B-programma F3P 2010-2011

Gisteren nieuwe B geprobeerd (zie f3p.nl) ; leuk programma, maar ik heb wel een vraagje.

Als je het programma begin met de vierkante-acht van rechts naar links en verder alle figuren volgt kom ik na de one-roll-one-circle niet goed uit. De one-roll-one-circle begin je langs de buitenmuur met in-en uitdraaien. Als deze af is komt een halve cubaan; daarna torqrol. Je komt dus niet in het midden van de zaal of voor je. De torq zal je achterin de zaal tegen de muur aan vliegen. Is dit de bedoeling??? want je blijft daar dan ook; humpty en immelman liggen dan op de achterlijn.

Heeft iemand al een videotje van hoe hij het nieuwe programma vliegt?

Groet
ruud

Gisteren nieuwe B geprobeerd (zie f3p.nl) ; leuk programma, maar ik heb wel een vraagje.

Als je het programma begin met de vierkante-acht van rechts naar links en verder alle figuren volgt kom ik na de one-roll-one-circle niet goed uit. De one-roll-one-circle begin je langs de buitenmuur met in-en uitdraaien. Als deze af is komt een halve cubaan; daarna torqrol. Je komt dus niet in het midden van de zaal of voor je. De torq zal je achterin de zaal tegen de muur aan vliegen. Is dit de bedoeling??? want je blijft daar dan ook; humpty en immelman liggen dan op de achterlijn.

Heeft iemand al een videotje van hoe hij het nieuwe programma vliegt?

Groet
ruud

Hoi Ruud,
ik denk dat je dan de hoge hoed met kwart rollen naar je toe moet vliegen. Ik begin de eerste drie figuren vrij diep in de zaal. De hoge hoed met kwart rollen vlieg ik naar me toe. De rollende cirkel, keerlus, en torquerol vlieg je dan precies voor je (rollende cirkel dus naar de achtermuur en weer terug). De humpty bump van me af en de rest weer vrij diep in de zaal. Als je de rollende cirkel echt achterin de zaal wilt beginnen dan moet de torque rol ook op de achterlijn en dat is lastig.

Ik heb een vraag over figuur 7. Op het aresti programma staat een halve cubaanse acht afgebeeld en in de beschrijving een halve omgekeerde cubaanse acht. Wat is de juiste? (hopelijk de halve omgekeerde cubaanse acht want dan heb je wat meer ruimte om de torque rol goed aan te vliegen.
m.v.g. Erik

HOi Ruud en Erik

Goed te horen dat er al druk geoefend wordt.

Erik zijn opvatting is juist: Liggende acht diep(er) in de zaal, hoge hoed met kwartrollen gebruiken om naar je toe te komen.

De figuur #7 moet idd een omgekeerde cubaanse 8 zijn. Zal de aresti nog even aanpassen.

Groet
Winfried

Hoi heb ff snel een baggerrondje B-programma gevlogen.....is dit hoe het gevlogen moet worden ?

grtzz..corne

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/XbpeDdyMZD8?fs=1&amp;hl=nl_NL"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/XbpeDdyMZD8?fs=1&amp;hl=nl_NL" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>

Hoi Corne

Slim idee om het op deze manier te doen!

Bijna helemaal goed.

Het eerste figuur is niet zoals het bedoeld is.

Bij de 8 vlieg je eerst door tot het 'achterste been' Dus voorbij het midden, dan trekken omhoog, trekken tot rugvlucht, trekken tot daalvlucht (dan heb je dus de rechterkant van de 8 gevlogen) dan duwen naar rugvlucht, duwen naar stijgvlucht, duwen tot normaal vlucht, duwen tot daalvlucht op de middelllijn en tot slot trekken tot normaal vlucht.

GroetWinfried

Maar het is wel toegestaan 1 maal de middellijn te passeren na de start? Want dat was eigenlijk wat ik me afvroeg?

Enne zal binnenkort wel een beter filmpje maken met de juiste 8 erin, maar het ging me hierbij meer om welke richting en hoe de start en landing eraan te knopen.

grt corne

Hoi Corne

Slim idee om het op deze manier te doen!

Bijna helemaal goed.

Het eerste figuur is niet zoals het bedoeld is.

