Badkuip-size "springer tug" ;-)

krijg nou vleugels! Kom misschien laat met mijn reactie maar als mijn boten zo slingeren moet U vooral NIET uw kinderen mee laten varen. weet het nog uit mijn eigen jeugd, ging ik heen en weer sturen. met een bepaald ritme heen en weer sturen gaan ze extra overhellen. hier betekent dat kapseizen. dan is het dagdag bootje en dag electronica.

Laatst bewerkt:
Ik doe even :offtopic: mee:
Zelf schaam ik me er voor om te praten over "vroegâh"...
Ik ben 28, dus zoveel vroegâh heb ik zelf niet eens, en in dat vroegâh... toen was ik 12...

(hoewel, ik heb nog wel de houten luiken meegemaakt...
en kopschroefloze schepen...
en de eerste 110 meter doos...

*zucht* Vroegâh...:rolleyes:)

LOL!

RCBoy: Die ongelofelijk slingerende badkuip ga ik daarom ook overnieuw maken, ik kan er zelf al amper mee varen en het is niet leuk varen als het schommelt als grootmoeders stoel.
Die grotere is op "schaalsnelheden" best stabiel, dus ik ga gewoon de zenders voor de kinderen begrenzen op halfgas. Hard zat voor de kinderen en dan is hij prima te varen.

Sorry voor de :offtopic: reactie maar kan het echt niet laten.. :rolleyes:

Kanonnen zeg je BENT 12 jaar, hoe kan je in godsnaam een jeugd hebben gehad :confused: je bent net droog achter je oren......
sorry voor de :offtopic:re- reactie. ik was toen 3-4 jaar. ik wist even geen ander woord voor "toen ik begon met rc varen" (bouwde het niet zelf hoor).voor het gemak; dit is 'm
img1344101742.jpeg

Laatst bewerkt:
Dat is een knap scheepje om met 3-4 jaar aan de knuppels te mogen hebben.
Ter geruststelling: De elektronica in de bootjes maak ik me totaal niet druk om:
-Motortje (had ik nog liggen)
-Regelaar: goedkoop prulding, €7,-
-Ontvanger: Idem, €7,-
-Servo: Chinees, €5,-
-Accu: Conrad, €14,-
Bij elkaar dus nog geen veertig euro. Ga ik me daar druk over maken? Hmneh...

Ik heb besloten toch eerst nog een poging te doen om het springertje aan te passen. Dus kimkielen gezaagd, kantje aan geschuurd en op de kaalgehaalde zijkanten geplakt:
full

Verder ga ik de opbouw opnieuw doen: Hij gaat in zijn geheel foetsie, daarvoor in de plaats komt een klein hutje op het deksel met rubber pakking die ik al had gemaakt tegen het inwateren:
full

Ik hoop hiermee het bootje net wat stabieler en lichter te krijgen.

Laatst bewerkt door een moderator:
neem wat isemo verf het en plak het langs je boot, je boot zal nooit meer kunnen kantellen. weer 40 euro bespaard :) het zal wel na een tijd rot worden maar dan doe je het zelfde weer opnieuw

grtn Brecht

wat is daar mis mee? als je dat verft dan zie je dat niet dat dat isomo is. maar je kan ook nog een ander soort isomo kennen maar ik ken de naam niet dat kan je ook gebruiken

grtn Brecht

Brecht een springer tug is geen drijvende kraan met "extra drijfvermogen pontons" er naast.

05_bok_simson.JPG

1908 gebouwd
1930 verbouwd naar diesel-elektrische bok
Hefvermogen 35 ton
Uitgerust met 2 hoofdtakels & 3 lieren
Afmeting Ponton
Breedte - zonder zijkasten 7.62 m
Breedte _ met zijkasten 11.97 m

Lengte over alles 16. m
Hijshoogte - onbelast 17.50 m
Sprei - onbelast 5.40 m
Sprei - belast 7.20 m., tot max. 30 ton
Grootste diepgang onbelast - 1.45 m
Hijshoogte - volbelast 14.50 m
Sprei - volbelast 8.95 m
Grootste diepgang - volbelast 2.10 m
Kruiphoogte 6.00 m

Inmiddels staat de minispringer weer terug in de spuitplamuur - dat was nog een aardige vloekpartij aangezien ik te lui ben geweest het onderwaterschip helemaal kaal te halen. Gevolg: Bijtende - en dus craquelerende - lak. Dom, dom... Anyways, het zit er nu weer redelijk strak in:
full

...En de eerste laag rood. Dit moet nog een keer teruggeschuurd en opnieuw gelakt worden, dat ga ik zodirect doen:
full

Zo, er is weer wat vooruitgang te melden.

