balancer spanning te laag.

ik heb vandaag even lekker in de wind gevlogen en na mijn lipo eruit te halen, wou ik hem weer opladen.
maar na het aansluiten zei de lader balancer voltage too low??
cel 3 heeft een spanning van 2.9 volt en cel 1 en 2 een spanning van 3.6 volt.
hoe moet ik hem nu opladen?? met balancer wil neit ma komt het goed als ik hem ongebalanceerd oplaad?

het is een swallow lader. type weet ik niet

gr jesse

Bij het gewoon zonder balancer opladen gaat de accu onherroepelijk stuk. Juist in deze situatie zorgt de balancer ervoor dat de cellen met de hoge spanning niet overladen worden. Je kunt wel proberen enkele minuten zonder balancer te laden maar zeker niet langer. Andere mogelijkheid is om een laadsnoer te maken waarmee je cel voor cel via de balancer aansluiting kunt laden. Deze methode heb ik zelf gebruikt voordat ik een balancer had.

na even te laten liggen was de celspanning boven de 3 volt gekomen, en wou ie em weer laden.
ma wat is er nu aan de hand? zit hier een dode cel in ofzo?
en nu is ie aant opladen, en is de spanning in cel 3 3.94 en in cel 1 en 2 3.90 volt
???

Je behoord een accu ook altijd te laten rusten voordat je hem opnieuw gaat laden. Denk dat je nu te snel was met het opnieuw willen laden, maar dit geeft naar mijn idee wel aan dat die ene cel al wat slechter aan het worden is.

Bij het gewoon zonder balancer opladen gaat de accu onherroepelijk stuk. Juist in deze situatie zorgt de balancer ervoor dat de cellen met de hoge spanning niet overladen worden. Je kunt wel proberen enkele minuten zonder balancer te laden maar zeker niet langer. Andere mogelijkheid is om een laadsnoer te maken waarmee je cel voor cel via de balancer aansluiting kunt laden. Deze methode heb ik zelf gebruikt voordat ik een balancer had.

Hoe kan ik zo een laadsnoer maken? Ik heb een Graupner ultramat 10 en een 3s Lipo maar geen balancer.

Greetz
DoPy

Wat is trouwens een beetje normaal(acceptabel) verschil tussen de cellen NA gebruik, en na een half uurtje rust???

2,9V of 3,6V is nogal een extreem verschil.

Als het niet recht trekt op korte termijn zou i ktoch zeker twijfelen aan de cel.

Dat de balancer keurig aangeeft niet te willen laden juich ik alleen maar toe!

2.9V is eigenlijk al te laag voor een lipo accu.

Normaal gesproken hoort de spanning zeker niet zover uit elkaar te liggen. Het lijkt er op dat een cel inderdaad niet meer helemaal jofel is.

Wat is normaal? Ik schrik niet van een paar honderste maar als het twee tiende uit elkaar ligt vind ik het al veel. Al mijn lipo's liggen na gebruik hooguit enkele hondersten uit elkaar.

Back