b6 kloon

• Topicstarter Topicstarter bzb
  • Startdatum Startdatum
B

bzb

Guest
hallo luitjes,

ik ga binnenkort de rode namaak imax b6 lader kopen in nederland kopen voor iets meer dan 50 eur, de haal ik omdat ik niet kan wachten op de levertijd van Hobby city omdat ik op vakantie ga en de hele meuk meeneem en nu zonder lader zit, in de toekomst ga ik daar wel lipo's bestellen nu nog even met de nimh's, en heb de volgende vragen:

-wordt ik genaaid?

-de balans functie schijnt na een hoop gelees op dit forum tegen te vallen, setje weerstanden kopen bij bennetje of een losse balacer gebruiken?

-wat is een goed voordelige balncer? (hobbycity linkje)

-hoe lang duurt het om een lege 4s 5000mh op te laden?

groetjes bzb

heb zelf de mystery cloon. en die doet het toch erg netjes.

ik heb nu nog 2 blanko clonen besteld zien wat daar uit komt.

Het zijn volgens mij helemaal geen clonen. Al die dingen komen uit dezelfde fabriek, ze verkopen ze gewoon in verschillende kleuren, oa aan Imax, die het eigen merk erop stempelt en de doos doorschuift.

Je wordt niet belazerd, je krijgt waar naar geld. Het is ook niet veel geld voor een lader met die functionaliteiten.

De balancer is niet geweldig, maar voldoet.

Een 4s 5000mAh laden zal lang duren. Het ladertje is 50 Watt, wat inhoudt dat je 4s bij iets van 3.5A kunt laden. Je zult dus ongeveer anderhalf tot twee uur nodig hebben voor het laden van zo'n pakket.

Laatst bewerkt door een moderator:
badankt jongens! ik neem hem gewoon (anders heb ik niks :) ) kan ik mijn 12 cellen nimh's mooi nog gebruiken op de schitterende plas waar ik vorig jaar ook was

Nou ik heb hem, doet het alleen slecht, als ik hoger dan 1.3a laad op 12 cellen nimh dan geeft de display break down aan, als een 4 cellen nicd laad geeft hij reverse polarity aan terwijl alles goed zit, wat nu?

Bij die 4 cellen heb je e.e.a. dus gewoon verkeerdom aangesloten, + en - verwisseld.

Dat andere is kwalijker, hij moet 12 cellen op meer dan 1.3A kunnen laden. Wat voor voedingsbron gebruik je en houdt die z'n spanning wel vast?

ik weet 1000 procent zeker dat ik hem niet verkeerd om heb aangesloten, heb het op 2 accu's geprobeerd welke al lange tijd gebuik en waar ik zelf de connectoren van heb aangesoldeerd, hij gaf het ook aan bij een 7,2 volt stick pack. heel raar, de voeding is een 25 ampere ctek 25000, ook al jaren een vertrouwd apparaat van mij voor diverse laders

gemeten uitgangspanning continu 13.65 van de ctek

Is die uitgang gemeten onder belasting?

Probeer voor alle zekerheid je lader ook eens op de auto-accu. Als ie dan nog dezelfde klachten geeft, terug voor garantie, lijkt mij..

Ook voelt de lader een beetje aan alsof deze onder stroom staat als ik er met een vinger over wrijf

Garantie had ik al voor gemaild en is geen probleem alleen zit ik nu op lokatie, deze week dus maar even op 1,3a laden

Dat aanvoelen alsof ie onder stroom staat, alsmede het niet functioneren, kan te maken hebben met je voeding, wat eigenlijk geen voeding is, maar een acculader.

Probeer het nou, voor de gein, eens 1 keer op een autoaccu...

Helaas ook op de accu geen 2 of 3 a, wel een dun voedingsnoer vond ik gelijk al, maar breng hem wel terug en kunnen we gelijk de nieuwe testen

De balancer van mijn bantamklonen zijn prima in orde.
GT a6, en turnigy 6. Allemaal op mijn gecalibreerde fluke meter, minder dan 0,00985 volt verschil onderling.

Hallo Bas,

Jammer dat je een minkukel getroffen hebt...

Ik heb twee Turnigy accucell-6 laders en die functioneren prima, ook met 4A laadstroom.

Ben je al aan het oefenen voor het NK op 27 September in Zutphen?

Groeten, Jan.

Nee, helaas valt die samen met het nk espl (car hifi) en dat terwijl het ek ook in Nederland is, heb ik daar veel belang bij,

maar geen nood garantie zou geen probleem zijn

Tegenwoordig ben ik trouwens ook al actief aan het handbiken ( hoezo te veel hobbies) kijk voor meer info op bas rikken

Back