Baja 5b ss wielen blokkeren

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door Castartifact, 7 mei 2019.

  1. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    566
    Locatie:
    groningen
    Dat gaat ook niet gebeuren met alu. Alu is veeel zachter dan het staal van de Bell. Carbon daarin tegen slijt sneller en geeft iets meer slip. Het is maar net waar je voorkeur ligt.

    Als je voorraad wilt hebben moet je dezelfde cilinder kopen als die je nu hebt incl de zuiger. Onderblokken zijn niet nodig. Lagers van de krukas en naaldlager van je piston-pen zijn ook noodzakelijk.

    Gr eddy
     
  2. Castartifact

    Castartifact

    Lid geworden:
    12 sep 2018
    Berichten:
    84
    Locatie:
    Almere

    Meen je dat nou??

    Dacht dat Alu juist de hele boel stuk maakte.

    Allemaal krassen in de klok.
    Klok weer vervangen.

    Zou je alsjeblief iets meer willen vertellen wat het verschil tussen carbon en Alu schoentjes zijn ?


    Met vriendelijke groeten


    Michiel
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    27.383
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik denkd dat de carboen schoentjes die je bedoeld ook niet echt carbon zijn maar teflon (PTFE) met een hoog carbon gehalte, dit is meestal zwart of rood gekleurd. Dat is namelijk veel gebruikt als koppelingschoen. Is ook makkelijk te bewerken materiaal dus als je kunt draaien en frezen gewoon een meter staf bestelen en je kunt voor een paar jaar schoenen maken.
     
  4. Castartifact

    Castartifact

    Lid geworden:
    12 sep 2018
    Berichten:
    84
    Locatie:
    Almere
    De schoentjes zijn zwart.

    Tjonge jonge, denk je carbon te hebben blijk je genept te zijn.

    Vroegah heb ik leren werken met een draai bank op school.

    Zelfs nog leuke dingen gemaakt toen de tijd, was echt top!!

    Echter is dat al bijna 10 jaar geleden sinds ik met mijn pakkie en veiligheids bril achter zo'n machine heb gestaan:oops:
     
  5. Castartifact

    Castartifact

    Lid geworden:
    12 sep 2018
    Berichten:
    84
    Locatie:
    Almere

    Ik heb de tandjes is geteld en ik heb 17/ 55

    Echter merk ik dat het spurgear steeds verder in de clutch carrier vreet.

    Nu is dat niet zo erg met plastic lijkt mij....

    Maar nu er een van metaal op gaat komen
    Zie ik die bui al hangen :eek::eek:


    Puntje twee is dat de lagers die bij de nieuwe carrier erbij zijn geleverd er zonder moeite in gaan...o_O

    En er net zo makkelijk uitvallen:confused::confused::confused:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    566
    Locatie:
    groningen
    Dat je plastic spurgear opgevreten word is wel te verklaren. Je blok heeft simpelweg te veel vermogen voor de plastic spur. Met staal zul je hier geen last meer van hebben.

    Dat de lagers er zo gemakkelijk in gaan,en er ook weer uit gaan is niet goed. Dit is vaker een issue met de Ali of bang....d spullen. Dit is wel op te lossen hoor. Een drupje of 2 locktite(de groene versie) is geloof ik de “block press”type.
    Carrier goed ontvetten en iets opruwen. Drupjes locktite erin en de lagers er in zetten. Minimaal 30min laten zitten.
    Daarna afmonteren en klaar.
     

Deel Deze Pagina