Bij de 8 vlieg je eerst door tot het 'achterste been' Dus voorbij het midden, dan trekken omhoog, trekken tot rugvlucht, trekken tot daalvlucht (dan heb je dus de rechterkant van de 8 gevlogen) dan duwen naar rugvlucht, duwen naar stijgvlucht, duwen tot normaal vlucht, duwen tot daalvlucht op de middelllijn en tot slot trekken tot normaal vlucht.

GroetWinfried

Laatst bewerkt:
Met de 8 op de goede manier, kom je wel anders uit Corné. Je stall turn is dan links en niet rechts waar je nu uit kwam..ofwel al je figuren spiegelbeeld.

Met de start mag je een S-figuur vliegen (zie figuurbeschrijving). Je kan dus over middellijn bij de start en de volgende passage is onderdeel van je 8.

Met de 8 op de goede manier, kom je wel anders uit Corné. Je stall turn is dan links en niet rechts waar je nu uit kwam..ofwel al je figuren spiegelbeeld.

Met de start mag je een S-figuur vliegen (zie figuurbeschrijving). Je kan dus over middellijn bij de start en de volgende passage is onderdeel van je 8.

Volgens mij komt die 8 hetzelfde uit, want je gaat er altijd aan de andere kant uit als je erin gaat, daar veranderd niets aan......dus zoals ik het vlieg is goed, alleen heb ik de acht iets anders gevlogen.....

Ok nog een poging...zo mag ie dus als het goed is gevlogen worden..dit keer met de juiste 8 erin....

<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/LGMYQpG5b5Y?fs=1&amp;hl=nl_NL"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/LGMYQpG5b5Y?fs=1&amp;hl=nl_NL" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>

Ok nog een poging...zo mag ie dus als het goed is gevlogen worden..dit keer met de juiste 8 erin....
...

The Take-Off is incorrect (Wonder what effect it would have on the scoring, as you don't get any points for the take-off sequence in the NL?)

It should be an "S-Pattern". Take-Off, 180° turn away from the safety line, straight line (for trim check), 180° turn away from the safety line, exit into the first maneuver after take-off.

:) Jürgen

Laatst bewerkt:
Volgens mij is dat niet zo in het nederlandse programma......en mag ik hem zo vliegen....

Winfried Help !!!!!!!!!!!! ;)

Ik heb het hier over het nieuwe nederlandse F3P-B programma voor degenen die anders denken ......

En als je bij de A kijkt wordt het ook zo gevlogen voor men de one roll one loop vliegt...dus volgens mij is het in nederland gewoon toegestaan zoals ik het vlieg......

nogmaals Winfried.......HEEEELLLLLLUUUUUPPPPP;)

Als je wel een S moet vliegen, dan kun je hem dus nog steeds zo vliegen, moet je alleen de andere kant op starten....

Laatst bewerkt:
Corné, check even de figuurbeschrijvingen.
Bij C (zoals je nu de start vliegt) staat idd 2x 90 graden bocht.
Bij B staat 180 graden bocht. Ofwel je krijgt dan de S figuur.
Let wel als je anders gaat starten je ook zo moet landen volgens mij.... weet dit punt niet helemaal zeker.

Ja dan moet ik inderdaad ook andersom landen, maar dan kun je na de laatste figuur(45 graden naar beneden, halve rol) of gelijk de landing verder inzetten...of je moet per se 1 x extra door de middellijn......maar jah ik weet ook niet wat daar de bedoeling van is

Hoi Corne, volgens mij is het volgende de bedoeling:

Als je de vierkante liggende acht van links naar rechts inzet dan start je ook van links naar rechts . Dus na de start 180 graden bocht van je af, trimpassage naar de andere kant, 180 graden bocht van je af (dus een S) en de acht beginnen.
(denk dat je ook wel een rondje mag vliegen, dus tweede 180 graden bocht naar je toe)
Dit maakt het voor de jury wat makkelijker, ze weten dan dat ze wakker moeten worden na de S of het rondje.

Na het laatste figuur: je bent de middellijn al gepasseerd, draai 180 graden naar je toe en land voor je voetjes, met andere woorden, wegwezen, dan kan de volgende beginnen.

m.v.g. Erik

Zondag avond filmpje opgenomen van demo B door Derk.
Vanavond even publiceren.

Laatst bewerkt:
Back