Baksteen patroon

• Topicstarter Topicstarter willemvanderzwaan
  • Startdatum Startdatum
W

willemvanderzwaan

Guest
wie weet er waar ik platen of stickers of papier kan vinden met een baksteen patroon op het moment ben ik bezig met het bouwen van een schuur voor mijn tractoren en werktuigen op schaal 1:32

wat dacht je van nu de kerst er is om is bij die dorpjes van lemax tekijken
plastic bakstenen op matjes voor 10,-

@ Willem,

Wellicht heeft Slater wel iets in z'n assortiment. ( Kunsstof platen met diverse soorten baksteen verbanden ) ze hebben in iedergeval genoeg in schaal 1:87 en misschien ook wel in grotere schalen. Even Googlen en daar vindt je hun website :wink:

Gr Martin

Digitale camera -> baksteen muur(tje) -> fotobewerkingsprogramma -> printer.....

Kies een mooi regelmatig baksteen muurtje en maak daar een patroon van , dan kan je "oneindig" muren maken op je printer .....

Gewoon met "Paint" een stuk muur "tactisch" uitknippen (trial&error) , eventueel vergroten of verkleinen .......

De oplossing van Dirk is een erg eenvoudige en als je geen hoge eisensteld, maar deze vorm blijft 2D kortom alles plat er zit geen reliëf in, de voegen liggen niet verdiept enz enz en op deze schaal is dat haast een must.

Zelfs in schaal 1:87 zou ik dat niet doen als voorbeeld het oude RTM tramstation te Hoogvliet de muren zijn van Slaterplaat gemaakt met een vlaams verband. Ik denk niet dat je dat zo sprekend zou hebben gekregen met een foto 8O :D en zeker niet in een bepaalde zichthoek.

sthgvt20.jpg

en idem met bestrating

sthgvt23.jpg

Maar anders is het zeker een oplossing :wink:

Gr Martin :D

Je kunt ook de voegen behandelen door het volgende te doen.
Meng wat verf,grijs,wit,zwart,wat je maar in de voegen wilt,met terpetine.Verdun dit zoveel dat je gewoon een waterige vloeistof heb.Smeer het met een platte kwast over je muur heen en veeg het daarna met een niet pluizige doek er rustig weer vanaf.
Als je een goed bouwmodel van een woning heb,liggen de voegjes wat dieper.Het blijft er dan in zitten.Zo krijg je de voegen in je muur.

Ik heb vroeger ook modeltreinen gehad met huisjes en deed het op deze manier.Rode muurtjes kregen witte voegen,witte muren kregen grijze voegen.
gr Marcel.

Back