Backplate nodig?

Ik heb laatst een startbox voor mijn HPI buggy gekocht maar vroeg me af of het nodig is om een backplate op de motor te zetten en de kapotte trekstarter weg te halen. (Dit was ik tegen gekomen bij het zoeken).

Is het dus echt nodig om zo'n backplate te kopen? Zo ja, waar kan ik deze dan vinden? Het is een HPI 3,5 CC motor, deze wordt ook in een bepaald savage model gebruikt geloof ik.

Touw heb ik er al af gehaald en gaatje is dichtgemaakt doormiddel van een schroef die ik er in heb gedraaid.

Even een off-topic vraag: Ik heb een 2 schoens koppeling in m'n wagentje zitten. Kan ik hier gewoon een 4 schoens in zetten ipv de 2 schoens?

Bedankt!

het nadeel van een 2 schoenskoppeling is de veer.
die is gewoon slap.
vervangen voor een 3 of meer schoens is echt aan de raden maar dan moet je natuurlijk wel een complete set hebben incl vliegwiel.
en als je met een stalen spur rijdt wordt geadviseerd om je clutchbell ook te vervangen.

waar je wel goed op moet letten is dat je dezelfde diameter vliegwiel neemt anders krijg je problemen met je startbox.
groter zou waarschijnlijk wel kunnen maar kleiner zou ik niet doen

Een jvd koppeling is zeker een goede keuze, qua clutchbell , hoe minder tandjes hoe snellere acceleratie. Hoe grotere cb hoe hogere top. Ik denk niet dat een force motortje een grotere clutchbell aan kan..

Nog niet geteld, heb geen tijd om de motor er af te halen en weet niet hoe ik ze anders kan tellen.

Back