Bak opbouw

Discussie in 'Model truckers' gestart door Smiley, 28 jan 2005.

  1. Smiley

    Smiley Guest

    mijn plan is om een dichte bak opbouw te maken.

    Welke materialen zijn daarvoor het beste te gebruiken.

    Nu is eigenlijk mijn vraag is het te doen, om het te bouwen of een poging te wagen, of te veel afzien omdat ik het nooit heb gedaan??

    Waar zou ik op moeten letten tijdens het bouwen van de trailer. Uit eindelijk moet hij eruit komen te zien als de trailer van PM transport. Dit is mijn voorbeeld hou hij eruit moet komen te zien als model!!

    Hier onderstaande foto ('s) zijn voorbelden van een rijdend model en van de echte trailer.

    [​IMG]

    Dit is het voorbeeld van een bestaande trailer:

    [​IMG]

    MVG

    Vincent
     
  2. Hoi Vincent, die vraag moet je eigenlijk aan Rottierood (Marcel) stellen :lol:
    Maar qua materiaal keuze gebruiken een aantal beginnende bouwers MDF omdat dit redelijk glad is en redelijk makelijk is te bewerken 8)
    Maar kijk anders HIER ff, daar staat ongeveer beschreven hoe en wat hij heeft gedaan, compleet vanaf 't begin :lol:

    Succes met de bouw, en plaats wel af en toe een foto :lol:
     
  3. witte

    witte

    Lid geworden:
    3 okt 2004
    Berichten:
    291
    Locatie:
    den haag
    hoi

    je kan ook een spantenplan maken net zoals ze bij schepen hebben en daarna met triplex bekleden is lichter als mdf, maar de oplegger van rottierood heb ik ook bekeken en die is echt prachtig :thumbsup:

    mvg

    johan
     
  4. tankie

    tankie Guest

    ik ben nu een opbouw aan het maken van platen aluminium en hout
    de bodem en het kopschot maak ik van hout
    daar wil ik dan een rolklep in proberen te maken met plaatjes messing..
    mijn bak moet op een bakwagen ..maar ja...alles is te gebruiken en te zagen..ik wou eerst triplex gebruiken..maar toen vond ik aluminium ahahah
     
  5. Smiley

    Smiley Guest

    Met andere woorden,

    het is dus wel te doen, als je er maar de tijd ervoor neemt en de juiste materiaal kiest.

    Zelf wilde ik het dan gaan doen met ABS kunstof platen!!

    Het chassis ga ik niet zelf maken maar kopen, welke zouden juliie mij kunnen advieseren?? Robbe of wedico??

    MVG
    Vincent
     
  6. Smiley

    Smiley Guest

    Tankie,

    Zou je misschien foto's kunnen sturen van de opbouw??

    bedankt.

    MVG
    Vincent
     
  7. truckaart

    truckaart Guest

    qua materiaalkeuze zit je op de goede weg , abs plaat verwerkt makkelijk is ook heel goed te spuiten en licht van gewicht.
    het nadeel van hout is toch wel het gewicht en voor een mooi resultaat moet er veel geschuurd worden om de hout nerf niet te laten zien.
    Als je moet kiezen tussen robbe of wedico, neem dan robbe scheelt weer in de geldzak.
    Of koop losse robbe assen en neem aluminium profiel uit de bouwmarkt, zelfde resultaat maar minder prijzig.

    succes met bouwen

    truckaart
     
  8. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Ben ik helemaal met je eens.De trekker moet er inderdaad flink aan de trailer lopen trekken.Mijn accupack van 1500 mAh is zo leeg en die van 2000 mAh houd het wel ff langer vol.Als ik gereden heb is de accupack lekker warm.
    Mijn volgende trailer zal ik qua gewicht flink aanpassen,zodat ik wat langer kan rijden.
    Maar ja alle begin is moeilijk.
    gr Marcel.
     

Deel Deze Pagina