B6 lipo lader instellen

Hallo , ik heb de hele site door zocht ,
maar ik kom er gewoon niet uit .
ik wil alleen maar weten wat ik moet instellen op mijn lader bij de A :

[ Lipo Charge ]
[ 0.1 A 11.1V(3s) ] < Mijn display

het gaat om het rode getal ,
mijn lipo accu is een Hi model 11.1V 2250mAh 3s.
moet ik dan 2.2A in stellen op de lader .
of zie ik dat verkeerd.

waarschijnlijk ben ik de zoveelste die dit vraagt maar ik wil het zeker weten en liever een persoonlijk antwoord. dat dat straks mn uis in de fik staat ^^
alvast bedankt Mvg Boudewijn

Je ziet het helemaal goed , bij sommige lipo`s mag het sneller, maar ga maar uit van 1C (=1x capaciteit van de lipo) om op te laden, dan zit je altijd goed....in dit geval dus inderdaad 2,2 A.

Kijk bij Conrad rechts in het scherm naar "Databladen" en dan naar "Multilanguage". Daar staat de PDF van de handleiding

Bert

Kijk bij Conrad rechts in het scherm naar "Databladen" en dan naar "Multilanguage". Daar staat de PDF van de handleiding

Bert
Bedankt Bert,

Hij was nog niet te vinden, blijkt het in de directe product link te zitten.
Normaal kan ik die handleidingen wel vinden, fijn van Conrad dat ze dat doen.

Als je de lader opzoekt in de online catalogus staan de gegevens er wel bij.

Voor wie hem nog niet heeft gevonden!

klik link hieronder.

http://www.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/225000-249999/235711-an-01-ml-MULTILADER_ENTLADER_B6_de_en_fr_nl.pdf

Gr. Geert-Jan

ja klopt idd heb ik gedownload door gelezen maar bij de eerste formule was ik het al kwijt , plus op forums de 1 zegt dit de ander dat ....
nu weet ik dat die A in feite die 2250mAh is. en dat wou ik even bevestigt hebben .:mrgreen:mensen bedankt ik ga laden ...

Als de capaciteit van de Li-Po 2250 mAh (milliAmpereuur is, en de accu mag met 1 C worden geladen dan is de laadstroom 2,25 Ampere of 2250 milliAmpere. de A is dus niet 2250 mAh.

Mag een Li-Po met 2 C worden geladen dan verdubbelen deze waarde. De C-waarde is geen vast getal, maar een verhoudingsgetal dat de maximale laadstroom aangeeft in relatie met de capaciteit.

Als je lader de gevraagde stroom niet precies in kan stellen kies dan de dichtsbijzijnde lagere waarde.

Capaciteit = mAh of Ah milliampereuur of ampereuur)
Sroomsterkte = A (Ampere)
Spanning = V (Volt)
Weerstand = Ohm (kiloohm megaohm)
vermogen = W (Watt)

Meer informatie vindt je in de FAQ.

Laatst bewerkt:
Nu ik het verhaal snap van de lader , alles door gelezen.

snap ik alleen nog niet waarom deze lipo
Hyperion G3 CX - 2S 240mAh (25C)
geen balance stekker heeft , terwijl ik hier op t forum
juist lees dat meerdere mensen 2s lipo's hebben WEL
met balance stekker ????????????:confused:

hoe laad ik hem dan op zonder dat ie beschadigd.

Dat is volgens mij een verkoop trucje. Als je hun verhaaltje leest doen ze het voorkomen dat balanceren niet nodig is. Ze schrijven:
"The G3 packs depend on a new Hybrid RS construction technology, super-fine substrate materials, and a rigorous Quality Control and cell matching process, in order to guarantee you not only this superb performance, but also tightly balanced and long-lasting packs."
Door de zeer nauwkeurige productie en strenge kwaliteitscontrole zullen de accupakketten precies in balans zijn en lang meegaan. De tijd zal leren of dat waar is. Wie gaat die gok nemen?

Dat is volgens mij een verkoop trucje. Als je hun verhaaltje leest doen ze het voorkomen dat balanceren niet nodig is. Ze schrijven:
"The G3 packs depend on a new Hybrid RS construction technology, super-fine substrate materials, and a rigorous Quality Control and cell matching process, in order to guarantee you not only this superb performance, but also tightly balanced and long-lasting packs."
Door de zeer nauwkeurige productie en strenge kwaliteitscontrole zullen de accupakketten precies in balans zijn en lang meegaan. De tijd zal leren of dat waar is. Wie gaat die gok nemen?

:mrgreen: mijn broer , hij heeft hem zo op de lader aangesloten en laden maar , ik ga dat ook maar doen want ik zou anders ook niet weten hoe je ze kunt balanceren omdat er geen aansluiting op zit , ik dacht misschien omdat het "maar" een 240mAh lipo is en geen zware. er zullen toch meer mensen zijn die daar ervaring mee hebben ?

Laatst bewerkt:
Back