baksteen textuur

Discussie in 'Verlijming & constructie' gestart door Ambi, 1 mrt 2014.

  1. Ambi

    Ambi Guest

    Beste modelbouwers, ik ben een 2de jaars student architectuur en heb een opdracht waarin ik een 1:20 maquette moet maken van de maisons Jaoul van Le Corbusier(zie foto). Aangezien de detaillering daarin belangrijk is vroeg ik me af op welke manieren ik de bakstenen kan weergeven. Ik las al iets over balsa foam maar dat is erg moeilijk te vinden en bovendien erg tijdrovend. Is er ook een manier om met een soort "prints" te werken die je op karton kan aanbrengen ? Hoe meer info hoe liever.

    alvast bedankt :)

    [​IMG]
     
  2. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  3. Ambi

    Ambi Guest

    Ah ok, wist ik niet aangezien hier ook veel diorama's op staan.
     
  4. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    MBF is meer een RC modelbouwforum, vandaar mijn verwijzing naar Modelbrouwers.

    Deze discussie gezien?
    Betontextuur- MBF

    De foto in je eerste bericht is erg groot. Mocht je nog meer foto's plaatsen, 800x600pixels is het maximum. Anders wordt de download-tijd hoog en het verstoort de lay-out van de discussie.
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2014
  5. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Foamboard is niet moeilijk te vinden: https://www.google.nl/search?q=maqu...e_rd=ctrl&ei=I7YRU8CCPcSI_Aae64GoBQ&gws_rd=cr
    Ik sta eigenlijk te kijken van het feit dat dergelijke materialen op een opleiding als de jouwe niet gewoon voorradig zijn (of dat men in ieder geval weet waar ze te verkrijgen zijn) Hetzelfde geldt voor structuurplaten en dergelijke.