baja buggy loopt niet stationair

Hallo iedereen,

Heb even een vraagje,
Heb een baja buggy maar hij blijft niet stationair lopen.
heb de h en l naald goed afgesteld hij loopt lage en hoge toeren
heel erg goed. Maar hij blijft alleen net niet stationair lopen. Ondanks dat ik de grote stationairschroef helemaal in heb gedraaid.
Kan iemand mij hiermee verder helpen?
Is dit af te stellen door een sproeier?

Wanneer je luchtfilter teveel olie bevat loopt de motor helemaal niet meer... die verzuipt namelijk...

Het verdraaien van de stationairschroef is van invloed op de L en andersom... Begin maar eens met de L op 1.5 slag open te zetten en de stationairschroef ergens halverwege... dan zo afstellen dat je motor stationair blijft lopen (ook als je remt!). Vervolgens bij warme motor de L verder afstellen zodat je auto lekker vlot van zijn plek komt en niet inhoudt... te hard stationair lopen eventueel corrigeren met de stationairschroef!

Dank je wel jongens voor deze reacties.
Zal dit eens even uit gaan proberen.
Heb alleen mijn spur gear kapot gereden dus het is even wachten op een nieuwe.

Dank je wel jongens voor deze reacties.
Zal dit eens even uit gaan proberen.
Heb alleen mijn spur gear kapot gereden dus het is even wachten op een nieuwe.

Heeft niets met de motor te maken,standaard afstelling kan je ook zonder rijden doen.;)

maat van mij heeft een nieuwe 4x4 beetle en die gaat helemaal niet aan. vandaag liep hij en sloeg af doet nix meer.. ook aan de h en l gedraait anderhalve slag open ma doet nix.wagen is gloednieuw geen zand gezien..

Als je de stationairschroef helemaal hebt ingedraaid zijn het 2 dingen.

1) Afstelling L niet correct
2) Staat het onderste deel van je carb. scheef, even schroef lossen, en je zal zien als je de plaat iets draait, je gashevel verder open gaat staan, daarna schroef weer vast zetten.

Job done. :)

maat van mij heeft een nieuwe 4x4 beetle en die gaat helemaal niet aan. vandaag liep hij en sloeg af doet nix meer.. ook aan de h en l gedraait anderhalve slag open ma doet nix.wagen is gloednieuw geen zand gezien..

Ik herhaal het nog maar een keer: waneer een motor van het ene moment op de andere stopt met lopen, heeft dat niets met de afstelling te maken, dus niet eigenwijs zijn en direct aan de schroeven gaan zitten draaien ;)

Wanneer je de carburateur op de fabriekinstellingen hebt staan en er gebeurd niet, controleer de bougie dan eerst. Als deze niet vonkt een andere proberen, een bougie die buiten de motor vonkt hoeft dat in de cilinder nog niet te doen, dus een keer wisselen van bougie. Geen vonk, ook niet met een nieuwe bougie, controleer je ontsteking of die nog wel vast zit e.d.

Volgens mij is dit allemaal al eens op dit forum gepost, dus zoek nog maar eens goed naar de rest van het verhaal... Kan je het niet vinden, laat het dan weten ;)

Een wijze raad, als je er zelf niet uitkomt, zoek dan hulp van iemand in je buurt die verstand van zaken heeft...

Back