Baja 5b ss wielen blokkeren

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door Castartifact, 7 mei 2019.

  1. Castartifact

    Castartifact

    Lid geworden:
    12 sep 2018
    Berichten:
    107
    Locatie:
    Almere



    Toppp ik ga lekker sleutelen zal wel een foto ( hopelijk ook een video ) maken als het in elkaar zit
     
  2. Castartifact

    Castartifact

    Lid geworden:
    12 sep 2018
    Berichten:
    107
    Locatie:
    Almere
    Wat een troep geeft dat gras :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:


    Wel leuk om er door heen te scheuren :thumbsup:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. georgds65

    georgds65

    Lid geworden:
    1 mei 2018
    Berichten:
    18
    Locatie:
    België
    rijd dat ding nog ? De motor en luchtfilter hangen vol gras.
    Ik ga ervan uit dat uw carburator issue in orde is nu?
     
    Castartifact vindt dit leuk.
  4. Castartifact

    Castartifact

    Lid geworden:
    12 sep 2018
    Berichten:
    107
    Locatie:
    Almere
    Jaaa die rijdt zeker nog !:yes::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:
    En dankzij jullie hulp zal die het nog wel een tijdje dóen :thumbsup:
     
    georgds65 vindt dit leuk.
  5. georgds65

    georgds65

    Lid geworden:
    1 mei 2018
    Berichten:
    18
    Locatie:
    België
    Ik rij op de piste met mijn baan model
     
  6. Castartifact

    Castartifact

    Lid geworden:
    12 sep 2018
    Berichten:
    107
    Locatie:
    Almere
    Ohhh ?? :D:D


    Heb je daar mooie plaatjes van ?
    Is wel leuk om te zien :yes:
     
  7. georgds65

    georgds65

    Lid geworden:
    1 mei 2018
    Berichten:
    18
    Locatie:
    België
    Check je pb
     
  8. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    583
    Locatie:
    groningen
    Met zoveel gras op de auto moet je je themp van je motor wel in de gaten houden hoor. Mag niet boven de 115graden komen.
     
  9. Castartifact

    Castartifact

    Lid geworden:
    12 sep 2018
    Berichten:
    107
    Locatie:
    Almere
    Wat gebeurd er met het blokje boven de 115 graden als ik vragen mag ?
     
  10. georgds65

    georgds65

    Lid geworden:
    1 mei 2018
    Berichten:
    18
    Locatie:
    België
    Over verhitting.
    Vapor-lock, je benzine verdampt voor dat ie in de cilinder komt en ga je armer gaan rijden... met kans op vastlopen...
    Kan je merken wanneer er niets meer in het ballonetje van je carb zit. Deze moet normaal ten allen tijde goed vol zitten
     
  11. Castartifact

    Castartifact

    Lid geworden:
    12 sep 2018
    Berichten:
    107
    Locatie:
    Almere

    Oeii da's niet best...

    Ik meen gelezen te hebben dat Eddy een balletje opgooide over het in de gaten houden van de temperatuur.
    Vraag me af
    Hoe dit valt te doen zonder een dure meter te kopen..:weetnie:
     
  12. georgds65

    georgds65

    Lid geworden:
    1 mei 2018
    Berichten:
    18
    Locatie:
    België
    Een ir thermometer heb je al voor een paar tientjes hoor. Met zo'n laser straaltje.
     
    Castartifact vindt dit leuk.
  13. Castartifact

    Castartifact

    Lid geworden:
    12 sep 2018
    Berichten:
    107
    Locatie:
    Almere
    Moooi dan gaan we maar even op zoek :p

    Denk dat tps wel zo'n ding op de plank heeft stáán.

    Alle aanbevelingen zijn vanzelfsprekend hartelijk welkom :D:D
     
  14. georgds65

    georgds65

    Lid geworden:
    1 mei 2018
    Berichten:
    18
    Locatie:
    België
    NQDtransformer vindt dit leuk.
  15. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    583
    Locatie:
    groningen
    Idd TPS of bol.com, coolblue enz
    Ik heb ook de fluke maar een ander merk type werk ook perfect.

    Plaats waar je meet is wel belangrijk. Nooit op de bougie of kop meten. De waarde die je daar meet is NIET correct. Net boven de uitlaatpoort is de heetste plek van de cilinder.

    Een themp rond de 100 graden is een veilige marge. Als je problemen met te hoge themp’s houd, is mogelijk je afstelling niet goed. Wat ook vaak gebeurt is dat gras om de bobine blijft zitten. Dit kun je moeilijk zien, omdat het achter de koelkap zit. Gras belemmert de luchtstroom waardoor je blok steeds te warm word.

    Een goed afgesteld blok heeft een licht bruine bougie elektrode, loopt op volgas net niet tegen viertakten aan en blijft mooi op themp onder belasting.
     
    georgds65 vindt dit leuk.
  16. georgds65

    georgds65

    Lid geworden:
    1 mei 2018
    Berichten:
    18
    Locatie:
    België
    Harrie van TPS zei me ooit dat de beste plaats om te meten het karter is en die zou niet boven de 80 a 90°C mogen komen.
     
  17. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    583
    Locatie:
    groningen
    Dat is ook een plaats om te meten. Ik heb mijn voorkeur om bij de uitlaat te meten.

    Dit omdat ik uit eigen ervaring weet dat de karter themp sterk onderhevig is aan themp wisselingen.

    Dit heeft veel te maken hoe het blok is ingebouwd. HPI heeft de tank voor het blok staan, losi 5T en dbxl staan weer veel vrijer waardoor er meer luchtstroom om het blok is. Onroad auto’s hebben weer een andere opbouw.
     
  18. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    583
    Locatie:
    groningen
    Ook carb formaat en tuning van je blok zijn een factor. Grotere carb of volle krukas geeft andere temperaturen door meer of minder spoeling.

    C3 krukas lagers moeten inderdaad niet te heet worden. Dit omdat de spelling tolerantie bepaalt is bij 80 tot 90 graden. Hogere themp geeft meer ruimte om buiten te toleranties te raken waardoor lager slijtage optreed.
     

Deel Deze Pagina