balancer stekkers

Hallo,

Door de bomen zie ik het bos niet meer, ik heb nu een Graupner Ultramat 14 met een losse balancer, dat laadt lipo's (en andere battarijen) prima. Nu zit ik op hobbyking te kijken voor een extra lipo, 2s of 3s (ik dwaal af), maar zit te denken over de balancer stekker.

De 2s lipo die ik nu heb die kan ik zo in de balancer steken, zijn de hobbyking lipos hetzelfde of zit daar een andere stekker op? Zo ja, zijn er dan verloopstekkertjes te verkrijgen en waar dan?

alvast bedankt!

Wat een snelle (en goede functionele) reactie!

Bedankt!

Zit ik nog wel met de vraag welke stekker ik heb, en welke hobbyking heeft =)
hobbyking gebruikt JST-XH geloof ik, maar wat heeft Graupner voor technische naam aan zijn systeem geknoopt?

welke balans stekker er bij die lipo's op zitten weet ik niet maar er zijn verloopstekkers voor te krijgen bij de gemiddelde modelbouwwinkel

bij PK Model Racing zijn er verloopstekkers te krijgen.
onderdeelnummers zijn:TCR180011 deze is voor stekkers van XH naar EH(R)/JST
en de ander is :TCR180020 en die is andersom

Die EH lijkt op die van mij, zijn we daar ook weer achter, maar ik ben van plan een 3s te gaan bestellen, dan heb ik een andere nodig lijkt mij?

Voor 3c (en 4c) zijn alleen maar voor XH laders, en ik heb dus (blijkbaar) een EH lader...

voor 2c(ik denk 2s?) zijn er wel
(lader -> lipo)
JST-XH -> JST-EH
JST-EH -> JST-XH

Voor 3s (en 4s) alleen
JST-XH -> JST-EH

Ik heb ook een vraag over balanceer stekkers, dus ik plaats de vraag hier.
Even voor de duidelijkheid, ik heb een "robbe power peak compact duo 6S EQ" lader, en nu heb ik een lipo batterij van multiplex(li-batt eco, 3cell, 2000mah). maar nu komt mijn probleem, de balanceer stekker (het is een standaard multiplex type balanceerstekker, eentje met zo'n haakje eraan) past niet in de oplader.

Weten jullie wat voor een verloopkabel ik moet hebben, zodat de balanceerconnector van Multiplex in de Graupner/Robbe oplader past?

alvast bedankt,
gr
Tim

is het misschien handig een tabel te hebben van lipo's met betreffende (technische) balancer stekker naam, laders idem, en waar verloopkabeltjes te krijgen? Want ik gok dat ik(ondetussen wij al) niet de enige zijn met deze vraag..

op de site van pkracing staan alle verloopstekkers .

ze zijn te vinden onder:
rcwinkel/alle producten
accu's-laders-stekkers-kabels- etc
stroomaansuitmaterialen
lipo balancer aansluitingen

daar staan voor zowel 2/3/4 cellen lipo verloopstekkers en ook voor welke lader ze bruikbaar zijn

had ik ondertussen al gevonden, maar zoas ik al aangaf, zit er geen
EH (lader) naar xh (lipo) 3s bij.. heb al gemaild..

misschien kan je ze zelf maken d.m.v losse stekkers en bedrading
of twee complete kopen, doorknippen en aan elkaar solderen

had ik ondertussen al gevonden, maar zoas ik al aangaf, zit er geen
EH (lader) naar xh (lipo) 3s bij.. heb al gemaild..

Hey

Als je er niet uitkomt zou ik gewoon met lader en lipo naar de LHS gaan en het daar navragen, meestal hebben die wel van die verloopjes liggen!

Groeten

Mijn probleem is inmiddels opgelost!
ik ben gewoon naar mijn favoriete modelbouwzaak gegaan (nou gewoon?, ik heb daarvoor wel eerst 16,8km(alleen heen) moeten fietsen) met mijn oplader en batterij, en ik vroeg gewoon naar een verloopkabel voor deze oplader en deze batterij, en de man pakje gelijk het het goeie.
Het bespaarde mij in ieder geval veel tijd en moeite.

gr
Tim

Back