Backmount prop adapter: nadelen?

Zijn er nadelen verbonden aan het werken met een backmount prop adapter op een brushless motor?

Zo iets dus:
86216_HACKER-PROP-ADAPTER-FUER-RUECKWANDBEFESTIGUNG-A50_570x570.jpg

Ik heb een brushless 50 motor waarbij de aansluitingen aan de kop zitten (dus zijde as). Maar ik moet de motor achteraan bevestigen met spacers naar het vuurschot. Dat gaat uiteraard niet.
Met een backmount kan ik de motor omdraaien, de as wijst dan naar het toestel en de achterzijde motor wijst naar voren.
Maar dan drijf ik de prop niet meer aan via de as, maar via de bel.

Is dit een probleem? De meeste motorfabrikanten bieden deze mogelijkheid dus ik denk het niet, maar toch liever even vragen.

Laatst bewerkt:
Nee, ervaar geen problemen hoewel ik dit al jaren toepas. Het nadeel is dat de motoras nu de romp in steekt. Daar moet je ruimte voor hebben.

Die ruimte is er. Dus als dat het enige nadeel is, dan is er voor mij geen nadeel. Haha!

Bedankt voor het snelle antwoord!

Ik gebruik deze ook het meest. Bij een ongebalanceerde prop zit die wel verder van je hoofdlager af en kan die dus grotere trillingen te verwerken krijgen.
Maar eerlijk gezegd gebruik ik deze methode al jaren en heb nog maar 1 utgemangeld lager gehad op een Hacker A50 en die had waarsch al zelfs 1000 vluchten op z'n teller.

Gewoon doen.

Back