.

@ Jan Hermkens,
Waarom heb je op de B-17 geen fowler flaps gemaakt? je hebt dit nl. wel op de Short Sunderland gedaan destijds.

Laatst bewerkt:
Back