Gisteren bij pa een beetje aan de mini gaan werken, en hem verteld over mijn "herintrede" in de lijnbesturing. Als dank heb ik een mooi geschenk meegekregen. Ik was al vergeten dat hij nog een heel oude F2B-kist in zijn "stockruimte" had hangen. Hoe hij er ooit aangekomen is wist hij niet heel juist meer maar het moet ergens eind jaren 70 geweest zijn op een wedstrijd in Marville in Frankrijk. Het betreft een Russisch toestel met een heel eigenaardig landingsgestel. Hij heeft een centraal wiel onder de romp, een neuswiel en een wieltje onder de buitenvleugel. Er zit een motor op maar ik heb totaal geen idee welk type of inhoud.
Op het eerste zicht ziet de kist er nog goed uit, maar de bespanning is zo "krokant" dat hij op sommige plaatsen gebarsten is en opkrult. Het is jammer maar als ik er mee wil gaan vliegen ooit zal ik hem moeten bespannen.
Zou er aan de hand van de registratie nog iets van de geschiedenis van de kist te achterhalen zijn?
Ik heb deze fotos gisterenavond gemaakt toen het al donker was. Ik zal er binnenkort nieuwe maken bij daglicht.
Op het eerste zicht ziet de kist er nog goed uit, maar de bespanning is zo "krokant" dat hij op sommige plaatsen gebarsten is en opkrult. Het is jammer maar als ik er mee wil gaan vliegen ooit zal ik hem moeten bespannen.
Zou er aan de hand van de registratie nog iets van de geschiedenis van de kist te achterhalen zijn?
Ik heb deze fotos gisterenavond gemaakt toen het al donker was. Ik zal er binnenkort nieuwe maken bij daglicht.

Laatst bewerkt: