Backing RC body alternatief voor lexaan

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door Reeskees, 24 jan 2021.

  1. Reeskees

    Reeskees

    Lid geworden:
    31 dec 2020
    Berichten:
    20
    Locatie:
    Nederland
    De body zal gewoon worden bespoten met lexaanverf, maar als eindlaag/bescherming wil ik dit gaan gebruiken. Hetzelfde spul wat je aan de onderkant van een autocarrosserie spuit. Blijft de boel lekker beschermd.

    Vraag voor ervaringsdeskundigen:
    Goed idee? Of gaat dit mis...qua reageren/ etc. Kan ik dit ook direct als backing gebruiken ipv zwarte lexaanverf?

    https://www.winparts.nl/filters-vlo...lVJ5y071YuVPL4TTYXs_dmRRiGnLFJpwaAh98EALw_wcB

    Of weet iemand wellicht een mooi alternatief?

    Weet iemand sowieso een mooi en goedkoper alternatief voor lexaanverf in geheel? Overal waar RC voor staat lijkt qua prijzen een factor 2 toe te voegen. Schroefjes, olie, etc.
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2021
  2. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.100
    Locatie:
    Thuis
    die underbody coating moet je niet aan beginnen joh...
    lexanverf in spuitbusjes is duur maar blijft wel goed zitten, een spuitbussie van de gamma niet..
    Is spoot Vallejo premium met de airbrush aan de binnenzijde van de body’s, dit was behoorlijk goed methanol bestendig en bleef goed zitten, maar goed dat moet je ook kopen en tevens een sirbrush bezitten

    Als een spuitbussie te duur is kan je beter een andere hobby kiezen :D
     
  3. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/België
    Die ondercoating is wt overkill denk ik en geen meerwaarde voor een rc body lijkt me.
    Ik heb nog body met gewone motip gespoten. Binnenkant wat opschuren zodat de hechting goed is, ontvetten en spuiten. Zonder problemen. Ik heb nog nooit lexan spuitbussen gekocht of gebruikt. Niet dat ik al vele body's gespoten heb.
    Motip (ik meen dat het toen alkyd was, geen acryl) kan wel niet goed tegen de nitro brandstof, mocht het over een nitro auto gaan.
    Niet dat het afbladdert of meteen oplost. Gewoon, na verloop van tijd wrijft de lak er wat af. Zoals je met aceton zou hebben.

    Maar anderzijds: op een restje of mindere body kun je gerust eens proberen, mss ontdek je wat leuks en interessants.
     
  4. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen

    Het werkt niet. Heb het ook geprobeerd. Word wel loodzwaar. En het scheurt alsnog.

    Enige wat helpt is glasvezel tape op de kwetsbare plekken
     
  5. Reeskees

    Reeskees

    Lid geworden:
    31 dec 2020
    Berichten:
    20
    Locatie:
    Nederland
    Alle hobbies kosten geld :) maar een beetje onderzoek naar alternatieven heeft mij al veel opgeleverd :)

    Geen zin om een body te verpesten, dus ik ga wel voor de lexaanverf.

    Dank allen!
     
  6. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.100
    Locatie:
    Thuis
    motip zou ik niet aan beginnen, vroeger tijdens modelracen ook geregeld jongens voorbij zien komen die lxan verf te duur vonden en motip o.i.d in de body spoten.... je kon op de baan precies zien waar hij tegen iets aan knalde, overal van de hoopjes verfschilfers :D maar tja.... het is wel goedkoper :rolleyes:
     
  7. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.100
    Locatie:
    Thuis
    indien je een airbrush hebt, dan zou ik aanraden om Vallejo Premium te kopen, zon potje is dezelfde prijs als een spuitbussie maar kan je veeeeeel meer bodies mee doen
     
  8. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/België
    Wel, heb ik nog niet voor gehad.. Nog geen schilfer.. Geen idee dan.
     
  9. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.100
    Locatie:
    Thuis
    Dan heb je een goed hechtende verf gevonden :thumbsup: was dat motip of iets anders
     
  10. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/België
    ik denk motip. Al even geleden maar gebruik doorgaans enkel motip en duplicolor. En duplicolor is meer voor goed dekkende grotere maquettes, geen rc body's.
    Nu ik erover nadenk was het wss alkyd motip nog, lijkt me beter in dit geval dan acryl.
     

Deel Deze Pagina