Allereerst is de kleine Springer weer vaarklaar:
full

Minibootje #3 (ga ik vanaf nu maar BathTubStanTug ga noemen) en de duw/sleepbak aan de bovenkant in de lak:
full

...En de onderkant daarna ook maar, en vervolgens een laagje vernis er overheen. Hier de BathTubStanTug:
full

Hij krijgt uiteraard ook nog een opbouwtje:
full

...Met half openstaand deurtje, omdat het kan :p

...En dan moeten we nog maar eens na gaan denken wat we gaan bouwen als bootje #4... Die heeft niet zo veel haast, maar die kleine bootjes zijn bijna verslavend leuk als tussendoor-project. Zó leuk zelfs, dat het bijna zo is dat de andere projecten tussen de kleine bootjes door lopen ipv andersom...:help:;)

Nee, geen interieurtje. Het is en blijft speelgoed... Hooguit een plankje als "dashboard".
En "cargo vessel" LOL die krijg ik niet gekeerd in de vijver van paps joh :p

En "cargo vessel" LOL die krijg ik niet gekeerd in de vijver van paps joh :p

Als je em in twee delen bouwt tog wel ;)

Hey, je blijft ook lekker bezig met verbouwen en nieuwbouw... dalijk zien we je terug op tv...

"help! mijn man heeft een hobby!"

Krijgen die Volvo's nog wel aandacht ?? :lol:

Gr, Mark

De volvo staat al een half jaar bij iemand die de onbedoelde ventilatiegaten dicht gaat lassen, maar dat duurt nogal... Hij heeft het druk met zijn normale baan, en dan heeft hij eens tijd... vriest het 10 graden.
Gelukkig nemen die modelboten weinig ruimte in als ze opgeslagen zijn, in vergelijking met de auto-onderdelen. Zeker deze kleine bootjes passen prima in een hoekje :D

Ruwbouw stuurhutje is klaar, dus even los op de BathTubDamenTug gezet voor het idee en een fotootje:
full

Je zou bijna denken dat het ergens op begint te lijken he!:D

Ik heb vannacht in bed besloten dat ik bootje # 4 voor nu maar even laat zitten en mijn aandacht wat meer ga richten op de tweede Zwarte Zee, en daarna de derde en de vierde, zodat als ik straks kleur ga spuiten, in één adem door kan. Ik heb hiernaast ook nog de 16m2 en twee Key Wests op de helling staan, dus nog genoeg te doen om mijn aandacht over te verdelen. Als de 'DamenTug klaar is gaat het dus een tijdje stil worden hier... waarschijnlijk.

De volvo staat al een half jaar bij iemand die de onbedoelde ventilatiegaten dicht gaat lassen, maar dat duurt nogal... Hij heeft het druk met zijn normale baan, en dan heeft hij eens tijd... vriest het 10 graden.
Gelukkig nemen die modelboten weinig ruimte in als ze opgeslagen zijn, in vergelijking met de auto-onderdelen. Zeker deze kleine bootjes passen prima in een hoekje :D

Ruwbouw stuurhutje is klaar, dus even los op de BathTubDamenTug gezet voor het idee en een fotootje:
full

Je zou bijna denken dat het ergens op begint te lijken he!:D

Ik heb vannacht in bed besloten dat ik bootje # 4 voor nu maar even laat zitten en mijn aandacht wat meer ga richten op de tweede Zwarte Zee, en daarna de derde en de vierde, zodat als ik straks kleur ga spuiten, in één adem door kan. Ik heb hiernaast ook nog de 16m2 en twee Key Wests op de helling staan, dus nog genoeg te doen om mijn aandacht over te verdelen. Als de 'DamenTug klaar is gaat het dus een tijdje stil worden hier... waarschijnlijk.

zo man, dat dek is fel zeg (groen is opzich niet m'n lievelingskleur). maar is dat wel een goede dekkleur?

Back