B-28 met 7.5 nitro motor

• Topicstarter Topicstarter anthony
  • Startdatum Startdatum
A

anthony

Guest
Dit is de b-28 van een vriend van mij, maar heb hem nog niet kunnen laten varen. Er zit al een tweede motor in zonder dat de boot al heeft gevaren een beetje pech gehad toen we de boot hebben gestart is het carter losgetrild waar de krukas in loopt met als gevolg, zuiger, drijfstang en alles er rond, was stuk. DUS deze week nieuwe moter erin weer een ops 7.5cc, motor nog maar 1min gedraaid wat blijkt rotorvalve stuk gedraaid, is dat nu eigenlijk gewoon brol of wa. Je moet niet denken dat ops daar tussen komt hoor, want op een briefje dat je erbij krijgt staat er: deze motoren zijn gemaakt voor topprestaties en daar kunnen we geen garantie op geven, leuk he. Ik heb deze motor ondertussen al gemaakt met de rotorvalve dat gelukkig niet stuk was van de eerste motor. Van het weekend ga ik hem eens uittesten op het water, als alles hopelijk heel blijft.
afb16643.jpg

afb16645.jpg

afb16644.jpg

ziet er leuk uit.
ik heb de nimbus van MHZ oftewel de B24 (110cm)
als ik zo naar je strut hoogte kijk staat dat veelstelaag.
zoals het nu staat zal je ontzetend veel last krijgen van een propwalk.
als ik het goed ken inschatten zou je strut gewoon 7 mm omhoog moeten.
ik zal vaaf wel even een fototje plaatsen van mijn b-24.

groetjes jaimy

Leuk om te zien dat er nog iemand is met een B28.
Jammer van de problemen die je al hebt gehad met de motor, maar moet ook net zoals Jaimy zeggen dat de strutt inderdaad te laag zit voor de boot wat er voor zal zorgen dat de boot te los gaat lopen waardoor een zeer zenuwachtig vaarbeeld ontstaat. Het beste is om de as gewoon op de originele manier er in te hebben, zoals op de tekening die bij wordt geleverd te monteren.
Zie ook:
b28_13sm.jpg

Neem anders ook eventjes een kijkje op mijn site bij de b28 of eventueel mijn b24 voor meer details en zoals het beste is de as te monteren.
http://www.mariosrcmodels.com/graupner_b28.htm
http://www.mariosrcmodels.com/mhz_dpx24.htm

Ondanks dat ik die van mij op elektro vaar, maakt de as positie geen verschil uit met de brandstof versie.

Succes, en hou ons op de hoogte.
En voor straks.....Actie foto's!!!!!

Heb je hem uit het water laten lopen? zonder weerstand/koeling?

Ik heb voor de eerste keer gevaren met de b-28 vandaag, twas wel fris maar kom. Het eerste tankje ging goed, het tweede ook tot ik de laatste bocht nam voor het binnen komen en de boot flipte op zijn kop, gelukkig zaten er zwembandjes in. Wat zou de oorzaak kunnen zijn van dat voorval? Voor de rest echt tevreden, de moter is wel nog aan het inlopen maar op het eerste zicht zal er toch redelijk wat snelheid inzitten. De boot heeft geen enkele neiging te hebben van propwalk ondanks de hoogte van de strutt. Hoeveel liter brandstof zou ik eigenlijk de moter moeten inlopen?

Motor toch wel gelijk drooggetrokken en warm laten draaien..??
Water wat met de flip erin is gekomen moet er gelijk uit...

rene

Als je een bocht te scherp instuurt, loop je de kans dat de vleugels van de romp i.p.v op het water drukken het tegen over gestelde gaat doen. het water inhappen. daardoor kantelt de romp. Iets wat een eigenschap is van die romp. Het komt mij namelijk ook nog wel eens voor. Het is redelijk weg te werken door trimvlakken, en die in de goed positie te zetten, maar dan nog loop je de kans dat hij af en toe op zijn dak eindigt.

Back