B25 bezoekt EBZW incl filmpje van landing en take-off

De B25 Mitchel van de DBAF is maandag 1 oct geland op het vliegveldtje van Genk/zwartberg

en is ondertussen weer vertrokken op 20 oct

PICT0711.JPG

[GVideo]http://video.google.nl/videoplay?docid=2538354046090327605&hl=nl[/GVideo]

linkje naarforum modelafdeling limburgsevleugels voor meer foto's

heb dit toestel al een paar keer zien vliegen op Airshows hier in Belgie.Blijft een prachtig toestel,mooi geluid,mooi vliegbeeld.En mooi filmpje.
Maar spijtig genoeg nog niet in close up gezien. :evil:

Héél mooi toestel, en dat geluid erbij.. je zou er spontaan verliefd op worden :P

Nee, geintje. Maar toch mooi.

Als ik het goed begrijp, draait ze op haar wielremmen? Ik dacht dat vliegtuigen op het neuswiel (indien aanwezig) draaiden ;) Bij deze rem je, geef je dus andere kant gas en neuswieltje draait er achteraan?

@ Dikkie: Er zijn 3 manieren van sturen:
-Bestuurbaars neuswiel
-Diferentiaal remmen (remmen links of rechts)
-"gas" geven aan 1 kant.

De 2 laatste helpen om scherpe bochten te kunnen draaien, (of in geval van nood als optie 1 uitvalt)

Cor

Aha, merci :)

(Ga ik toch eens in de manual van mijn flightsim rondkijken voor die differential brakes, ik vond het al zo gek dat ik sommige toestellen* niet om kreeg..)

*DC3, B25, B24

Wij leerden vroeger op de zweefvliegclub dat 'op het wiel draaien' niet zo goed voor het wiel (en de lagering) was. :teacher:

Dat gebeurt hier wel . . . :?

jan.

hij gebruikt anders toch echt zijn neuswiel hoor...
hij houd wel vol de rem erop bij zijn linker achterwiel, maar het neuswiel staat bijna dwars...

Een filmpje van het vertrek incl low pass
[GVideo]http://video.google.nl/videoplay?docid=-2620401275673831697[/GVideo]
Nog een paar fotokus
normal_PICT0806.JPG

normal_PICT0809.JPG

normal_PICT0810.JPG

normal_PICT0811.JPG

normal_PICT0812.JPG

normal_PICT0815.JPG

normal_PICT0819.JPG

normal_PICT0823.JPG

normal_PICT0830.JPG

normal_PICT0844.JPG

normal_PICT0854.JPG

HIER een paar hele mooie foto's

.. :O

Wat een móoie plek heb je daar! Echt, voorin zo'n stuk speelgoed.. wauw..

*gaat kwijlend weer verder met zijn FS04*

MMMMMMMMMMMMMMMOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOI

En ik maar thuis zitten :( :( :( :(

Maar even goed het was wel een belevenis voor jouw om in de Mitchel te zitten.
Ik denk dat het mooier is dan de Beech waar wij in gezeten hebben
in formatie met de Harvards :lol: :lol:
En dat was al een hele belevenis.

WAUW 8O 8O 8O
dat wil ik ook nog wel eens doen
ik denk dat dit beter is dan de
catalina waarmee ik ben mee-
gevlogen :D lucky bastard :wink:

ziet er erg bekend uit.
heb zelf ook het geluk gehad dat ik een keer mee mocht voor tv opnames voor 2 vandaag. (tja dicht bij het vuur heeft af en toe voordelen)
we hebben toen een aantal bomb runs gedaan langs de vuurtoren bij scheveningen dacht ik.... erg leuk vanuit de staartschutter positie die steile bochten.
helaas lag de camera man voorin te filmen dus daar kon ik even niet komen..... (hij heeft overigens flink moeten kotsen omdat hij constant door het zoekertje van zijn camera zat te kijken en dus niet helemaal mee kreeg wat er ging gebeuren...)
gisteren is hij overigens weer vertrokken vanaf eheh naar gilze rijen....

Volgens dat ze mij verteld hebben was het een demonstatie van een "Doolittle"take off (bij de Doolittle raid werd er met 16 B25's opgestegen vanaf een vliegdekschip om japan te bombarderen
doolittlea.jpg

Back