Balance-kabel los - Waarmee solderen?

Helaas is bij mijn 5S5000 zippy lipo pakket een van de balans-kabeltjes los geraakt van het pakket. Het is de witte (die zit toevallig gelijk vooraan), en ik dacht: nou dat solderen we gelijk even vast...

Helaas lijkt het alsof mijn soldeer (draad met harskern) wel hecht aan het draadje, maar niet op de cel.

Weet iemand waarmee ik dit wel kan solderen?

Alvast bedankt!
Groeten,
Ton

Dank je Ron, nuttige link met veel info!

Alleen staat er slechts vermeld:
benodigd:
....
soldeertin
....

Met soldeertin (met harskern) heb ik het al geprobeerd, maar dit hecht voor geen meter. Misschien is zonder harskern wel beter?

Ik heb geen ervaring met het solderen van lipo's in het bijzonder maar ik vermoed dat het solderen niet lukt omdat het oppervlak van het lipje groot is ten opzichte van die van het draad.. even voorverwarmen van het lipje moet dan helpen.

Je hebt zowiezo harskern soldeer nodig.. dat is denk ik niet het probleem.

Maarten

Belangrijker is het oppervlak van de cel waar je wil solderen.
Van wat voor een materiaal is dit gemaakt?

Is het vertint of zink, dan heb je aan harskern soldeer genoeg.
Is het aluminium, dan heb je speciaal soldeer nodig.

Het bestaat en lijkt op harskern soldeer, alleen is de kern hier opgebouwd uit een aantal verschillende vloeimiddelen. En het is met een gewone soldeerbout te gebruiken

Hmmm het zit niet op een printje, volgens mij op aluminium.

Goed idee Johan, dan is de kans dat ik het verpruts stukken kleiner. En deze accu's zijn toch te kostbaar om te verprutsen... Morgen moet ik weer aan het werk, maar ik bel volgende week wel even.

Allemaal bedankt voor de tips!

Ik dacht dat die lipjes in lipo's van aluminium gemaakt waren. Maar ik weet het niet zeker. Maar als dat zou zijn, dan klopt het wel dat het niet zo lekker gaat met solderen...

kijk eens aan.. weer wat geleerd vandaag:rolleyes:

-> LiPo soldeer cursus 2003 zei: